Hoi, ik wil graag een nieuwe pc bouwen. Ik ben van plan om volgend jaar een illustratie studie te doen. Ik wil hiervoor een goede pc die lang mee kan.
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gebruiken voor illustratie,animatie, 3D software en gaming. De software die ik zal gebruiken zijn. Affinity designer, Affinity photo, Unity, Maya, 3ds max design. Ook wil ik erop kunnen gamen. Denk aan spelen zoals tekken 7 en Horizon zero dawn (Maar voornamelijk tekken 7).
[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1800 max 2100. Hierbij moet nog een toetsenbord, muis en monitor bij. Liefst monitor met 4k en DCi-P3 vanwege de illustratie werk die ik erop wil doen. Exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen andere componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk veel geheugen nodig te hebben, goede CPU en GPU en veel RAM geheugen, 16 GB denk ik wel genoeg te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet perse merk voorkeuren. Sta open voor alles, als het maar lang meegaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga het voor lange uren gebruiken. Slapenloze nachten vaak. Zal een enorme workload krijgen voor projecten en veel nieuwe programma’s leren gebruiken. Iets wat een beetje energie effecient is zou ook mooi zijn. Iets wat niet teveel lawaai maakt in verband met familie leden die slapen.
Ga je overklokken?
Sta open voor overklokken indien dat nodig is voor mij gebruik.
Wat verwacht je van ons?
De nieuwe of snelste hoeft voor mij niet.Hoef ook geen rgb lights erin. Clear side panel zou wel mooi zijn. Een goede prijs-kwaliteit verhouding vind ik ook goed.
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.Wilde toch meer voor uitgeven.
Dit is de set-up die ik nu heb. kan er iets verbeterd worden?
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gebruiken voor illustratie,animatie, 3D software en gaming. De software die ik zal gebruiken zijn. Affinity designer, Affinity photo, Unity, Maya, 3ds max design. Ook wil ik erop kunnen gamen. Denk aan spelen zoals tekken 7 en Horizon zero dawn (Maar voornamelijk tekken 7).
[b]Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1800 max 2100. Hierbij moet nog een toetsenbord, muis en monitor bij. Liefst monitor met 4k en DCi-P3 vanwege de illustratie werk die ik erop wil doen. Exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen andere componenten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk veel geheugen nodig te hebben, goede CPU en GPU en veel RAM geheugen, 16 GB denk ik wel genoeg te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet perse merk voorkeuren. Sta open voor alles, als het maar lang meegaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga het voor lange uren gebruiken. Slapenloze nachten vaak. Zal een enorme workload krijgen voor projecten en veel nieuwe programma’s leren gebruiken. Iets wat een beetje energie effecient is zou ook mooi zijn. Iets wat niet teveel lawaai maakt in verband met familie leden die slapen.
Ga je overklokken?
Sta open voor overklokken indien dat nodig is voor mij gebruik.
Wat verwacht je van ons?
De nieuwe of snelste hoeft voor mij niet.Hoef ook geen rgb lights erin. Clear side panel zou wel mooi zijn. Een goede prijs-kwaliteit verhouding vind ik ook goed.
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.Wilde toch meer voor uitgeven.
Dit is de set-up die ik nu heb. kan er iets verbeterd worden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 99,99 | € 99,99 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Monitoren | Philips 276E8VJSB Zwart | € 259,- | € 259,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Toetsenborden | Corsair K57 RGB Wireless (Qwerty US) | € 94,05 | € 94,05 |
1 | Muizen | Corsair Harpoon RGB Wireless Gaming Mouse | € 54,45 | € 54,45 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 57,38 | € 57,38 |
1 | Voedingen | Corsair CX550M | € 74,55 | € 74,55 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 98,48 | € 98,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.116,80 |
[ Voor 49% gewijzigd door Zephrine op 08-09-2020 11:24 . Reden: Was tooch bereid mijn budget te verhogen. ]