Serieschakeling naar enkelpolig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:56
Ik heb een serieschakelaar waar twee zwarte draden (schakel) en 1 bruin draad (live) in gaan, hier wil ik nu een enkelpolig schakelaar van maken en de tweede lamp continu aan laten staan (Philips Hue).

Kan ik dit door met één lasklem een zwart en bruin draad in verbinding te brengen en dan nog een stukje bruin draad van dezelfde lasklem naar de schakelaar te trekken?

Instagram

Beste antwoord (via Furfoot op 06-09-2020 18:09)

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48
Ja dat kun je idd doen, en dan werkt het zoals je het wilt

Voor het mooie kun je nog een laag bruin tape of krimpkous op de zwarte draad bij de lamp aansluiting doen dan is het herkenbaar voor de volgende ;)

[ Voor 60% gewijzigd door ethan..1 op 06-09-2020 13:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:48
Ja dat kun je idd doen, en dan werkt het zoals je het wilt

Voor het mooie kun je nog een laag bruin tape of krimpkous op de zwarte draad bij de lamp aansluiting doen dan is het herkenbaar voor de volgende ;)

[ Voor 60% gewijzigd door ethan..1 op 06-09-2020 13:24 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 20:56
Heel officieel is dat een beetje stout, want die zwarte is maar 1,5mm2

Dus ik zou hem ook niet omkleuren.

Repareren doe je zo.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-01 22:10

SA007

Moderator Tweaking
Move naar WVB.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Furfoot schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:11:
Ik heb een serieschakelaar waar twee zwarte draden (schakel) en 1 bruin draad (live) in gaan, hier wil ik nu een enkelpolig schakelaar van maken en de tweede lamp continu aan laten staan (Philips Hue).

Kan ik dit door met één lasklem een zwart en bruin draad in verbinding te brengen en dan nog een stukje bruin draad van dezelfde lasklem naar de schakelaar te trekken?
Ja, dat kan maar zie de opmerking van @Sine. Maar als je toch stout wil zijn :+ kun je waarschijnlijk die zwarte en bruine draad ook gewoon op zelfde klem van de schakelaar aansluiten en werkt het ook. Scheelt je een lasklem (en extra stukje draad). Zou de zwarte draad dan wel labelen als bruin aan beide zijden.

[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 06-09-2020 16:41 ]

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 15:56
Zojuist klus met succes uitgevoerd, bedankt!

Instagram

Pagina: 1