-
[ Voor 100% gewijzigd door Heion83 op 06-11-2023 19:00 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Heion83 op 06-11-2023 19:00 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Question Mark op 07-09-2020 10:35 ]
Nee, dat is je lokale harde schijf niet; die is alleen te benaderen vanuit de machine waar de remote sessie vanaf geinitieerd is. Zelfs als een admin jouw sessie shadowed, krijgt-ie bij local resources z'n eigen c-schijf te zien en niet die van jou.Heion83 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:35:
...
Mijn vraag is dan is mijn schijf dan ook te benaderen door een admin op mijn werk?...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Niet via RDPWim-Bart schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:49:
Wanneer het een door de werkgever verstrekte laptop is kunnen ze gewoon overal bij...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Afhankelijk van de wijze waarop verbinding is gemaakt is er wel of geen mogelijkheid. Wanneer er een VPN tunnel is is het een eitje.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
In theorie kan de systeembeheerder wel een script/applicatie starten in TS zijn sessie wanneer TS verbonden is (bijv. door at-logon bij de task scheduler als trigger, of een van de andere startup-manieren). Die script/applicatie zou dan wel bij de drives kunnen.
No animals were harmed in the making of this comment.
Beste is dat de systeembeheerder gewoon ervoor zorgt dat er geen drive-mappings op de RDS-host meekomt; dat scheelt dus (onhandige) vragen van eindgebruikers en je neemt de mogelijkheid weg om data "makkelijk" te kopieren van werk naar prive-meuk.Comgenie schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:52:
[...]
Beste is de RDP instellingen aanpassen in de client zodat de drives niet mee genomen worden.
Euh nee. Dat is het hele principe van shadowing / remote assistance / whatever: dat je ziet wat de beller / user ervaart. Lijkt me uitermate onhandig dat een user niet meer bij een share kan en een "admin" kijkt mee en die heeft dan andere shares / kerberos-credentials / reutel in die sessie.Brahiewahiewa schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:40:
[...]
Zelfs als een admin jouw sessie shadowed, krijgt-ie bij local resources z'n eigen c-schijf te zien en niet die van jou.
[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 06-09-2020 01:06 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik geloof je ;o)MAX3400 schreef op zondag 6 september 2020 @ 01:01:
[...]
Euh nee. Dat is het hele principe van shadowing / remote assistance / whatever: dat je ziet wat de beller / user ervaart. Lijkt me uitermate onhandig dat een user niet meer bij een share kan en een "admin" kijkt mee en die heeft dan andere shares / kerberos-credentials / reutel in die sessie.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Klopt. Meeste systeembeheerders maken gebruik van RMM Agents, waarmee je systemen kan overnemen, op afstand in de commandline en schijven kan etc.
I reject your reality and substitute my own
[ Voor 99% gewijzigd door Heion83 op 06-11-2023 19:01 ]
Het is een eigen laptop dus dan zou het in principe niet mogelijk moeten zijn. Het feit dat ik mijn laptop in de remote zie is dus alleen voor mij zichtbaar?Wim-Bart schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:49:
Wanneer het een door de werkgever verstrekte laptop is kunnen ze gewoon overal bij. Is het een privé laptop niet (zonder illegaal te handelen).
Aah ok alleen zichtbaar voor mij dus, dat was de vraag. Ik ben onlangs pas overgestapt op windows na jarenlang via mac gewerkt te hebben dus was verbaasd toen ik het zag. Dankjewel!Brahiewahiewa schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:40:
[...]
Nee, dat is je lokale harde schijf niet; die is alleen te benaderen vanuit de machine waar de remote sessie vanaf geinitieerd is. Zelfs als een admin jouw sessie shadowed, krijgt-ie bij local resources z'n eigen c-schijf te zien en niet die van jou.
Maar als je het echt niet vertrouwt, kun je het in de eigenschappen van de RDP sessie uitzetten
Simpel, je klikt met je rechter muisknop op het icoontje > Bewerken, kan zijn dat je dan nog "Show options" moet klikken om verder te kunnen.Heion83 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:41:
[...]
Hoe zet je dat eventueel in de RDP uit? Heel erg bedankt voor het meedenken hierin trouwens.
Drive it like you stole it.
[ Voor 99% gewijzigd door Heion83 op 06-11-2023 19:01 ]
Ik snap dat zo'n gesprek lastig is. Zeker als de gebruiker allemaal vragen gaat stellen hoe en waarom zijn internetgebruik tot in detail gemonitored wordt ivm de privacy wetgevingen... Daar zijn nl. ontzettend strikte regels aan gebonden...nelizmastr schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:05:
[...]
Zo zijn wij er door een gekoppelde monitoring tool wel eens achter gekomen dat een gebruiker een flinke lading met NSFW afbeeldingen en video’s aan het downloaden was![]()
Altijd leuk om dat gesprek te mogen voeren
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dooddoener van de maandag maar vraag even aan je admin om dit (weer) te regelen voor je? Of je in ieder geval te voorzien van een duidelijke werk-instructie.Heion83 schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:08:
[...]
...Nu had ik van die admin een snelkoppeling gehad.
...
Hoe doe ik het dan?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq