Nieuwe tv zonder extra kastjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe 65 inch tv. Momenteel heb ik een Panasonic plasma tv qua beeld kijkt het erg fijn maar gebruikt veel stroom en qua smart tv is het ook oud. Daar ligt nu ook eigenlijk mijn grote vraag. Kijk momenteel met een CI module van ziggo maar daarmee kan ik niet programma’s opnemen/terugkijken zoals je dat met horizonbox wel kan. Zijn er smart tv’s die dit hebben ingebouwd waardoor je dus geen externe decoder moet hebben? Ik wil zo min mogelijk extra apparatuur, dus liefste alleen tv en receiver.

Wat is je budget?
[iBudget is rond de 2000 euro, wil graag weer een tv die flink aantal jaar mee kan [/i]

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals aangegeven wordt de tv voornamelijk gebruikt om programma’s en films te kijken die zijn opgenomen of teruggekeken worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG OLED65C9PLA Zwart valt precies binnen mijn budget maar weet niet waarom een lg boven een Samsung. Ik ga deze dagen ook naar de lokale BCC en platte tv discounter kijken omdat ik de randen etc. Ook belangrijk vind maar wil toch eerst ook online oriënteren.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is dus kan een OLED/QLED tv ook zonder externe kastjes programma’s terugkijken/opnemen en zo ja, wat zou dan een advies tussen alle verschillende types?

Beste antwoord (via assn op 12-09-2020 17:25)

• byob
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:41
Wordt de vraag niet veel moeilijker opgepakt dan gesteld?

Ja met Ziggo kun je via de Ziggo go app opnames inplannen en terugkijken. Als de tv draait op Android tv is die app gewoon op te installeren. Dit zonder extra kastjes. Op de site van Ziggo is vast terug te vinden hoeveel je kunt opnemen en hoe lang dit bewaard mag blijven

Ook via de app tot een week programma's terug kijken die je niet hebt opgenomen. Doorspoelen van reclame wil dan niet.

Verder vind ik het ook wel makkelijk de opname in te kunnen plannen via de app op de telefoon. En later op de tv weer terugkijken.

Android tv als besturingssysteem op je nieuwe tv is wat je zoekt volgens mij.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:16

Croga

The Unreasonable Man

assn schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:46:
Ik zoek een?
Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is dus kan een OLED/QLED tv ook zonder externe kastjes programma’s terugkijken/opnemen en zo ja, wat zou dan een advies tussen alle verschillende types?
Eenvoudig antwoord: Nee. Ziggo staat dit namelijk niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
NLZiet geen oplossing als je geen kastje wil?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

FreakNL

Well do ya punk?

Plasma was heel lang superieur, maar je kan nu inderdaad wel spul krijgen wat beter is. Maar ik zou Smart nooit als criterium daarvoor gebruiken. Er wordt nergens gegarandeerd dat het Smart gedeelte op je nieuwe TV over 3 jaar nog werkt. Dus daar moet je geen nieuwe voor kopen.. En stroomverbruik, als je de tvt gaat omrekenen ben je ook 15 jaar verder. Dus dat is ook geen echte goeie reden.

Alsnog, als het geld in je zak brandt, lekker voor een mooie OLED gaan... Ik was er nog niet klaar voor en heb mijn Pana plasma laten repareren vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Ophidian schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:50:
NLZiet geen oplossing als je geen kastje wil?
Abbonementen zoals NLziet, NPO plus heb ik ook maar dan moet je altijd via een app terugkijken. Via ziggo kastje of online Ziggo go kan je alles direct selecteren. Maar was al bang dat dit niet mogelijk was zonder kastje aangezien dit iets is waar de providers zich kunnen onderscheiden.
FreakNL schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:02:
Plasma was heel lang superieur, maar je kan nu inderdaad wel spul krijgen wat beter is. Maar ik zou Smart nooit als criterium daarvoor gebruiken. Er wordt nergens gegarandeerd dat het Smart gedeelte op je nieuwe TV over 3 jaar nog werkt. Dus daar moet je geen nieuwe voor kopen.. En stroomverbruik, als je de tvt gaat omrekenen ben je ook 15 jaar verder. Dus dat is ook geen echte goeie reden.

Alsnog, als het geld in je zak brandt, lekker voor een mooie OLED gaan... Ik was er nog niet klaar voor en heb mijn Pana plasma laten repareren vorig jaar :)
Ik begrijp je punten en eigenlijk is het ook meer dat ik wat vernieuwing wil :*)
Eem wat modernere tv die wat strakker oogt ook, misschien praat ik het wel goed met andere argumenten maar toch, een nieuwe tv kan geen kwaad.

