Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nov/Dec build €2000-2500

Pagina: 1
Acties:

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:06
Nu de adviesprijzen van Nvidia's FE GPU's mij wat meevallen en het mogelijk lijkt om een nieuwe build samen te stellen ben ik wat voorwerk aan het doen met wenslijstjes en mogelijke nieuwe ontwikkelingen. Het idee is om rond november / december van dit jaar een nieuw systeem samen te stellen met enkele hoofddoelen:

- Een nieuwe monitor, wordt waarschijnlijk een 34" ultra wide 3440x1440 (21 : 9) aan een bureausteun;
- Voor de VR ervaring zal het systeem de nieuwe HP Reverb G2 aan moeten kunnen, met in het achterhoofd nieuw ontwikkelde games die mogelijk meer eisen in combinatie met 90Hz / (2x2160)x2160;
- Er zal vooral gegamed worden naast basis taken als multi-tab browsen. Verder geen video-bewerking oid. Er zullen wel games gespeeld worden die ook wat van de CPU vragen (Star Citizen en FS2020 op dit moment, mijn i5 6600 loopt hierbij op 100% en mijn 1080 op 60-80%).

Wat mag het systeem gaan kosten?
C.a. €2000-2500. Dit is inclusief monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Fractal Design S behuizing
Omdat hij mij goed bevalt. Hij is stil, ruim en de hoeveelheid stof die hij aanzuigt valt mij erg mee.
- Kingston A2000 1TB
Net aangeschaft en kan nog wel even mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest, bijvoorbeeld dit lijstje:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Plus€ 164,-€ 164,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1MonitorenLG UltraGear 34GN850-B€ 803,44€ 803,44
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 103,16€ 103,16
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.461,50

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel en Nvidia. Goede argumenten overtuigen mij snel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hoofddoel is om een nieuwe game ervaring te hebben, met een eerste VR HMD en een ultra wide monitor.
Daarbij is RGB niet gewenst en is het complete systeem het liefst zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet (maar voor 2 tientjes wil ik de mogelijkheid wel open houden)

Wat verwacht je van ons?
Wat zijn zaken die ik bij de mogelijke build over het hoofd zie?
Welke ontwikkelingen zijn zo belangrijk dat er met dit systeem nog een redelijke tijd gewacht moet/kan worden (lees: tot uiterlijk januari 2021)?

Met ontwikkelingen bedoel ik hiermee bijvoorbeeld de laatste GPU release (en de aankomende van AMD?), nieuwe hardware standaarden, etc. Ik hoop de grootste ontwikkelingen wel te volgen en ben niet bang om de knoop door te hakken, maar zie liever niet iets doms over het hoofd..

Bonusvraag: Stel dat de prijzen bij het bestellen mee vallen (Black Friday / aanbiedingen / prijsdalingen) en er kan 2-300 euro meer worden uitgegeven dan bovenstaand lijstje, waar zouden jullie dit dan instoppen? 64 GB RAM ipv 32, een betere processor, iets anders? Andere feedback op deze build uiteraard ook welkom.

Wat ik zelf in de gaten ga houden de komende 2 maanden:
- Alternatieven voor de LG monitor. Ik vind hem wel mooi en zou zeker blij zijn als ik hem in huis krijg maar vind de bezels toch wat aan de groffe kant, op dit moment echter geen waardig alternatief.
- Benchmarks/prijzen van FE en aftermarked 3080 GPU's, een goede, koele en stille 3080 voor c.a. 750 moet toch mogelijk zijn?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
JohnnieWbl schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:32:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel en Nvidia. Goede argumenten overtuigen mij snel.
Intel heeft enkel lichte voorkeur voor 1080p games met heel veel fps (racesim's) en voor FS2020. Voor de rest kun je beter Ryzen nemen. Als ik lees dat je 1440p wil gamen met programma's op de achtregrond, dan wil je veel cores en heeft Ryzen absoluut de voorkeur. Neem een 3700x ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Djarune op 06-09-2020 14:27 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Don't shoot the messenger maar je topic is een beetje onzinnig op dit moment ;). Globaal kan je wil iets verzinnen maar tzt kan de specifieke invulling voor 80% anders zijn, al naar gelang prijsstijgingen en dalingen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25

Rannasha

Does not compute.

Als je in Nov/Dec pas gaat kopen/bouwen, dan moet je de CPU keuze nog volledig open laten, want Zen 3 CPUs komen dit jaar nog uit en die gaan op game-gebied waarschijnlijk een mooie stap omhoog maken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:06
Djarune schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:25:
Intel heeft enkel lichte voorkeur voor 1080p games met heel veel fps (racesim's) en voor FS2020. Voor de rest kun je beter Ryzen nemen. Als ik lees dat je 1440p wil gamen met programma's op de achtregrond, dan wil je veel cores en heeft Ryzen absoluut de voorkeur. Neem een 3700x ;)
Prijs en toekomstbestendigheid speelt, voor zover mogelijk, uiteraard ook mee. Zal dus zelf eens goed moeten kijken welke taken nu het belangrijkst zijn..
br00ky schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:27:
Don't shoot the messenger maar je topic is een beetje onzinnig op dit moment ;). Globaal kan je wil iets verzinnen maar tzt kan de specifieke invulling voor 80% anders zijn, al naar gelang prijsstijgingen en dalingen.
Meh, hopelijk zinnig genoeg ;) Ik upgrade niet al te vaak, en heb met de komst van de G2 en de ervaringen met cpu-heftige games wel het idee dat mijn huidige systeem iets aan de zwakkere kant aan het worden is. Ik snap je punt dat het wat koffiedik kijken is, maar tips zoals hierboven zijn dus meer dan welkom!
Rannasha schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:31:
Als je in Nov/Dec pas gaat kopen/bouwen, dan moet je de CPU keuze nog volledig open laten, want Zen 3 CPUs komen dit jaar nog uit en die gaan op game-gebied waarschijnlijk een mooie stap omhoog maken.
Helemaal gemist, voor mijn gevoel was de laatste generatie net uit :P Dat wordt de komende tijd dus de speculaties en het nieuws in de gaten houden..