Microsoft en Flash Support 2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
nieuws: Microsoft blijft na 2020 toch Flash in IE aanbieden aan zakelijke kla...

Hallo @Mark_88, ik weet dat jullie als journalisten onder een enorme druk staan om zo snel mogelijk artikels te publiceren, maar dit artikel geeft toch wel een beetje een verkeerder indruk alsof Microsoft Flash gratis zal blijven ondersteunen. Wat eigenlijk niet totaal niet het geval is.

Je hebt namelijk 2 versies van de Flash player, de build in flash player support en de Adobe Flash player add-on. Die eerste gaan ze wel degelijk verwijderen, hoewel het in de eerste maanden een optionele update zal zijn en pas tegen de zomer van 2021 volledig er uit zal worden gehaald (APIs, group polices en user interfaces).

De 2e (Adobe Flash Player) zal je echter nog steeds kunnen inladen als een add-on, omdat add-ons nu eenmaal een core component is van IE dat ook gebruikt wordt door o.a. Java, Silverlight (EOL oktober 2021), MS Office, ...
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2013/03/disable-flash-in-internet-explorer4.png

Maar heel belangrijk om daarbij te melden, is dat de officiële Adobe Flash Player add-on ook EOL is en geen security updates krijgt, tenzij je een licentie afneemt, maar die is niet gratis en zal vermoedelijk niet beschikbaar zijn voor particulieren.

Ik vermoed dat de installatie bestanden tegen December 2020 ook zullen verdwijnen van de website van Adobe en het dus vanaf dan moeilijker zal zijn om nog betrouwbare installaties bestanden te vinden. Bovendien zou het mij niet verbazen, mocht Adobe het inladen van verouderde versies ook blokkeren zonder geldige licentie. Hoewel dit laatste enkel een vermoede is op basis van mijn eigen denken.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 22:14
In de headline schrijf ik 'aanbieden', wat zowel kan betekenen 'het werkt' als 'Microsoft (en mogelijke Adobe) onderhouden het'. Okee, die ga ik veranderen naar 'blijft werken'.

Maar wat de rest van het artikel aangaat, twijfel ik eraan of het onjuist is. Alle kanttekeningen die Microsoft aanlevert, zitten in het stuk, en de afwezigheid van de kanttekening 'dit werkt alleen voor zakelijke klanten (Pro/Enterprise) die in contact staan met Adobe voor verlengde support en niet voor Jan en alleman' heb ik ook genoteerd. Mijn lezing is dat gebruikers die echt nog Flash willen gebruiken, dat in IE kunnen doen, tijdelijk.

Dus wat scheelt er nog meer aan? Sowieso bedankt voor de feedback, maar misschien zie ik een bepaalde nuance nog even niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark_88 op 06-09-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Het zal volgens mij vooral afhangen of mensen de security update hebben geïnstalleerd of niet en zeker bij windows 10 installaties zie ik dat vrij snel gebeuren. Als je dan voordien geen flash player had geïnstalleerd als add-on zal het een enorme uitdaging worden om dat weer aan de praat te krijgen.

Ik denk dat de tittel nu wel duidelijker is, het gaf echt de indruk dat Microsoft Flash bleef ondersteunen en eigenlijk is dat niet echt. Adobe bied commerciële ondersteuning aan en die zal, vermoed ik, enkel werken in IE, maar enkel als add-on.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat