Wanneer mijn NAS torrents download schiet de snelheid van mijn OpenVPN verbinding (PIA) omlaag. Ik gebruik PfSense 2.4.5 op een AES-NI enabled N3150 (8GB ram), met een Ziggo abo.
Dit zijn de resultaten die ik krijg met speed test:
- Zonder VPN: 200 Mbit/s
- Met VPN (torrents uit): 70 Mbit/s
- Met VPN (torrents aan): 6-7 Mbit/s
Torrent downloader (Transmission) is gemaximeerd op 1 MB/s. Het vreemde is echter dat zelfs wanneer er maar 1 torrent download, met een hele lage download-snelheid (bijv 90 kb/s), de speed test direct terugvalt naar 6-7 Mbit/s.
Wanneer ik alle torrents pauzeer klimt het speed test resultaat weer binnen enkele seconden op naar 70 Mbit/s.
PS. Mocht dit relevant zijn: wanneer ik bijv. Netflix stream zakt de speed test naar ong 40 Mbit/s.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Dit zijn de resultaten die ik krijg met speed test:
- Zonder VPN: 200 Mbit/s
- Met VPN (torrents uit): 70 Mbit/s
- Met VPN (torrents aan): 6-7 Mbit/s
Torrent downloader (Transmission) is gemaximeerd op 1 MB/s. Het vreemde is echter dat zelfs wanneer er maar 1 torrent download, met een hele lage download-snelheid (bijv 90 kb/s), de speed test direct terugvalt naar 6-7 Mbit/s.
Wanneer ik alle torrents pauzeer klimt het speed test resultaat weer binnen enkele seconden op naar 70 Mbit/s.
PS. Mocht dit relevant zijn: wanneer ik bijv. Netflix stream zakt de speed test naar ong 40 Mbit/s.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?