Iemand ervaring met KÄRCHER bouwstofzuiger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:41

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hi Allemaal.

Ik ben op zoek naar een bouwstofzuiger zonder zak, en kwam de KÄRCHER As- en droogzuiger AD 4 Premium tegen. De recenties zijn goed.

Mij gaat het vooral om het zuigen van zaken als zand, kleine steentjes, bladeren etc na een verbouwing. Water zou mooi zijn, maar dat doet deze niet.
Ik kom enkel tegen op de website van KÄRCHER dat het een as en stofzuiger is.

Het lijkt mij omdat het als bouwstofzuiger gespecificeerd wordt dat je hiermee dingen als zand, steentjes, bladeren etc gewoon op kunt zuigen?

Mocht iemand binnen de prijsklasse tot 140 euro een beter alternatief hebben is dat welkom. _/-\o_

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Luchtbakker op 06-09-2020 16:45)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Groentjuh schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:35:
[...]

Ik zie die filter-zak als een eerste filter, zodat de echte filter net wat minder onderhoud/vervanging nodig heeft. Het legen is misschien ook iets minder stoffig met zak; In ieder geval als je hem er nog uit krijgt en het niet een blok bouwtroep is! :P
Je leest het ook in de reviews op CoolBlue, met fijnstof wordt ze na een half uurtje lafjes met de zuigkracht en kan je beter de zak gebruiken, ook met het ledigen van de zak heb je minder stof in tegenstelling tot de rvs bak.

Heb zelf de 20 liter uitvoering :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 17:12
Titel: bouwstofzuiger*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Zag het al, foutje... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:35

jgj82

Ja, maar = nee

Luchtbakker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:03:
Hi Allemaal.

Ik ben op zoek naar een bouwstofzuiger zonder zak, en kwam de KÄRCHER As- en droogzuiger AD 4 Premium tegen. De recenties zijn goed.

Mij gaat het vooral om het zuigen van zaken als zand, kleine steentjes, bladeren etc na een verbouwing. Water zou mooi zijn, maar dat doet deze niet.
Ik kom enkel tegen op de website van KÄRCHER dat het een as en stofzuiger is.

Het lijkt mij omdat het als bouwstofzuiger gespecificeerd wordt dat je hiermee dingen als zand, steentjes, bladeren etc gewoon op kunt zuigen?

Mocht iemand binnen de prijsklasse tot 140 euro een beter alternatief hebben is dat welkom. _/-\o_

Alvast bedankt! :)
Met de AD 4 heb ik geen ervaring. Met de WD 5 wel. Ik heb hem ooit gekocht voor een verbouwing en hij doet alles wat ie moet doen. Goede zuigkracht, vervangbaar filter, water/stof/gruis/puin/modder etc. Geen probleem. Pas op: gevaarlijk voor kleine kinderen en huisdieren. >:) Hij kost op het moment € 150,- Als je je budget dus iets op kan rekken zou ik die halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
jgj82 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:13:
[...]

Met de AD 4 heb ik geen ervaring. Met de WD 5 wel. Ik heb hem ooit gekocht voor een verbouwing en hij doet alles wat ie moet doen. Goede zuigkracht, vervangbaar filter, water/stof/gruis/puin/modder etc. Geen probleem. Pas op: gevaarlijk voor kleine kinderen en huisdieren. >:) Hij kost op het moment € 150,- Als je je budget dus iets op kan rekken zou ik die halen.
Maar deze heeft wel een stofzak zie ik? Ik wil niet afhankelijk zijn van een stofzak voor gebruik.
Nou kan ik ook niet goed vinden waar je nou precies zo'n stofzak voor nodig hebt. Kan jij mij daar misschien iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:35

jgj82

Ja, maar = nee

Luchtbakker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:15:
[...]

Maar deze heeft wel een stofzak zie ik? Ik wil niet afhankelijk zijn van een stofzak voor gebruik.
Nou kan ik ook niet goed vinden waar je nou precies zo'n stofzak voor nodig hebt. Kan jij mij daar misschien iets meer over vertellen?
Die stofzak heb ik een keer gebruikt en daarna weggegooid omdat je hem bijna niet kan legen. Hij doet het al 5 jaar prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
jgj82 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:22:
[...]

Die stofzak heb ik een keer gebruikt en daarna weggegooid omdat je hem bijna niet kan legen. Hij doet het al 5 jaar prima zonder.
Dus als ik je goed begrijp gebruik je het apparaat zonder zak maar zuig je er wel gewoon grof vuil en modder mee op zonder enige problemen? In dat geval is het wel interessant, maar vraag ik mij af waar de zak dan precies voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
In die WD machines kun je een stofzak plaatsen. Als je de gebruiksaanwijzing zou lezen is bij "droogzuigen" van fijnstof de zak een aanbeveling. "Aanbeveling: Voor het zuigen van fijn stof de filter-zak aanbrengen." Het is niet nodig!

