TV Out op de IBM ThinkPad T20 (met Savage) trouble

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een IBM ThinkPAd T21 met TV-Out (S-Video). Er hangt een S3 Savage/IX w/MV (8MB) adapter in. Ik heb mijn laptop met de videorecorder verbonden en deze weer aan de tv (scart). Ik heb op zich wel beeld... maar sterk ingezoomd en zwart/wit. Er zijn verder geen instelling omtrend kleur en zoom dus ik weet niet zo goe dhoe ik dit nu goed moet krijgen. :(
Op mijn pc (met een ViperII, Savage 2k) is er een keuze optie S-Video of Compsiet, waartussen ik kan kiezen om kleur te krijgen, maar dat heeft deze laptop niet.
Drivers zijn al gechecked...
Weet iemand wat ik hier mee moet?
Tnx! :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Indien je SVHS videoaansluiting een 7 pins connector bevat ipv de standaard 4 pins zit daar ook een composiet signaal op.

Het zoomen heeft denk ik te maken met de schermresolutie, dat die bv. in 640x480 wordt weergegeven terwijl je windows desktop in 1024x768 staat, denk ik...

En betreffende de kleur moet je denk ik je video vertellen dat je SVHS gebruikt, standaard staat die op Composiet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• iAR
  • Niet online
Ik heb idd een 4 pins s-video kabel. Maar is het zo dat als je een 7 pins gebruikt er ŽopeeensŽ en extra optie komt? Meestal is die dan greyd-out, toch?! Of ben ik nu fout?

Resolutie... hmm, ik probeer 640x480 eens, op mijn pc is 800x600 nl. al voldoende!

Verwijderd

Je dient de instellingen van je Thinkpad aan te passen aan je tv settings. Je dient in Thinkpad utilities of in de monitor settings je monitor op tv zetten. Hierna dient het beeld goed te zijn.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Convoy

g44p

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:10 schreef ndsocg het volgende:
Je dient de instellingen van je Thinkpad aan te passen aan je tv settings. Je dient in Thinkpad utilities of in de monitor settings je monitor op tv zetten. Hierna dient het beeld goed te zijn.
dient dient en nog eens dient :+

dient

• iAR
  • Niet online
idd... dient dient en nog eens dient... maar nog steeds zwart wit... :(

• iAR
  • Niet online
hmmm... nieuws: de tv ondersteund geen svideo. aangezien... bij de huidige drivers/software is er dus geen keuze optie om composiet in te stellen :(
is er software of een nieuwe of add on driver om toch wel svideo of composiet in te stellen of een plug/adapterding of weet ik veel wat om toch wel kleur beeld te krijgen op de tv??? :?

ps: beel heb ik nu wel op goede grootte in beeld, maar dus nog steeds zwart wit... :(

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

koboy

Heb een idee voor een icon

Op donderdag 16 augustus 2001 21:09 schreef zerosignal het volgende:
hmmm... nieuws: de tv ondersteund geen svideo. aangezien... bij de huidige drivers/software is er dus geen keuze optie om composiet in te stellen :(
is er software of een nieuwe of add on driver om toch wel svideo of composiet in te stellen of een plug/adapterding of weet ik veel wat om toch wel kleur beeld te krijgen op de tv??? :?

ps: beel heb ik nu wel op goede grootte in beeld, maar dus nog steeds zwart wit... :(
Kijk eens goed na of de TV-uit wel op PAL staat. Als je alleen maar zwart-wit hebt, is de kans groot dat hij op NTSC staat.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08 07:58

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb een T21 en had ook zwartwit beeld (S-Video naar Scart) Broertjes kabel geleend, tv-out naar 2x tulp +scart en voila! Beeld! (Resolutie op 800x600 zetten op je notebook en in je display properties voor TV kiezen)

Ligt meer aan de soort kabel die je gebruikt, ik had er een rechtstreeks van Tv-out naar Scart en kreeg alleen maar zwart-wit. Die van mijn broertje ging van tv-out naar kabel met scart en aux (2xtulp) en daar had ik gelijk beeld mee..

https://powershellisfun.com

• iAR
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 16:34 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:
Ik heb een T21 en had ook zwartwit beeld (S-Video naar Scart) Broertjes kabel geleend, tv-out naar 2x tulp +scart en voila! Beeld! (Resolutie op 800x600 zetten op je notebook en in je display properties voor TV kiezen)

Ligt meer aan de soort kabel die je gebruikt, ik had er een rechtstreeks van Tv-out naar Scart en kreeg alleen maar zwart-wit. Die van mijn broertje ging van tv-out naar kabel met scart en aux (2xtulp) en daar had ik gelijk beeld mee..
eh (beetje laat, maar goed) je hebt dus kabeltje van s video naar tulip en dan eh... ofsow? ik volg je ff niet...

• iAR
  • Niet online
eh??? +)
Pagina: 1