Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prismatic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-03-2021
Sinds dit jaar verdien ik redelijk wat geld met het door verkopen van Robux (munten in de game Roblox) het is tegen de TOS van de game, dus is het geld ook illegaal?

Ik heb eigen websites ervoor waar mensen Robux kunnen kopen en verkopen, ik verdien er veel mee. Een omzet van 1m+ dit jaar. Ik ontvang al mijn winst in bitcoin.

Is het geld legaal en moet ik hier belasting over betalen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Geld is wat jij noemt ‘legaal’. Je moet deze inkomsten aangeven. Vergelijk het met Uber, die opereren vaak ook tegen taxi decreten in, maar blijft een bedrijf dat belastingen moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Prismatic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 04:14:
Sinds dit jaar verdien ik redelijk wat geld met het door verkopen van Robux (munten in de game Roblox) het is tegen de TOS van de game, dus is het geld ook illegaal?

Ik heb eigen websites ervoor waar mensen Robux kunnen kopen en verkopen, ik verdien er veel mee. Een omzet van 1m+ dit jaar. Ik ontvang al mijn winst in bitcoin.

Is het geld legaal en moet ik hier belasting over betalen?
Dat wordt een flinke naheffing van de belastingdienst op je inkomsten uit overige werkzaamheden, als je die nooit hebt opgegeven. Sterker nog je pleegt ook een fiscaal strafbaar feit dus je kan zelfs boetes of andere straffen gaan krijgen en een strafblad als het gaat om bedragen van 1+ miljoen omzet.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 05-09-2020 07:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zou beginnen om een deel van je eerste miljoen te investeren in een degelijke boekhouder/belastingadviseur.

Dat verdien je bij de eerste belastingaanslag al terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Nu lijkt een miljoen omzet per jaar me schromelijk overdreven...
Zolang je niets aangeeft bij Belastingdienst is het geld "illegaal".
Zodra jij aangeeft ik heb dit en dit bedrijf (vraag meteen maar KvK aan) en die doet dit en dit. Nu heb ik afgelopen jaar 1 miljoen euro winst gemaakt.
Conclusie: omzet belasting, en waarschijnlijk ook vermogens belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:00
Prismatic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 04:14:

Ik heb eigen websites ervoor waar mensen Robux kunnen kopen en verkopen, ik verdien er veel mee. Een omzet van 1m+ dit jaar. ?
_/-\o_

wat is je leeftijd @Prismatic ? bedoel er niks negatief mee maar als je 1m+ maakt dan weet bijna iedereen wel dat je daar belasting over moet betalen

na goed bijna iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Nu ja, ‘omzet’ is hier het geld dat via zijn site passeert tussen 2 spelers denk ik. Dan zou 1m wel kunnen. Als zijn ‘fee’ 1% is, dan is dat 10k winst. Niet slecht, maar ook niet wereldschokkend. Ken zat mensen die een of andere niet aangegeven verdienste hebben die 10k per jaar opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat we op Tweakers niet toestaan dat illegale activiteiten besproken worden, gaat dit topic op slot. En op persoonlijke titel: je hebt het correcte advies gekregen, maar bedenk ook dit: je verdient geld aan jonge kinderen, met illegale handelingen. Het is illegaal voor een reden. Hoe moreel juist vind je dit zelf?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.