Natzuiger mag niet met zak; Het is immers een papieren filter-zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 16:41

MJV

Voor dat geld kun je beter een Makita VC2512L kopen, de slang daarvan is een stuk langer en dat is wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:31
Luchtbakker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:26:
[...]

Dus als ik je goed begrijp gebruik je het apparaat zonder zak maar zuig je er wel gewoon grof vuil en modder mee op zonder enige problemen? In dat geval is het wel interessant, maar vraag ik mij af waar de zak dan precies voor bedoeld is.
Ik zie die filter-zak als een eerste filter, zodat de echte filter net wat minder onderhoud/vervanging nodig heeft. Het legen is misschien ook iets minder stoffig met zak; In ieder geval als je hem er nog uit krijgt en het niet een blok bouwtroep is! :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Groentjuh schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:35:
[...]

Je leest het ook in de reviews op CoolBlue, met fijnstof wordt ze na een half uurtje lafjes met de zuigkracht en kan je beter de zak gebruiken, ook met het ledigen van de zak heb je minder stof in tegenstelling tot de rvs bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:45:
[...]

Ik las het inderdaad. Maar met de knop bovenop zou dat heel makkelijk moeten herstellen las ik?

Maar als je bouwpuin wilt opzuigen neem je veel slijp/boorstof mee, dus ontkom je niet aan een zak denk ik?

20 liter is wel wel veel denk ik. Volgens mij doe je er wel even mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Luchtbakker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:15:
[...]

Stofzuiger legen met zak is 1000x schoner en je filter gaat veel langer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Koop de goedkoopste karcher meer heb je niet nodig.

Hier staan er een paar die al bijna 30 jaar oud zijn en het nog steeds prima als bouwstofzuiger doen. Filters zijn voor bouwafval onnodig.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Luchtbakker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:53:
[...]

Ik las het inderdaad. Maar met de knop bovenop zou dat heel makkelijk moeten herstellen las ik?

Maar als je bouwpuin wilt opzuigen neem je veel slijp/boorstof mee, dus ontkom je niet aan een zak denk ik?

20 liter is wel wel veel denk ik. Volgens mij doe je er wel even mee?
De review van Daniel daar dekt de lading wel hoe ik deze stofzuiger ervaar.

Met "bouwafval" gaat 20 liter zo vol, althans dat is mijn ervaring, maar weet niet hoeveel zand, steentjes en bladeren je gaat opzuigen :P (ik gok dat het wel meevalt bij je)

Je koopt hem veelal gewoon als vervanger van ej gewone stofzuiger als ik het zo lees, dat die proper blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
digifun schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:56:
Koop de goedkoopste karcher meer heb je niet nodig.

Hier staan er een paar die al bijna 30 jaar oud zijn en het nog steeds prima als bouwstofzuiger doen. Filters zijn voor bouwafval onnodig.
Dus jij blaast stucstof gewoon weer de ruimte in? Of valt dat niet onder de hier gehanteerde definitie van "bouwafval"?

[ Voor 8% gewijzigd door o1o92o2o op 05-09-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

o1o92o2o schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:00:
[...]

Dus jij blaast stucstof gewoon weer de ruimte in? Of valt dat niet onder de hier gehanteerde definitie van "bouwafval"?
Ik niet en de karcher ook niet. Complete vloeren en muren uitgebroken en daarna prima alle bouwstof opgezogen.

Maar heb jij zelf wel eens gestucced ?

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier de WD3, maar ook bij de andere WD's - neem er gelijk de langere slang bij, want die 150cm standaard is véél te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
digifun schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:07:
[...]

Ik niet en de karcher ook niet. Complete vloeren en muren uitgebroken en daarna prima alle bouwstof opgezogen.

Maar heb jij zelf wel eens gestucced ?
Voornamelijk stucwerk afgebroken :P

Het stucen zelf is niet zo'n stofbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

_Arthur

blub

FreshMaker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:13:
Hier de WD3, maar ook bij de andere WD's - neem er gelijk de langere slang bij, want die 150cm standaard is véél te kort.
Hier ook een WD3 (Premium). Zuigt alles. Alleen koop er wel meerdere filters bij; zeker bij fijn stof, zitten ze relatief snel vol. Heb nu totaal 5 filters er bij, kan je gewoon een tijdje flink stofzuigen.

En als ik straks klaar ben met de verbouwing en hij werkt nog steeds, mag ie blijven. Anders flikker ik 'm weg.

