Gamepass met ms 365 Family?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:19
Vanavond een gebruikte Xbox One gekocht van een mede-tweaker. Het ding was schoon, voor zover ik kan zien, teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Na mijn account geconfigureerd te hebben kan ik games downloaden van gamepass. En spelen. Is dat niet raar?

Ik heb 2 mogelijke verklaringen :
- ik heb meegedaan met de test van Xbox Streaming op mijn mobiel
- tussen de abonnementen staat Microsoft 365 Family vermeld. Wat moet dat daar, dat gaat over Office en OneDrive...

Nog andere verklaringen mogelijk? Ik zie geen andere accounts op de console staan. Of heb ik ergens overheen gelezen en is het een free trial? Maar dan zou die bij de abonnementen moeten staan, toch?

Ik kan nergens in mijn account iets terugvinden over gamepass en ik heb het zeker niet afgesloten. Ik heb ook geen live gold.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Staat je Office 365 abo op je Xbox bij je subscriptions? Gebruik je hetzelfde MS account voor Xbox en je Office 365?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dacht dat Gamepass "automagisch" werd toegevoegd aan elke eerste user op een console? Proefperiode voor een maand, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Wom schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:34:
Staat je Office 365 abo op je Xbox bij je subscriptions? Gebruik je hetzelfde MS account voor Xbox en je Office 365?
Yep. En in het verleden voor mij Windows Phones, voor mijn pc, tablet, Edge, enzovoorts. Handig hoor, synct prettig.

Wel regelmatig je geschiedenis wissen en duck.com gebruiken om te zoeken.
MAX3400 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:36:
Dacht dat Gamepass "automagisch" werd toegevoegd aan elke eerste user op een console? Proefperiode voor een maand, toch?
Maar dan zou je toch verwachten dat het ergens als proefabonnement bij de subscriptions staat? Niets van dat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chinco schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:56:
[...]
Maar dan zou je toch verwachten dat het ergens als proefabonnement bij de subscriptions staat? Niets van dat alles.
Volgens mij zie je dat alleen (goed) op www.xbox.com onder je subscriptions; en zelfs dat kan soms 48H duren voordat het allemaal klopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
Die site verwijst naar de app en daar staat dat Gamepass en gold niet actief zijn.

Bij zonder, niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 20:25
Ik ga voor optie 3:
Jij hebt nu gamepass (en waarschijnlijk ook xbox live) door middel van de oude gebruiker. Deze persoon heeft zijn primary xbox nog steeds op jouw aangekochte xbox staan. Dit wordt namelijk niet verwijderd als je een factory reset uitvoert.

Zodra deze gebruiker zijn nieuwe xbox one als primary instelt kan jij geen gamepass spellen meer spelen.

(als de oude gebruiker maar 1 account heeft, heeft hij het waarschijnlijk niet eens door en kan je blijven profiteren van gratis gamepass >:) ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door wPlayNL op 09-09-2020 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Je zou het bij MS eens kunnen checken via de chat op de site. Ik denk dat ze dat vrij snel kunnen zien hoe of wat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1