Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyverhoef
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10-2021
Beste tweakers,

Sinds gister heb ik een flink probleem met mijn Macbook Pro 2017. Het schermt valt steeds voor de helft weg. Een foto hiervan: https://ibb.co/mFrpwRT

Een simpele reboot helpt helaas niet en met een paar zoekopdrachten in Google kom ik ook niet veel verder. Is er hier iemand die dit herkent? Dit enig idee heeft wat er hier aan de hand kan zijn? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kapotte scherm kabel, waarschijnlijk nieuw scherm nodig dus.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
_eLMo_ schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:04:
Kapotte scherm kabel, waarschijnlijk nieuw scherm nodig dus.
Of kabel dus.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyverhoef
Kabel klinkt iets goedkoper qua reparatie dan een heel scherm.

Het scherm doet het nu wel weer 100% goed. Maar regelmatig valt de helft van het beeld weg of begint het beeld te flikkeren.

Hebben jullie enig idee van de kosten van vervangen scherm en/of vervangen kabel? Een grove schatting. Ik was namelijk van plan om nog wel een aantal jaar door te werken op deze Macbook.... is nog een meer dan prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reken maar op een eurootje of 5-800 alleen al voor het display. De kabel kost lost ongeveer €20.

Het scherm vervangen kun je eventueel zelf, met behulp van iFixit.com.

Ik heb even niet gezocht op het modelnummer maar je kunt altijd hier even kijken voor onderdelen: https://www.appleparts.nl...na-15-inch-A1707-touchbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyverhoef
En het zou niet zo kunnen zijn dat het vervangen van de kabel genoeg is? Dat het probleem puur in de kabel zit en niet in het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Apple vervangt geen losse kabels omdat het scherm niet zonder schade open te krijgen is. Dan zul je langs een niet geauthoriseerde reparateur moeten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
dannyverhoef schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:31:
En het zou niet zo kunnen zijn dat het vervangen van de kabel genoeg is? Dat het probleem puur in de kabel zit en niet in het display?
Heb je de MacBook als consument gekocht? Heb je AppleCare+? Waar heb je het apparaat gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyverhoef
Consument, geen AppleCare+. Wandel komende week maar eens bij CARDServices binnen. Hou het toch het liefst bij een Apple authorized service provider.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
dannyverhoef schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:04:
Consument, geen AppleCare+. Wandel komende week maar eens bij CARDServices binnen. Hou het toch het liefst bij een Apple authorized service provider.
En waar gekocht??
Pagina: 1