Hulp met Rear speakers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 12:14
Ik heb 5.0 opstelling voor mijn home cinema. Tot op heden waren mijn rear speakers verbonden met een marmitek surround anywhere. Dit werkte redelijk maar helaas sinds een aantal weken geen geluid meer. Ik nieuwe set ebsteld, helaas ook daar geen geluid meer mee. Alles gecheckt, achterspeakers, kabels etc, alles uitgesloten maar blijkbaaris de nieuwe set ook kapot. Anyhow, geen marmitek meer voor mij want was er ook al niet erg tevreden mee (veel kraken etc).

Dus nadenken over alternatieven:

1) Teuvel rearstation, lijkt een goeie oplossing. Echter wel prijzig (400 euro)

2) Op dit moment zijnal mijn speakers van Kef, en ik wil deze graag houden. Een alternatief zou kunnen zijn Switchen naar Sonos (arc+ rearspeakers). Maar dan worden volgens mij niet alle audioformaten ondersteund + kosten van 2000 euro.

3) Bedrading aanleggen. Helaas is er geen mogelijkheid om dit makkelijk te doen. Het kan niet langs de plinten (ivm deur) of langs het plafon. Twee oplossingen: laminaat eruit en kabel eronder of 2 kabel door internetaansluiting buis naar de meterkast laten lopen en dan via de meterkast naar mijn achtermuur. Dit is echter in totaal wel 30 meter denk ik.

2 vragen:

1) hebben jullie nog andere suggesties. Ik wil binnenkort ook een nieuwe 4k tv kopen en volgens mij kan mijn huidige reciever maximaal 2080p doorsturen dus wellciht iets icm met een nieuwe reciever?
2) 30 meter speker kabel gaat dat werken?

Tot slot vertraging in een draadloze oplossing is geen probleem want daar corrigeert mijn huidige receiver voor. Tevens stopcontact voor mogelijke reciever en versterker achter ook geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

mmmmmark schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:30:
...dus wellciht iets icm met een nieuwe reciever?
Dan zou ik kijken naar Yamaha. Yamaha kan met hun MusicCast rear speakers draadloos aansturen waar bijvoorbeeld een Denon alleen HEOS gebruikt voor een andere zone.
30 meter speker kabel gaat dat werken?
Jazeker.

Edit:
Wel toevallig dat beide Marmitek defect zijn. Kan je niet bij een ander thuis testen? Mogelijk is er iets wat het protocol verstoort in jouw omgeving?

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 05-09-2020 14:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
FeaR schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:43:
[...]

Dan zou ik kijken naar Yamaha. Yamaha kan met hun MusicCast rear speakers draadloos aansturen waar bijvoorbeeld een Denon alleen HEOS gebruikt voor een andere zone.

[...]

Jazeker.

Edit:
Wel toevallig dat beide Marmitek defect zijn. Kan je niet bij een ander thuis testen? Mogelijk is er iets wat het protocol verstoort in jouw omgeving?
Thanks, ik heb gekeken naar de Yamaha MultiCast, dan lijkt of je wel rebonden bent voor de rear speakers aan de speakers van Yamaha correct?

Idd, klopt, erg veel verschillende test gedaan. Nav jouw comment nog een keer geprobeerd, beide setjes. Stroom in hele huis eraf behalve in een kamer waar ik de setjes wilde proberen. Zelfs alle HUE lampen uit de fitting gehaald maar nog steeds niks helaas. Andere omgeving zou kunnen maar wat lastiger uiteraard met speakers ed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Ik zou er 30m kabel intrekken, dat is echt geen probleem gewoon 2*1.5mm2.

Een draadje doet het altijd, en is een stuk goedkoper dan de alternatieven.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
DjaRoel schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:13:
Ik zou er 30m kabel intrekken, dat is echt geen probleem gewoon 2*1.5mm2.

Een draadje doet het altijd, en is een stuk goedkoper dan de alternatieven.
Stuk goedkoper idd weet alleen niet of dat gelukkig. Liggen op dit moment 2 utp kabels in de leiding van tv naar meterkast en van meterkast naar de speaker ligt de tv kabel. De afstanden zijn best groot, iemand ervaring of daar nog makkelijk beweging in te krijgen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
mmmmmark schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:35:
[...]

