Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Vraag
Alle reacties
Ik zie geen enkele reden om de elektra buiten te plaatsen. Breng de elektra naar binnen. Voor het afzekeren gewoon 1 nieuwe groep in de meterkast plaatsen. Een diameter van 12cm is wel een hele grote buis, weet niet of dat zo praktisch werkt bij het naar binnen en buiten gaan.
Ik zou het verdeelpunt sowieso binnen hangen. Zie eigenlijk geen voordelen aan de kast buiten hangen in zo'n situatie.
Ik wil voldoende ruimte hebben voor eventuele toekomstige bekabeling wat ik door wil trekken. Dan maar even wat meer werk, maar heb geen zin om later het straatwerk weer open te moeten trekken.MeTooPV schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:50:
Ik zie geen enkele reden om de elektra buiten te plaatsen. Breng de elektra naar binnen. Voor het afzekeren gewoon 1 nieuwe groep in de meterkast plaatsen. Een diameter van 12cm is wel een hele grote buis, weet niet of dat zo praktisch werkt bij het naar binnen en buiten gaan.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Buiten kan handig zijn voor ruimte. Binnen is veel en veel makkelijker ivm vocht..
Maarehh >500€?
Eerste link die ik vond <300, niet veel duurder dan binnen... https://www.groepenkastbestellen.nl/waterdicht/eaton/3-fase
Maarehh >500€?
Eerste link die ik vond <300, niet veel duurder dan binnen... https://www.groepenkastbestellen.nl/waterdicht/eaton/3-fase
Is er een goeie reden waarom je flexibele buis gebruikt? Harde PVC afvoerbuis (met enkel 45° bochten, dus schuin naar boven komen) is een genot om draden door te trekken, zelfs waterleiding (meerlagenbuis) duw je er zonder moeite door.
Wat wil je qua electra hangen, heb je wel een verdeeldoos nodig? Twee kringen (verlichting en stopcontacten) zijn meestal voldoende; weet niet of gemengde kringen in Nederland toegestaan zijn (in België wel, afzekeren op 16A en alles in 2.5mm²; maar dan mag je wel 8 lichtpunten of stopcontactgroepen zetten, binnenlicht, buitenlicht, en 6 dubbele stopcontacten; meer dan voldoende toch?).
Wat wil je qua electra hangen, heb je wel een verdeeldoos nodig? Twee kringen (verlichting en stopcontacten) zijn meestal voldoende; weet niet of gemengde kringen in Nederland toegestaan zijn (in België wel, afzekeren op 16A en alles in 2.5mm²; maar dan mag je wel 8 lichtpunten of stopcontactgroepen zetten, binnenlicht, buitenlicht, en 6 dubbele stopcontacten; meer dan voldoende toch?).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
@naftebakje Ik laat 2 aparte groepen plaatsen in de garage door een elektricien. De garage krijgt een aparte groep en kapschuur/veranda waar een hottub komt ook. De flexibele buis gebruik ik omdat ik deze gratis kon krijgen.
Waarom wil je een verdeelkast in je garage?
Als je toch een 12cm mantelbuis legt, kun je ook gewoon 2 of 3 groepen en desnoods een krachtgroep vanuit je bestaande groepenkast door die mantelbuis naar de garage trekken.
Een tweede verdeelkast geeft 'gedoe' met selectiviteit van de zekeringen.
Als je toch een 12cm mantelbuis legt, kun je ook gewoon 2 of 3 groepen en desnoods een krachtgroep vanuit je bestaande groepenkast door die mantelbuis naar de garage trekken.
Een tweede verdeelkast geeft 'gedoe' met selectiviteit van de zekeringen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Pagina: 1