Inverted case i.c.m. RTX 3080 FE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-01 20:16
Hi allemaal.

Aangezien mijn PC links van mij staat en ik eens een keer een build wil maken met RGB, een venster en binnenkort een RTX 3080 FE kwam ik er na zelf wat zoeken achter dat ik dan een 'inverted' case/build nodig ga hebben.

Zelf heb ik deze case gevonden
https://tweakers.net/pric...oon-rev220/specificaties/
YouTube: Sharkoon REV220 90 Degree Inverted PC Case Build Review

deze valt nog net binnen mijn budget. Ik vraag mij af of deze case problemen met de nieuwe koeltechniek van de 3080 FE zal opleveren. Verder ben ik ook van plan om een AIO voor mn 3700x te gaan gebruiken, nu heb ik de stock koeler.

Hebben jullie nog andere adviezen qua case en zijn er nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden als ik voor een inverted case ga.

Groet,
Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door wauturr op 06-09-2020 14:59 ]

Alle reacties

• wauturr
Ohja, AIO aan de voorkant of achterkant? Voor is wel meer ruimte voor een langere, betere AIO. of is het beter om verse lucht direct de GPU in te laten blazen en dan een AIO als outtake?

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
die case gaat waarschijnlijk prima werken, aangezien het mobo zijwaards wordt gemonteerd en de GPU dus recht voor de intake-fans komt te hangen. daarmee wordt er constant verse lucht op de GPU-koeler geblazen. ook met de FE koelers van Nvidia zou dat uitstekend moeten werken.

als je een AIO-rad voorin hangt, dan wordt de lucht die je op de GPU blaast eerst opgewarmd doordat die gebruikt is om de AIO te koelen. aan de andere kant, als je de AIO aan de achterkant monteert, gebruikt die alleen lucht die in de case al is opgewarmd door de overige componenten. Voor beide situaties geld dat het waarschijnlijk een paar graden scheelt op of de CPU of de GPU, maar vermoedelijk niks waar je je zorgen over zou moeten maken.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Let er bij een aio op dat je de radiator op de juiste manier kunt monteren: met de slangen naar onderen; anders staat je pomp op een gegeven moment lucht te harken wat de levensduur niet ten goede komt!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:51

ParaWM

Pro Prutser

Heb de PC ook links staan en was ook op deze of de REV200 uitgekomen voor een 3080 build in Q4. Heb nog nergens een fatsoenlijke review met temps kunnen vinden alleen. Onderstaand is het enige dat ik ben tegen gekomen, maar is in het Pools (?) helaas. Hij koelt met een luchtkoeler, maar dat belooft niet veel goeds.... Stijf onderaan.

Wil zelf ook wel de CPU gaan waterkoelen met een AIO, maar je hebt ook nog zoiets als VRM temps. De 280 Arctic Liquid Freezer 2 heeft een grappig VRM fannetje op de CPU koeler, maar die is 67mm dik incl fans, en de case specs geven 60mm aan voor de achterkant Hoop dat een goede reviewer er nog eens aandacht aan schenkt.

Misschien leg ik wel een O11 Dynamic horizontaal :)

https://youtu.be/Qizk2JJJ1I4?t=639

Sinterklaas wil bier !

• wauturr
Bedankt voor jullie reacties, de PC is inmiddels in elkaar gezet.
Ik vind de CPU temp wel hoog 57C bij wat internet browsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n18WpXMfSEY5jcWn6IuN9bUVDJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9n87Q7dIwRYCqLlcByim3y9N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/992gj0AcN1GIsrOKSO1yemcSzv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MhyXIxk5soSfmaxnGpQ9qdy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door wauturr op 11-09-2020 23:53 ]

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:51

ParaWM

Pro Prutser

En hoe bevalt het tot nu toe? Is dat een Arctic 240 of 280mm AiO? Die zou niet moeten passen met 67mm dikte incl fans? CPU temps tijdens gamen nog beheersbaar? Ben nog steeds aan het twijfelen, kast moet binnen een week of 2-3 gekocht worden :)

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1