Stuk goedkoper idd weet alleen niet of dat gelukkig. Liggen op dit moment 2 utp kabels in de leiding van tv naar meterkast en van meterkast naar de speaker ligt de tv kabel. De afstanden zijn best groot, iemand ervaring of daar nog makkelijk beweging in te krijgen is?
Is het 16 of 19mm pijp?

In 19 zou het wel passen, 16 moet je proberen ligt ook een beetje aan de gebruikte isolatie van de kabels. Alles tegelijk erin trekken en goed voeren zodat er geen draaiing inzitten. Eventueel kan je ook smeermiddel kopen of gewoon groene zeep gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door DjaRoel op 05-09-2020 18:44 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
DjaRoel schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:43:
[...]

Is het 16 of 19mm pijp?

In 19 zou het wel passen, 16 moet je proberen ligt ook een beetje aan de gebruikte isolatie van de kabels. Alles tegelijk erin trekken en goed voeren zodat er geen draaiing inzitten. Eventueel kan je ook smeermiddel kopen of gewoon groene zeep gebruiken.
Even gemeten, volgens mij wel 19mm. Wat is het beste, de nieuwe draden aan de utp kabel vastknopen op de een of andere manier. Er zitten nu 2 UTP kabels in, dan slim em er 1 uit te halen of allebei eruit en als invoer 2 speaker kabels + nieuwe UTP? Ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
1 utpkabel eruit halen met daar aan vastgeknoopt (met tape) de luidsprekersnoeren, dan ben je in één keer klaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 06-09-2020 12:29 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Is dit een kabel die werkt, 2,5mm, 100 meter voor 27 euro. Te goedkoop om goed te kunnen zijn of prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap even niet hoezo het niet langs het plafond zou kunnen :?
Ik heb hier ook openslaande deuren plus een tegelvloer, dus ik moest wel. Heb gewoon een kabelgoot achter de gordijnrails tegen het plafond aan gezet. Kabels omhoog en omlaag achter de gordijnen, zie je niks van :)
Is dat bij jou geen optie dan? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45
mmmmmark schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:43:
Is dit een kabel die werkt, 2,5mm, 100 meter voor 27 euro. Te goedkoop om goed te kunnen zijn of prima?
Nee, dat zijn geen echte 100% koperen kabels(ofc). Je kan echt beter een 1,5mm ofc kabel nemen dan een 2,5mm cca. Trouwens voor surround luidsprekerboxen voldoet een fatsoenlijke 1,5mm dikke/dunne kabel prima. Bovendien ook makkelijker door de 19mm pijp te krijgen.
Een betere en ook goedkope kabel: https://www.amazon.nl/Kab...3984&s=electronics&sr=1-1

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
The Eagle schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:52:
Ik snap even niet hoezo het niet langs het plafond zou kunnen :?
Ik heb hier ook openslaande deuren plus een tegelvloer, dus ik moest wel. Heb gewoon een kabelgoot achter de gordijnrails tegen het plafond aan gezet. Kabels omhoog en omlaag achter de gordijnen, zie je niks van :)
Is dat bij jou geen optie dan? :)
De muur waar de receiver tegen aanstaat is een “eiland” er staat dus niks tegen aan. Het kan uiteraard wel maar dat betekent een kabelgoot gedeeltelijk over het plafond wat niet erg mooi zou zijn. Dus je hebt gelijk het kan wel, maar is voor mij geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmmmmark
Vulcan750 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:12:
[...]

Nee, dat zijn geen echte 100% koperen kabels(ofc). Je kan echt beter een 1,5mm ofc kabel nemen dan een 2,5mm cca. Trouwens voor surround luidsprekerboxen voldoet een fatsoenlijke 1,5mm dikke/dunne kabel prima. Bovendien ook makkelijker door de 19mm pijp te krijgen.
Een betere en ook goedkope kabel: https://www.amazon.nl/Kab...3984&s=electronics&sr=1-1
Thanks ik ga deze bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
mmmmmark schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:05:
[...]

Even gemeten, volgens mij wel 19mm. Wat is het beste, de nieuwe draden aan de utp kabel vastknopen op de een of andere manier. Er zitten nu 2 UTP kabels in, dan slim em er 1 uit te halen of allebei eruit en als invoer 2 speaker kabels + nieuwe UTP? Ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Wat @Vulcan750 al zij je kan proberen om er één uit te trekken of dat lukt merk je vanzelf.

