Hallootjes,
Ik heb gisteren een nieuwe PC gebouwd met een Ryzen 7 3700X. Wat mij opvalt is dat deze enorm warm loopt, ook bij idle. De standaard koelpasta heb ik vervangen voor Hydronaut en de koeling zou ruim voldoende moeten zijn. Daarnaast ervaar ik ook veel bsods en hapert de PC en springen programma's op zwart of starten niet op. Overigens kan ik de bios ook niet updaten verder dan F20.
/f/image/Ahbick55uAA7mThAqvLYo8Eo.png?f=fotoalbum_large)
Mijn pc:
Ik ben geen leek met PC's maar ik loop hier gewoon tegen een muur. Daarbij merk ik ook op dat zodra ik mijn RAM op XMP zet het helemaal fout gaat, om de minuut een BSOD als het niet eerder is. Kom Windows niet in, kan niet zoeken of wat dan ook.
Ik heb gisteren een nieuwe PC gebouwd met een Ryzen 7 3700X. Wat mij opvalt is dat deze enorm warm loopt, ook bij idle. De standaard koelpasta heb ik vervangen voor Hydronaut en de koeling zou ruim voldoende moeten zijn. Daarnaast ervaar ik ook veel bsods en hapert de PC en springen programma's op zwart of starten niet op. Overigens kan ik de bios ook niet updaten verder dan F20.
/f/image/Ahbick55uAA7mThAqvLYo8Eo.png?f=fotoalbum_large)
Mijn pc:
- Ryzen 7 3700X
- NZXT Kraken X63 i.c.m. twee Noctua Chromax 140mm fans.
- Gigabyte Aorus X570 Ultra
- BeQuiet Pure Base 500DX
- Corsair Vengeance Pro DDR4 3200mhz cl16 64GB
Ik ben geen leek met PC's maar ik loop hier gewoon tegen een muur. Daarbij merk ik ook op dat zodra ik mijn RAM op XMP zet het helemaal fout gaat, om de minuut een BSOD als het niet eerder is. Kom Windows niet in, kan niet zoeken of wat dan ook.
:strip_exif()/f/image/9r0eRi22mqqhzEevOQXwGuOj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/t0ArSVsioymmstu3hAt6T0AE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Mf6xZ3oPUb9C9qBsNHkirUfq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uCGpq7DR0IDj4swKBbkEMNhb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IjXUeUdDIPTU5qT4OBKdkArH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z4fdzl2MqlGNfFWwPSrx3FhT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/xQYHysytyYVNyEUPMXMAzeBC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KUnDq7aZhIZbNuIrmb7W1K3Q.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NUrAKlYkAlw2IeixdXOiil1o.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LMNIaULUM3qJUmH1uX5UESo9.jpg?f=user_large)