Inhoud van schijf kopieren met Ghost.

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik wil Ghost gebruiken om een 'oude' windows-partitie (2 GB) naar een nieuwe, grotere schijf te kopieren. Maar dan wordt de partitie op de nieuwe schijf ook 2 GB.
Kan Ghost ook van een kleine naar een grotere partitie klonen? Of moet ik dan toch maar PM gebruiken om de nieuwe partitie te vergroten?

Houdoe

Verwijderd

Je kunt op de nieuwe schijf toch een partitie aanmaken zo groot als je wilt. Als je hierna een image op deze partitie zet, wordt de partitiegrootte niet beinvloed.

• Witte
Dan wordt er een imagefile op die grote partitie gezet. Dat is niet de manier volgens mij.

Houdoe

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39

Tjark

DON'T PANIC

weet je zeker dat je partition->image doet en niet disk->image?
welke versie Ghost btw?

*insert signature here

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Met driveimage kun je gewoon de overige ruimte leeg laten en bij die partitie trekken. Neem aan dat ghost dat ook kan.
Anders ff met partition-magic je partitie resizen.

de betaler vervuilt

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Ghost kan dat perfect, rtfm zou ik zeggen.

• vassago
  • Laatst online: 20:21
Euh, wil niet bot klinken, maar hier staat het (naar mijn idee) perfect in beschreven.

• Witte
Ik zal nog maals tfm readen zoals gesuggereerd. Maar toch bedankt voor de wel zinvolle reacties...

Houdoe

• MnM
  • Laatst online: 24-04 11:07

MnM

je nieuwe HD partitioneren en dan in je systeem hangen,

vervolgens: run -> command -> xcopy /h /e /c /k /r <bron> <Doel>

dat werkt prima en wordt er gewoon een duplicaat gemaakt van je bestanden op je nieuwe HD, dan trek je erna gewoon je oude los en je bent klaar

• Witte
Ja, dat zou ik kunnen doen, maar dat wil wel eens problemen geven, vooral met NT-partities.
Op zich werkt het clonen van partities met Ghost perfect. Geen enkel probleem, ook niet met NTFS-partities.

En ik heb zojuist de manual van Ghost er nog eens op nageslagen, en bij het kiezen van "partition to partition" kun je niet de grootte van de bestemmingspartitie aanpassen, althans er wordt niet gemeld dat het wel kan.

Houdoe

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:39

Tjark

DON'T PANIC

Nieuwe HD paritioneren, reboot met ghostflop, oude partitie partition->image, image->partition naar partitie op nieuwe HD, dit herhalen voor elke partitie die je wil overzetten, klaar.

Zo moeilijk is dat toch niet?

*insert signature here

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 09 augustus 2001 22:54 schreef MnM het volgende:
je nieuwe HD partitioneren en dan in je systeem hangen,

vervolgens: run -> command -> xcopy /h /e /c /k /r <bron> <Doel>

dat werkt prima en wordt er gewoon een duplicaat gemaakt van je bestanden op je nieuwe HD, dan trek je erna gewoon je oude los en je bent klaar
Hm...ik neem aan dat hij met z'n Windows z'n BOOTpartitie bedoelt...dan werkt bovenstaand dus niet..want 'k denk niet dat XCopy weet dat hij ALS EERSTE io.sys msdos.sys en command.com moet copyeen..omdat anders je systeem niet meer boot :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yep, gewoon eerst handmatig zelf ff partitie maken van bv 10 GB.
Dan partition to partition, dan krijg je dus een 10GB partitie die gevuld is met 2 GB data.

deze week nog gedaan na een upgrade van 6,4 GB naar 40 GB.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Je hebt toch niet toevallig een FAT16 partitie op je oude schijf staan hè?
Die kunnen namelijk niet groter zijn dan 2 Gig!

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het kan echt makkelijker, je hoeft niet opnieuw te partitioneren. Weet niet welke versie je gebruikt, maar dit kon al vanaf versie 4.
Als je disk->disk, part->part doet, hoef je alleen maar bij de target partitie/disk de grootte aan te geven en niet alleen en direct op ok drukken. Ik zou dan kiezen voor de optie disk->disk, dan hoef je zeker niet opnieuw te partitioneren. Sorry, gebruik Ghost al 7 jaar (prive/prof).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:48 schreef mboogie2 het volgende:
Je hebt toch niet toevallig een FAT16 partitie op je oude schijf staan hè?
Die kunnen namelijk niet groter zijn dan 2 Gig!
Goed punt! 8-)
Pagina: 1