Budget low power gpu upgrade (max €90)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01
Hallo allemaal. Ik kijk vaak naar het kanaal van TechYes city en OzTalksHW en dat heeft mij geïnspireerd om ook the proberen zo goedkoop mogelijk een budget gaming build voor mijn dochters samen te stellen.

Ik heb voor €70,- een HP Elite 8300 Tower met een I5-3470 + 8 GB ram op de kop kunnen tikken welke ik nu wil voorzien van een gaming GPU met een maximale prijs van €90,-

Aangezien de voeding maar 300 watt is dient hier rekening mee gehouden te worden. Het liefste zou ik iets van een RX470 / 570 / 580 willen, maar ik denk dat de voeding dit wellicht niet aan kan (wellicht vervang ik die nog in de toekomst).

Mijn dochters spelen vooral Sims 4 en Fortnite. Zelf hou ik wel van shooters en Tomb Raider achtige spellen en GTA V en racing games (formule 1).
Ook willen ze graag Planet Zoo gaan spelen, wat op onze huidige pc (Q9550 + HD7750 LP) niet mogelijk is.

Ik heb geen voorkeur voor AMD of NVIDIA alle suggesties zijn welkom.

Edit

Ik vind net deze video van Oz himself waar hij nota bene dezelfde pc voorziet van een GTX 1650 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spasm op 05-09-2020 15:41 ]

Random WTF

Alle reacties

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
regel een RX460 of een 750 / 950 / 1050 Ti OC. Deze kaarten passen goed bij de CPU en krijgen de voeding via de PCIe bus. Zeker geen High End, maar leuk genoeg voor de kids.

• Spasm
107mb schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:28:
regel een RX460 of een 750 / 950 / 1050 Ti OC. Deze kaarten passen goed bij de CPU en krijgen de voeding via de PCIe bus. Zeker geen High End, maar leuk genoeg voor de kids.
Thanks! Gaan die ook goed samen met een 300watt voeding?

Random WTF

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:25
Spasm schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:42:
[...]

Thanks! Gaan die ook goed samen met een 300watt voeding?
Gaat prima met die kaarten. Ik raad je aan voor een 1050Ti te gaan. Maar pas op, niet alle modellen kunnen zonder voedingskabeltje.

Misschien is tweedehands wat voor je: https://tweakers.net/vide...RZYk5SlbRSoYGZpamSrG1tbUA

• Spasm
Gineau schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:53:
[...]

Gaat prima met die kaarten. Ik raad je aan voor een 1050Ti te gaan. Maar pas op, niet alle modellen kunnen zonder voedingskabeltje.

Misschien is tweedehands wat voor je: https://tweakers.net/vide...RZYk5SlbRSoYGZpamSrG1tbUA
Thanks

Ik ga sowieso voor tweedehands om in de spirit van een budget build the blijven :*)

Over dat kabeltje, ik zie in de video in mijn OP dat OZ hiervoor een adapter kabeltje gebruikt om van SATA naar d gpu te gaan, dat zou ik eventueel ook nog kunnen overwegen dan :*)

Random WTF

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Spasm schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:00:
[...]

Thanks

Ik ga sowieso voor tweedehands om in de spirit van een budget build the blijven :*)

Over dat kabeltje, ik zie in de video in mijn OP dat OZ hiervoor een adapter kabeltje gebruikt om van SATA naar d gpu te gaan, dat zou ik eventueel ook nog kunnen overwegen dan :*)
Nee, gewoon 1 kopen die enkel via het PCI slot gevoed wordt. Dat is max 75W.

...

Pagina: 1