Hoe 2x 4k 60hz aansluiten op een laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysnot
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 09:40
Mijn vraag
Recent heb ik twee beeldschermen gekocht beiden 4k 60hz. De modellen heb ik hieronder even toegevoegd:
Samsung LU28R550UQU
LG 27UL500 - 4K IPS Monitor

en de laptop (werklaptop) die ik gebruik hiervoor is: Hewlett-Packard HP EliteBook 840 G5 i5 16GB

Twee verschillende monitoren(de LG had ik al en de Samsung kon ik voor een mooi prijsje oppikken).

Nu had ik eerst het idee om deze met een HDMI splitter beide monitoren aan te sluiten op 1 HDMI poort. Door middel van een 2-poorts HDMI splitter, dat werkt dus helaas niet en zocht ik een andere oplossing.
Nu zit er in de laptop ook een USB-C kanaal, hier heb ik dus middels een Displayport naar USB-C kabel 1 van de twee monitors werkend gekregen op 4k 60hz. De ander zit via HDMI 2.0 (high speed) in de HDMI aansluiting, maar ondanks de high speed blijft deze 4k 30hz outputten. Wel kan ik de resolutie naar 1440p zetten en dan 60hz krijgen.

Tevens heb ik met de IT afdeling gekeken, maar vanuit India snapte ze vrijwel niet wat mijn probleem was.

Heeft iemand hier een tip wat kan werken, voordat ik weer een kabel bestel (HDMI splitter) wat uiteindelijk niet werkt.

Alvast bedankt en nog een prettig weekend gewenst :)

Beste antwoord (via harrysnot op 06-09-2020 16:23)

Verwijderd

De HDMI poort in je laptop is overigens 1.4 dat is waarom je niet boven 30hz komt.

Om je 2 schermen op 4K werkend te krijgen heb je een docking station nodig. Deze bijvoorbeeld:

https://store.hp.com/us/e...ies&type=docking-stations

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou een USB 3 naar HDMI converter kunnen kopen. Houd er wel rekening mee dat de Intel 620 gpu al moeite heeft met twee schermen waarvan een 1080p en een 4k, laat staan twee 4k. Je gaat aardige stotteringen krijgen bij bijvoorbeeld scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysnot
Bedoel je dan zoiets als onderstaande?
https://www.allekabels.nl...8CD1lOb3pYRRoCkpYQAvD_BwE

Oke, het scheelt dat ik weinig hoef te scrollen in mijn werkzaamheden, voornamelijk kijken naar output van rapporten etc. Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolijter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:31
Ik kan zo niet vinden of die schermen kunnen Daisy Chainen, maar als een scherm en jouw laptop dat ondersteunen zou je dat kunnen proberen via de Display Port kabel die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysnot
Heb dit bekeken, maar helaas hebben beide beeldschermen slechts 1 DP aansluiting. Wel een mooie uitvinding dat Daisy Chainen, weer wat geleerd :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De HDMI poort in je laptop is overigens 1.4 dat is waarom je niet boven 30hz komt.

Om je 2 schermen op 4K werkend te krijgen heb je een docking station nodig. Deze bijvoorbeeld:

https://store.hp.com/us/e...ies&type=docking-stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrysnot
Thanks, dan ga ik eens kijken of ik zo'n docking station kan regelen. We gebruiken die normaal op het werk ook dus wellicht valt daar iets te regelen. Thanks voor de oplossing!
Pagina: 1