Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oliver75
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 19:36
Hallo mede tweakers,

ik maak deze thread vanwege voortdurende problemen met mijn GPU. Mijn specificaties:

Corsair 570X RGB-behuizing
ASUS ROG Maximus Hero X
32 GB DDR4 RGB Corsair 3200 Mhz
Gigabyte RTX 2080ti Windforce OC 11GB
8086K Intel CPU
Corsair Hydro H150i
Samsung 970 Pro 1 TB
Windows 10
Corsair RM850X PSU
AOC AGON 27 inch 165 Hz 1440p G-sync-monitor
alle drivers up-to-date

Ik kocht de videokaart op 16 november 2018 in Nederland bij Alternate.

Het probleem dat ik had was dat tijdens het gamen het systeem na 1 of 2 minuten crashte naar desktop.
Het kwam vaak voor met Battlefield 5, met RTX aan en uit.
De temps van de GPU zijn nooit hoger dan 75 graden Celsius en gebruiken standaard voltage- en stroominstellingen.

Ergens in maart 2019 via Alternate voor onderzoek en reparatie naar Gigabyte Nederland gestuurd. Na 4 weken kwam de kaart terug en leek het te werken.

Het is nu september 2020 en nu crasht het systeem weer naar de desktop.
Het verschil is dat de kaart werkt als RTX is uitgeschakeld, maar de crashes treden nu op als ik RTX aanzet.
Dit gebeurt in Battlefield 5, Metro Exodus en 3DMark PortRoyale. Het gebeurt na 2 minuten gamen, maar alleen bij RTX aan.

Ik sta op het punt de GPU weer terug te sturen naar Gigabyte Nederland, maar ik heb er een slecht gevoel bij. Ik heb deze kaart gekocht voor 1259 euro en ik heb veel problemen gehad met deze kaart, en de problemen zijn nooit echt verdwenen.

De GPU werkt wanneer RTX is uitgeschakeld, maar wanneer deze is ingeschakeld, crasht hij gewoon op het bureaublad.

Kan iemand me alsjeblieft helpen bij het oplossen van het probleem?

Ideeen en tips zijn welkom.

Bedankt!
Olivier

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aangezien je topic helemaal leeg is en iedereen bezig is met speculeren over de aankomende generatie kaarten zal ik mijn advies maar geven.

Je kunt proberen om met DDU alles van nVidia te verwijderen en dan een nieuwe verse driver download te doen en die installeren. Mocht dat geen soelaas bieden dan zou ik ook de kaart terugsturen.

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oliver75
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 19:36
Ongelofelijk. Ik heb DDU gedaan en de laatste drivers erop gezet
Sinds lange tijd werkt alles nu naar behoren.
Ik wist wel van DDU en nieuwe drivers dat had ik vorig jaar gedaan maar toen hielp het niet
Metro Exodus loopt nu ook als een zonnetje!
Bedankt bierschuit