[ Voor 50% gewijzigd door assn op 05-09-2020 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Croga schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:49:
[...]

Eenvoudig antwoord: Nee. Ziggo staat dit namelijk niet toe.
Mijn oude samsung TV doet het anders prima. CI+ kaart erin, USB-harddisk eraan en op record drukken op de afstandsbediening. Gewoon de binnenkomende digitale stream richting de USB disk dirigeren.

Tegelijk kijken en opnemen is dan weer een ander verhaal.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 17:37
Geen idee wat de belemmering is qua kastje; maar Samsung heeft een - vind ik - mooie oplossing met de One Connect Box die op (sommige) modellen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik gebruik zelf een Apple TV en NLZiet en NPO start, heb dus mijn tv abbo opgezegd. Dan zit je al in de app.. Ook kan je tot een jaar terugkijken (zonder reklame) en hoef je dus niet op te nemen. Ook stream ik content via Infuse vanaf mijn NAS. Bijkomend voordeel is dat alles ook via de ab van de Apple TV gaat, dus ook de tv en Sonos kan ik bedienen. Vind het zelf ideaal zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Ik heb een LG 65C8 in combinatie met een Ziggo Next. Dat kastje is heel klein maar ook het menu werkt erg fijn en snel. vooral met opnemen, terug spoelen en programma's terug kijken heb ik dit nog nooit meegemaakt hoe mooi dit werkt. Hiervoor ook lange tijd een ci module gehad maar ben hier toch wel een meer dan tevreden over. Ik weet niet of het kastje en ab nog werkt als je het bijvoorbeeld achter je tv plaatst maar veel ruimte zal het niet innemen. Daarnaast is een Oled de beste techniek voor een tv op dit moment. en is dat eigenlijk geen miskoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:35
Ik heb een vergelijkbare setup als @Benzed. LG OLEDC7 met ziggo nextbox. LG webos werkt snel als smarttv platform, maar ik gebruik daarnaast een nvidia shield 2017. Goede combi wat mij betreff. Sinds kort heeft ziggo een app op android tv, waardoor ik via de shield tv kan kijken. Replay tv en pauzeren werkt. Opnemen durf ik niet te zeggen, gebruik ik nooit. Beeldkwaliteit is ook stuk minder dan de next box. Hopelijk wordt die app de toekomst en gaan ze daar volle bak op inzetten, want in mijn nieuwe huis zit ik te denken om alleen internet bij ziggo af te nemen. Kijk ik via de app wel die paar programma’s die ik nog kijk.

Ziggo ondersteubt al een aantal jaar geen CI+ module meer. Dus een kaart met harde schijf/usb is niet mogelijk om op te nemen.

Wat betreft je tv keuze. Als je van plasma afkomt wil je volgens mij niks anders dan OLED.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 06-09-2020 10:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Opnemen en kijken tegelijk is fundamenteel problematisch met CI-modules, omdat er altijd maar één transportstream door een CI-module kan. Als zenders op verschillende frequenties zitten heb je twee transportstreams en kun je dat nooit door een CI-module laten decoderen.

Er zijn verschillende noodverbandjes bedacht. Eén daarvan is gecodeerd opnemen en dan als je niet kijkt de opname decoderen. Ziggo heeft dit enige jaren geleden geblokkeerd doordat ze de sleutels zo snel veranderen dat je apparatuur geen tijd heeft om de opname te decoderen. Het kan wel bij Canal Digitaal. Een ander noodverband is meerdere CI-modules. Dat gaat je bij Ziggo geld kosten.

Kijken en opnemen tegelijk kan het best met een externe ontvanger met een interne kaartlezer. Omdat dan geen sprake is van een Ci-module, treden de beperkingen van CI-modules niet op. Als je een beetje een multifunctioneel apparaat koopt dan is dat best handig. Mijn Vu+ Ultimo 4K is mijn satellietontvanger, maar ook mijn DVD-speler, mediaspelen, CD-speler, satellietradio, internetradio... en kan opnemen naar believen... allemaal met één afstandsbediening. Vanwege HDMI-CEC kan de Ultimo 4K ook de TV bedienen, dus twee afstandsbedieningen in de hand houden is niet nodig.

