Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd123456
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09-2020
Onze afzuigkap heeft het begeven en overwegen een nieuwe die schuin boven de kookplaat hangt ipv horizontaal erboven. Dit omdat ik nogal lang ben en dit voor gebruik veel praktischer is.

https://www.novynederland...anddamkappen/vision/7830/

Zijn er mensen die goede danwel minder goede ervaring met dit soort afzuigkappen hebben?
Krijgt de afzuigkap alle kookluchten wel naar zich toe getrokken? (omdat hij er niet horizontaal boven hangt)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:08
Werkt prima, als je maar een type kies dat voldoende m3 vermogen heeft. De lucht komt bij deze afzuigkap aan de muurkant de afzuigkap binnen en volgens mij hangt dat deel van de schuine afzuigkap vaak juist dichter bij de kookplaat dan een conventionele 'rechte' afzuigkap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Dat een schuine afzuigkap dichter bij de kookplaat is, klopt. Ik schrok daar wel van toen deze geplaatst werd bij ons, er werd uitgelegd dat dat nodig is voor de goede afzuiging, omdat anders te veel gaat ontsnappen.

Ondanks dat deze lager hangt, stoot ik mijn hoofd er niet tegen aan en is het heel erg fijn dat je nog een beetje voorover kan buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
WVB >>> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let wel op dat de resultaten voor een groot deel afhankelijk zijn van je afvoerkanaal.

Een goede afzuigkap aansluiten op een kanaal van 10 cm, die uitkomt op je dak 10 meter hoger, met heel veel 90 graden bochten (of flexibele buis) gaat uiteindelijk een slechte afzuiging opleveren.

Ik ken de situatie niet bij je, maar dit zou ook een mooi moment kunnen zijn om ook daar eens naar te kijken.. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 09:46
Rubbergrover1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:29:
Werkt prima, als je maar een type kies dat voldoende m3 vermogen heeft. De lucht komt bij deze afzuigkap aan de muurkant de afzuigkap binnen en volgens mij hangt dat deel van de schuine afzuigkap vaak juist dichter bij de kookplaat dan een conventionele 'rechte' afzuigkap.
Is zo’n schuine ook goed in het afvangen van vet? Want dat is voor mij het belangrijkst. Voor mn gevoel lijkt daarvoor een wandschouw beter, maar I don’t know..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:08
hallom schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:03:
[...]

Is zo’n schuine ook goed in het afvangen van vet? Want dat is voor mij het belangrijkst. Voor mn gevoel lijkt daarvoor een wandschouw beter, maar I don’t know..?
Werkt prima. Doordat de kap bij de muur lager is dan aan de voorkant, kun je de kaap ook iets lager ophangen zonder dat je je hoofd stoot. De kap is aan de achterkant dus dichter bij de pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wel even opletten, meeste mensen bakken met de voorste pit. (Dit is bij veel kookplaten ook de grootste pit). Bij zo'n schuine afzuigkap worden de achterste pitten beter afgezogen, maar de voorste juist net wat minder.
Pagina: 1