"Elke verbouwing kost een stofzuiger"

Begin dit jaar bij Toolnation gekocht voor E 72,60 ex verzenden, inc BTW. Bij Amazon.nl nog een paar centen goedkoper te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door _Arthur op 05-09-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 15:13
_Arthur schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:57:
[...]

En als ik straks klaar ben met de verbouwing en hij werkt niet, mag ie blijven. Anders flikker ik 'm weg.
Ik zou het andersom doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

_Arthur

blub

Lol... wat een typo voor zin kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:57:
[...]

Hier ook een WD3 (Premium). Zuigt alles. Alleen koop er wel meerdere filters bij; zeker bij fijn stof, zitten ze relatief snel vol. Heb nu totaal 5 filters er bij, kan je gewoon een tijdje flink stofzuigen.

En als ik straks klaar ben met de verbouwing en hij werkt nog steeds, mag ie blijven. Anders flikker ik 'm weg.

"Elke verbouwing kost een stofzuiger"

Begin dit jaar bij Toolnation gekocht voor E 72,60 ex verzenden, inc BTW. Bij Amazon.nl nog een paar centen goedkoper te vinden.
Hier was de verbouwing niet echt ingrijpend, maar de nood aan een sterke stofzuiger ( huisdieren )
En dan kom je in het domein 'speciaal voor ' AKA 2x zo duur.
Tel daarbij dat de gemiddelde zuigkracht om te huilen is ;)
Dus is het onze 'daily' driver geworden, wel met zakken, da's handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:59:
[...]

Je koopt hem veelal gewoon als vervanger van ej gewone stofzuiger als ik het zo lees, dat die proper blijft :)
Hmm, niet helemaal, haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVxyCE8esPrZmXEJYiLSkdAG6xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7qJ1Qq7G2sGsP38N7Mn6Lv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen week moest ik door de verbouwing flink graven in eigen huis door. We hebben geen kruipruimte en we moesten dus boren en daarna graven. (Ivm riool werkzaamheden) Het resultaat; het hele huis vol met zand. Wij hebben ook onze badkamer en keuken afgebroken en dat levert ook heel veel losse puin op in en om het huis.

Een normale stofzuiger overleeft dit nooit als je alle restanten wilt gaan opzuigen, vandaar dat ik specifiek een bouwstofzuiger zoek voor zowel buiten als binnen gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb een Karcher (geen idee welk type) en bevalt goed, beetje veel herrie, maar dat hebben al die dingen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Luchtbakker schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:41:
[...]

Hmm, niet helemaal, haha.

[Afbeelding]

Afgelopen week moest ik door de verbouwing flink graven in eigen huis door. We hebben geen kruipruimte en we moesten dus boren en daarna graven. (Ivm riool werkzaamheden) Het resultaat; het hele huis vol met zand. Wij hebben ook onze badkamer en keuken afgebroken en dat levert ook heel veel losse puin op in en om het huis.

Een normale stofzuiger overleeft dit nooit als je alle restanten wilt gaan opzuigen, vandaar dat ik specifiek een bouwstofzuiger zoek voor zowel buiten als binnen gebruik. :)
Grote mol zeg :+

Maar inderdaad, een bezem ruim je het meeste mee op, maar de gewone stofzuiger gaat hier niet blij mee zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 11:11

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik gebruik de Kärcher wd5 voor mijn totaal renovatie project. Erg blij met hoe krachtig deze is. Helaas is deze na enkele maanden wel kapot gegaan doordat ik veel fijnstof heb opgezogen van o.a. gips. Daarvoor zou ik dus ook echt de stofzak gebruiken.

De stofzuiger was overigens gratis onder garantie gefixed.

De stofzuiger is wel heel luid, dus ik gebruik oordopjes tijdens het zuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Vandaag heb ik de WD 4 gekocht. Prijstechnisch interessant, 2.2 meter slang en groot genoeg. (vond de WD5 wel erg groot en zwaar).

Dank allemaal voor jullie adviezen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:20
Inmiddels twee verschillende KARCHERS gehad. Op zich zijn het werkpaarden, maar het gebruiksgemak is pet.

Eigenlijk moet je beginnen met klinkers op de bodem te leggen want die dingen vallen continue om (het lukt ze zelfs niet over hun eigen draad te rijden). Ze zijn te licht. En als ze dat doen, dan zit de kap er niet meer goed op en zuigen ze niet meer. Dus, kap los en weer opnieuw plaatsen.

Ze kunnen wel een stootje hebben. Wij hebben ze echt voor alles gebruikt - heel fijn, heel grof, maakt niet uit. Als je fijn zuigt, dan absoluut een zak gebruiken, want anders flikkert ie het er zoweer uit.
Pagina: 1