Als je desondanks persé de interne tuner van je televisie wilt gebruiken, dan zou ik er een goedkoop ontvangertje bijkopen en die als videorecorder gebruiken: Normaal kijk je dan via de interne tuner van de TV en je CI-module. De externe ontvanger gebruik je enkel als je iets wilt opnemen.

Als je de externe videorecorderontvanger beperkt tot het ongecodeerde basispakket heb je geen extra kaart nodig. Een tweede kaart kan natuurlijk wel als je ook de gecodeerde zenders wilt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
Het komt er dus neer dat het behoorlijk omslachtig is om een ziggo kastje te verbannen. Ik ben best tevreden met Ziggo Next, zeker vergeleken met de horizon box wat echt een ramp was. Dus ik zal proberen dit kastje zo goed mogelijk weg te werken. Nu wordt het de kunst de juiste tv vinden. Moet zeggen dat er veel mogelijkheden zijn en vooral de winkels bezoeken werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In beginsel ja, maar er is bij Ziggo nog altijd vrijheid van apparatuur, dus correcter zou zijn om te zeggen dat het lastig is een kastje te verbannen. Als je kijkt wat er te koop is, een Vu+ Uno 4K maakt al gehakt van alles wat Ziggo te bieden heeft, dus kastjes zelf kopen brengt op, en zeker ook voor je opnamemogelijkheden. Ik ben geen liefhebber van zaken als cloud-opnemen en dat dan je opnames na een tijdje automatisch verdwijnen, ik wil ze op mijn eigen keiharde schijven hebben. Dat kan met een eigen ontvanger en niet Ziggo's nieuwste ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Juiste tv vinden is met jouw budget een makkie: oled. Sowieso

Dan heb je 4 gangbare merken: LG, Sony, Philips en Panasonic die elk het beeldpaneel van LG gebruiken. Enige verschillen zitten hem dan in speakers, wel/geen ambilight, beeldprocessor en smartsoftware. Qua prijskwaliteit komt LG meestal als winnaar uit de bus. Ik zou dan ook voor de 65C9 of 65CX gaan

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
Ik heb sinds vorig jaar een 65 inch q90 dus met de one box. Wou zelf ook geen apparatuur van Ziggo of wie dan ook. Ben uiteindelijk voor canaal digitaal gegaan. De app is prima en kwaliteit ook.

Had het een half jaar met Ziggo go app geprobeerd en Chromecast maar merkte dat ik dat toch niet lekker vond werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZooKsKy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-10 13:22
De Panasonic OLED TX-65GZW1004 heeft een dubbel CI+ slot en valt binnen je budget.

In dit toestel kunnen 2 CI+ modules met smartcard van Ziggo, 1 voor het opnemen en 1 voor het kijken.
Na het aansluiten van een externe harde schijf kan dit toestel opnemen en kijken tegelijk zonder extra kastjes.
Loewe toestellen (vanaf de OLED Bild 5) kunnen dit overigens ook.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• byob

Ja met Ziggo kun je via de Ziggo go app opnames inplannen en terugkijken. Als de tv draait op Android tv is die app gewoon op te installeren. Dit zonder extra kastjes. Op de site van Ziggo is vast terug te vinden hoeveel je kunt opnemen en hoe lang dit bewaard mag blijven

Ook via de app tot een week programma's terug kijken die je niet hebt opgenomen. Doorspoelen van reclame wil dan niet.

Verder vind ik het ook wel makkelijk de opname in te kunnen plannen via de app op de telefoon. En later op de tv weer terugkijken.

Android tv als besturingssysteem op je nieuwe tv is wat je zoekt volgens mij.

• assn
byob schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:17:

Dit is inderdaad iets wat het hele probleem zou oplossen, dan heb je dus de gemakken van interactief kijken via de ziggo go app en dan gewoon live tv kijken via de CI module. De ziggo Go app is dus via Android TV te downloaden en installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byob
assn schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:25:
[...]

Dit is inderdaad iets wat het hele probleem zou oplossen, dan heb je dus de gemakken van interactief kijken via de ziggo go app en dan gewoon live tv kijken via de CI module. De ziggo Go app is dus via Android TV te downloaden en installeren?
Inderdaad. Ik heb zelf een Philips ambilight tv met Android.

Normaal tv kijken met ci module en opnames of uitzending gemist via de Ziggo go app die op de tv is geïnstalleerd.

Opnames staan in the cloud en niet lokaal.
Pagina: 1