Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 15:27

Info

• Uitgever: Tuxedo Labs
  • Ontwikkelaar: Dennis Gustafsson
  • Platform: Microsoft Windows
  • Release: 29-10-2020 (Early Access)
  • Mode(s): Singe-player

Het verhaal

Voxels are back! Een puzzel/actie/sandbox game, met een volledig vernietigbare omgeving. Naast materiaal zijn ook vuur, rook, drijfvermogen, wrijving, buiging en materiaaleigenschappen allemaal gemodelleerd. Een voorbeeld hiervan is dat er geen vaste sound effect samples in het spel zitten, alle geluiden worden bepaald door het gewicht, materiaal en impact. Er zitten diverse voertuigen en wapens in het spel, en zaken als een brandblusser en vuurwerper. De enige manier om te bouwen tot nu toe zijn planken die je tussen twee punten vast kunt maken.

Gameplay

De challenges bestaan uit het voorbereiden van de wereld door een pad te maken naar diverse punten op de map, waar sleutels moeten gepakt worden of bommen onschadelijk worden gemaakt.

Media

Op Tuxedo Labs' twitter feed zijn heel veel video's van de ontwikkeling te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 17:42
Leuk, een Teardown topic! Nadat ik onlangs per 'toeval' in aanraking kwam met deze game ben ik behoorlijk enthusiast geworden!

Mijn eerste kennismaking met de game via YouTuber Dreagast:

Naast dat zijn enthusiasm aanstekelijk werkt vindt ik de achterliggende gedachte van de game (klein team, vanuit passie onstaan) ook mooi.Kan niet wachten op de release! Q4 2020 staat op Steam! :D

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Inmiddels beschikbaar op Steam als Early Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb het spel gekocht, ben gek op spellen met een goed werkende physics engine zoals Red Faction Guerilla.

Na wat te hebben gespeeld merk ik dat de physics engine nog niet top notch is, bij bijv. destructie van alle muren van een gebouw kan de rest gewoon blijven "hangen" ondanks dat er geen steun meer is van onderen of andere gebouwen. Ook bijv. het omverblazen van een toren vergt het bijna rondom te moeten kapot maken, terwijl je met wat natuurkunde wel kunt bedenken dat het allang had moeten instorten.

Early access, dus nog wel wat verbeterpunten hopelijk. Draait soepel op m;n i7-3770/16GB en 1070 maar op m'n laptop vrij dramatisch (i7-4770/16GB/850m), maar dat lag in de lijn der verwachtingen. Spel leunt veel op de GPU waar ik had verwacht dat dit meer op de CPU zou aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Exorcist schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:52:
Na wat te hebben gespeeld merk ik dat de physics engine nog niet top notch is, bij bijv. destructie van alle muren van een gebouw kan de rest gewoon blijven "hangen" ondanks dat er geen steun meer is van onderen of andere gebouwen. Ook bijv. het omverblazen van een toren vergt het bijna rondom te moeten kapot maken, terwijl je met wat natuurkunde wel kunt bedenken dat het allang had moeten instorten.
Dit is momenteel een keuze van developer, voor zover ik weet. Dit maakt het spelelement (het voorbereiden van een route) voorspelbaarder. Uiteindelijk gaat dit dacht ik een optie worden.

Kan alleen de bron niet vinden waar de developer dit geroepen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DaCoTa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:58:
[...]

Dit is momenteel een keuze van developer, voor zover ik weet. Dit maakt het spelelement (het voorbereiden van een route) voorspelbaarder. Uiteindelijk gaat dit dacht ik een optie worden.

AH, dat zou het wel verklaren want als je (ook in sandbox) key-elements neerhaalt dan kan het ineens instorten. Zou het liefst (zeker en juist in sandbox) die physics kloppend willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 17:42
DaCoTa schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:58:
[...]

Klopt. Dit was in een (zeer informatieve) video van 2kliksphilip: YouTube: Teardown - Your Questions Answered

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Uit die video:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q1VqXRRd2Klwm1Y_SyobPyf5y8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y5NWpkDOo6UhY9dgI9WbD51M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:55
Er zijn ondertussen ook al aardig wat zeer leuke mods verkrijgbaar: https://discord.gg/5vu5jUhq / https://teardownmods.com/

Dit wordt de komende maanden en langer steeds leuker!

[ Voor 8% gewijzigd door SgtElPotato op 08-11-2020 00:28 ]

Zucht...

Pagina: 1