Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:34
Tijd voor nieuwe build, ik weet dat de timing niet geweldig is, maar is niet anders. (g4560 gekocht voordat ryzen op kwam, en tweede hands cpu prijzen..... 8)7 )

En ja ik heb de bbg door genomen, echter ben ik niet opzoek naar een compleet systeem, en wil ik wat ik nu koop enigsinds future proofen.
Ik vermoed namelijk wel een omslag kwa engines nu consoles naar 16 threads gaan.
En met de kennis die ik opgedaan heb bij onder andere gamersnexus, leert mij dan toch dat ik iets sneller ram zou willen. (en zeker niet extra te betalen voor een kermis) nu weet ik dat OC een optie is, maar ik wil ergens toch de "zekerheid" ram die ik gekozen heb staat alleen niet bij msi op qvl list, crucial meld het wel als compatible.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, mogelijk streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~650. minder is mooi meegenomen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Draai momenteel met een g4560 gekoelt door een n NH-U12S , yes i know.
Wil deze cooler graag meenemen, want ik lees dat de stock cooler "genoeg" is maar niet meer dan dat. Lees helaas echter dat Noctua graag eerst een foto ziet van het nieuwe systeem / cpu ?

Schermen en toebehoren blijft.

Wegens budget momenteel mn gpu (gtx 1050ti) mee nemen, en die over n paar maandjes te upgraden als er meer bekend is. Ben persoonlijk benieuwd naar de 3060.

Heb een CX450M in dit systeem, die dus nooit echt belast is , zal hem even af moeten stoffen en dan kunnen hergebruiken < 3 jaar oud.

Heb via Caseking al een ATX kast besteld, deepcool 2 mesh (kwam bij gamers nexus positief uit de tests)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ATX Moederboard, ram cpu ssd.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4W€ 78,22€ 78,22
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 98,34€ 98,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 630,56

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar prijs prestratie is natuurlijk leuk.
debug ledjes (of een schermpje) vind ik wel een must have, daarom is het Gigabyte Aurorus elite board voor mij afgevallen. en een beetje knappe vrm is mooi meegenomen, 2e netwerk port of de 2.5gb word in de toekomst mogelijk voor een nas gebruikt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe luid word die stock cooler? Ik snap dat t niet zo stil word als nu, maar valt t mee, of moet er gewoon echt andere cooling op als je hier en daar de verhalen leest over hoge temps?

Wat verwacht je van ons?
Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Dit dus, alleen dan zonder echte concessies behalve de huidige gpu.
Iemand een positieve ervaring met het aanvragen van mount spul bij Noctua? Of moet ik echt eerst alles hebben liggen
Gekozen ram staat niet bij msi op de qvl list, echter volgens crucial website werkt het. Wie moet ik in deze geloven?

Opmerkingen zijn welkom

Beste antwoord (via JWL92 op 08-09-2020 18:39)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
JWL92 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:21:
Van de a-pro kan ik niet vinden of die debug leds heeft? Deze lijkt meer usb's te hebben, wat altijd een plus is _/-\o_
Ja heeft ie volgens pagina 28 van de manual :p

Alle reacties

• WTeubl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-11 16:12
Verander de cpu naar de ryzen 5 3600. Dat is prima voor gamen. Als je echt fanatiek wilt gaan streamen dan heb je altijd nog de nvenc encoder en/of je kan later upgraden naar de ryzen 7 4700x.

Ga je overklokken? Die vraag mis ik in het lijstje. Dat helpt bij moederboard keuze.

• Djarune
Vanwege bang for buck zou ook de R5 3600 nemen.

Alternatieven voor moederbord;
pricewatch: MSI MAG B550M Mortar. Het formaat is anders en het heeft enkel de 2,5Gbps nic. De toekomstige nas sluit je toch op een router / switch aan. Je kunt ook voor de pricewatch: MSI B550-A PRO gaan aangezien 2,5 Gbps apparatuur toch duur gaat worden ;)

Koeler:
Met een R7 3700x is de stock cooler (Wraith Prism) nog net acceptabel. Die van de R5 3600 (Wraith Stealth) vind ik minder acceptabel. In beide gevallen kun je voor pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition gaan. Doe past mooi bij de kleurensamenstelling.

