Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hymn.
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-09-2020
Hallo

Ik zou graag een nieuwe telefoon kopen. Ik zag op het internet dat de Iphone Xr een erg goede optie is maar ik vond hem nog net iets te duur. Echter zag ik dat je hem 'refurbished' kunt krijgen voor iets minder dan 500 euro.
Is het veilig om een refurbished telefoon te kopen?

Alvast bedankt

hier ook nog even de link naar de refurbished website.
https://mobico.nl/product...3NHgNEEAYYASABEgLwafD_BwE

[ Voor 88% gewijzigd door Hymn. op 06-09-2020 11:21 . Reden: per ongeluk gepubliceerd zonder iets te schrijven ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Er zit 2 jaar garantie op, ik zou niet weten waarom niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ChinaGeek op 06-09-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:28
Wat is je vraag exact? waarom zou het wel / niet veilig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:59
Refurbished vanaf een officiele Apple dealer/reseller is geen probleem. Al het andere vermijden. Niks refurbished aan maar vaak gewoon nog in zeer goede staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hymn.
vj_slof schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:38:
Refurbished vanaf een officiele Apple dealer/reseller is geen probleem. Al het andere vermijden. Niks refurbished aan maar vaak gewoon nog in zeer goede staat.
Hoe weet ik of iets een officiele apple dealer is? Bedoel je hiermee een echte apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:42
vj_slof schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:38:
Exact, ik zie bij zijn link ook niks staan over refurbished als duidelijke specificatie(ja een hoop marketing tekst). Ze verkopen iPhones in verschillende 'productcondities'.
Bij geen van alle condities staat iets aangegeven over dat deze refurbished zijn, maar hoe de staat van de telefoon is. (Geen schade, lichte schade, stevig gebruik etc)
Ze verkopen ook 'nieuw' en bij de uitleg staat dan:
"Toestellen in deze categorie hebben geen enkel gebruiksspoor en zijn dus absoluut niet van nieuw te onderscheiden. In sommige gevallen zijn het letterlijk nieuwe toestellen."
De conditie 'nieuw' zal dus waarschijnlijk de refurbished toestellen bevatten, het overige is gewoon gebruikt en word verkocht aan de hand van de huidige staat.
Echter zag ik dat je hem 'refurbished' kunt krijgen voor iets minder dan 500 euro.
Die 'nieuw' conditie is niet onder de 500 eur btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Christoxz op 06-09-2020 12:03 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:25
Er zijn wisselende berichten over refurbished, je hebt mensen die er super blij mee zijn en mensen die er alleen maar ellende aan hebben. In het geval van deze webwinkel refurbishen ze de toestellen zelf:
Waarom zijn deze producten zo voordelig?
De producten die wij verkopen, zijn doorgaans geen nieuwe producten maar refurbished. Dit zijn gebruikte toestellen die wij hebben opgekocht van bedrijven of particulieren en daarna door ons gereviseerd zijn. Bedrijven verkopen vaak toestellen die slechts 1 tot 3 jaar gebruikt zijn. Dit zijn doorgaans nog prima werkende toestellen. Hier kun je meer lezen over onze refurbished toestellen.
https://mobico.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/

Dat betekend dat er niet originele onderdelen in de toestellen zitten. Apple levert namelijk geen onderdelen buiten geautoriseerde reparatiecenters om en deze webshop lijkt daar geen onderdeel van te zijn. Zelf zou ik er na ervaring met dit soort niet echte onderdelen niet heel happig op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymn.
Zijn er websites die 'Certified Refurbished' zijn door apple? Want op de website van apple worden er bij de refurbished producten geen iphones weergegeven.
Pagina: 1