Ik heb sinds enige tijd wat vage problemen met mijn bedrade thuisnetwerk. Dat wil zeggen dat bepaalde apparaten geen internet krijgen / de verbinding niet stabiel is, terwijl andere apparaten gewoon prima werken.
Het netwerk ziet er als volgt uit (paars omcirkeling waar de problemen zitten):
*** zie nieuwe afbeelding paar posts hieronder. In oude afbeelding was voor vaste netwerk 186.168.1.x range gebruikt, n.a.v. reacties aangepast naar 192.168.8.x ***
Ik weet dat om netwerk problemen op te sporen, het handig kan zijn om dingen te proberen (om de mogelijke oorzaken te elimineren). Daarom heb ik voor de Apple TV wat verschillende configuraties geprobeerd, met de volgende resultaten:
Dingen die verder al geprobeerd / geelimineerd zijn:
Het netwerk ziet er als volgt uit (paars omcirkeling waar de problemen zitten):
*** zie nieuwe afbeelding paar posts hieronder. In oude afbeelding was voor vaste netwerk 186.168.1.x range gebruikt, n.a.v. reacties aangepast naar 192.168.8.x ***
Ik weet dat om netwerk problemen op te sporen, het handig kan zijn om dingen te proberen (om de mogelijke oorzaken te elimineren). Daarom heb ik voor de Apple TV wat verschillende configuraties geprobeerd, met de volgende resultaten:
- Fiber ---> Modem (Fritzbox) ---> Switch ---> Apple TV.
Doet het.
- Fiber ---> Modem (Fritzbox) ---> Switch ---> Switch ---> Apple TV.
Doet het niet
- Fiber ---> Modem (Fritzbox) ---> Router ---> Switch ---> Apple TV.
Doet het niet *
- Fiber ---> Modem (Fritzbox) ---> Router ---> Apple TV.
Doet het niet
Dingen die verder al geprobeerd / geelimineerd zijn:
- Het al of niet gebruiken van de Pi-hole. Om DNS problemen uit te sluiten zit ik nu zelfs op de Cloudfare DNS;
- Andere kabels. Over waar '--->' staat heb ik een andere kabels geprobeerd;
- DHCP en static IP's zijn ook beide geprobeerd;
- Naast de Apple TV zijn ook andere apparaten geprobeerd, bijvoorbeeld een SmartTV of PS4. De resultaten blijven daarmee hetzelde.
[ Voor 13% gewijzigd door Rebunted op 06-09-2020 19:11 ]