Voeding:
De CX450M bevat slecht één PCIe 6+2 pins connector. Ik dacht dat je er 2 nodig hebt voor de nieuwe kaart. Misschien dat iemand hierbij kan helpen?

• JWL92
@WTeubl
Enigsinds bewust weggehaald, omdat overclocken vd cpu naar mijn weten niet super veel doet voor preformance, zeker niet op een stock cooler. (chips zoeken naar mijn weten al redelijk hun max op))
T is wel iets waar k mee zou willen spelen, is lang geleden. Daarom ook wel naar een degelijk board gezocht, maar dan moet ik toch eerst n knappe cooler r op hebben.
(heb al de ervaring waar mn stock cooler niet genoeg was op n 775 boardje ;w)

Voor cpu encoding had ik naar verhalen die ik hoor waarschijnlijk nog meer cores willen hebben, dus dat zou sws nvenc worden, vanuit gaande dat ik weer aan n nvidia kaart zit in de toekomst.

@Djarune
De Mortar heb ik toevallig naar zitten kijken, (had ook degelijke vrm, en de debug leds) maar t formaat was 't struikelblok, kon geen knappe Matx vinden. (iig niet zo snel in de pricewatch, en om daar elke store op af te zoeken was me te veel werk toen mn oog op lancool 2 mesh viel) was de tomahawk nou verschrikkelijk duurder geweest was dat zeker een optie.
Ik ben bang dat t gewoon niet mooi staat met window in atx kast, en ja ik weet 't, maar ik zie de hardware nou eenmaal graag, al sinds kind zijnde :P
Van de a-pro kan ik niet vinden of die debug leds heeft? Deze lijkt meer usb's te hebben, wat altijd een plus is _/-\o_

Persoonlijk vind ik de bruine noctua kleur wel wat hebben, en dan hoef ik enkel extra pasta te bestellen als ik de mount heb. Zou alleen mooi zijn als ik daar niet nog 2 weken extra op moet wachten terwijl ik in n takke herrie zit.

De voeding kan ik evt tzt nog wel vervangen, vanuit gaande dat ie mijn systeem niet op zal blazen.
Voor de nieuwe heb je minstens 1 8 pin voor de 3070 als ik me niet vergis, Custom kaarten laten meer power toe.

Misschien Toch slimmer om de 3600 te pakken en dan zen3 af te wachten.

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
JWL92 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:21:

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gelukkig is er altijd wel iemand die dat soort dingen uit z'n kop weet ^^ .
PS Ik denk dat voor de 3060 je wel meer dan paar maandjes moet wachten. (Hij zal dan wel al aangekondigd zijn, maar voor je hem daadwerkelijk veel te koop ziet...)

• JWL92
Djarune schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:46:
[...]

Je bent een held _/-\o_

• JWL92
Heb de spulletjes binnen, gisteren en vandaag zitten rommelen.

Ik krijg helaas de ssd niet werkend in het eerste slot, wel in de 2e :?
De b550-a pro retour sturen? Of zie ik hier iets over het hoofd?

• Djarune
JWL92 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:53:
De b550-a pro retour sturen? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Het lijkt mij een gevalletje BIOS updaten en dan kijken of het wel werkt. Zie hier ook op Reddit. Iemand in de reacties heeft hetzelfde probleem als jij nu hebt.

• JWL92
Vanmiddag al geprobeerd, helaas zonder succes, ook al een cmos reset gedaan.

ook geprobeerd met pcie gen op 3 ipv 4 (in bios),helaas ook niks

[ Voor 30% gewijzigd door JWL92 op 22-09-2020 21:37 ]

Pagina: 1