Anders als eruit, tegelijkertijd een trektouw erin, en vervolgens weer de kabels erin.

Dat laatste lukt op zeker, het eerste moet je wat geluk hebben als er draaiing in zitten of komen kan je alsnog alles eruit trekken 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmmmmark
Korte update.

Ik had 2 maal 50 meter 1,5mm kabel besteld. Eerst getest en zelfs 50 meter werkte prima. Daarna alles door de buizen getrokken, wilde prima icm groene zeep. Door een leiding lopen nu 2 internet kabels en 2 speaker kabels.

Nu nog een oplossing voor de subwoofer zoeken, die ook zonder kabel zal moeten staan!

Thanks all!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mmmmmark schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:15:
Nu nog een oplossing voor de subwoofer zoeken, die ook zonder kabel zal moeten staan!
SVS en Klipsch hebben speciale kits voor de subwoofer draadloos te maken. Marmitek zal ook zoiets hebben maar als je dat merk niet meer wilt snap ik dat volkomen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb hier zo’n setje van SVS in gebruik. Werkt perfect. d:)b

• The Eagle

The Eagle

@FeaR @S1NN3D zijn die kits universeel, of merkspecifiek? Wist van Klipsch dat ze idd een dergelijk systeem hadden, maar bij mijn weten was dat voor specifieke subs van hen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:57:
@FeaR @S1NN3D zijn die kits universeel, of merkspecifiek? Wist van Klipsch dat ze idd een dergelijk systeem hadden, maar bij mijn weten was dat voor specifieke subs van hen.
Is bij SVS universeel. Zie hieronder het meegeleverde aansluitmateriaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QChM7LX5hfS-H_i5vFAc_EOQKqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQbHkDBEHTjtQQtUwmaRq8Fo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
FeaR schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:19:
[...]

SVS en Klipsch hebben speciale kits voor de subwoofer draadloos te maken. Marmitek zal ook zoiets hebben maar als je dat merk niet meer wilt snap ik dat volkomen.
Marmitek laat ik voorlopig even links liggen idd. Ik heb setjes gevonden van teuvel, Klipsch en SVS (dank). Voorkeur voor een merk, zag dat SVS 5 jaar garantie bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mmmmmark schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:34:
[...]
Marmitek laat ik voorlopig even links liggen idd. Ik heb setjes gevonden van teuvel, Klipsch en SVS (dank). Voorkeur voor een merk, zag dat SVS 5 jaar garantie bied.
Mijn voorkeur zou naar SVS gaan maar dat is 100% puur gevoel en meer hebben met het merk dan de andere merken. Nul ervaring met dit soort systemen. Als Velodyne ook zo'n kit zou hebben zou ik die weer boven SVS kiezen om puur dezelfde reden. Lijkt mij dat alles in grove lijnen hetzelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
S1NN3D schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:11:
[...]

Is bij SVS universeel. Zie hieronder het meegeleverde aansluitmateriaal.
[Afbeelding]
SVS setje binnen gekregen. Helaas geeft dat aangesloten een constante "harslag" geluid uit de subwoofer van 300 beats per minutes, net alsof er iemand buiten staat met een trilmachine. Jij geen last van neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
mmmmmark schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

SVS setje binnen gekregen. Helaas geeft dat aangesloten een constante "harslag" geluid uit de subwoofer van 300 beats per minutes, net alsof er iemand buiten staat met een trilmachine. Jij geen last van neem ik aan?
Nee, geen last van gehad. Het was slechts een kwestie van aansluiten op de receiver en subwoofer en klaar. De beide units zijn door SVS af-fabriek al gepaird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ja het geluid komt ook goed door, echter daarnaast dus zachte constant storend geluid dat je hoort zodra er verder geen geluid is uit de andere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Brom heb ik ook eens gehad, was met een wat betere (dikkere en beter geisoleerde) kabel naar de sub opgelost. Als ik zie wat voor dropveters er bij dat SVS setje bijgeoeverd worden zou ik het daar in zoeken.

Als ik me niet vergis heb ik er een coaxiale kabel tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Je zou toch verwachten dat er voor 125 euro fatsoenlijke kabels bii zitten. Mijn normale subwoofer kabel past weer niet op de ontvanger. Tegenvaller dit
Pagina: 1