Mijn vraag
...
Weer updates die functies kapot maken...
Op mijn Ubuntu MATE 20.04 systeem heb ik vanavond een keer updates geïnstalleerd. Hierbij zag ik dat ook de Google Chrome browser is bijgewerkt naar versie 85.
Sindsdien kan ik geen afbeeldingen meer rechtstreeks kopiëren uit de browser (rechts klikken op afbeelding, dan "Afbeelding kopiëren")
Normaal wordt hiermee een afbeelding als bitmap gekopieerd en kan ik 'm plakken in LibreOffice. Nu echter, als ik ga plakken loopt de tekstverwerker vast met een "wacht-cursor" 
Om uit te sluiten dat het aan LibreOffice ligt heb ik ook geprobeerd op deze manier een afbeelding te kopiëren en te plakken in GIMP, daar ook hetzelfde probleem.
Gebruik ik echter Chromium (die nog versie 83), dan werkt het als vanouds probleemloos. Het probleem zit dus echt in de nieuwere Chrome.
Hoe kan ik dit verhelpen zonder een andere browser te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ubuntu MATE 20.04
Google Chrome 85
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het plakken naar GIMP om uit te sluiten dat het toevallig aan LibreOffice ligt.
...
Weer updates die functies kapot maken...
Op mijn Ubuntu MATE 20.04 systeem heb ik vanavond een keer updates geïnstalleerd. Hierbij zag ik dat ook de Google Chrome browser is bijgewerkt naar versie 85.
Sindsdien kan ik geen afbeeldingen meer rechtstreeks kopiëren uit de browser (rechts klikken op afbeelding, dan "Afbeelding kopiëren")
Om uit te sluiten dat het aan LibreOffice ligt heb ik ook geprobeerd op deze manier een afbeelding te kopiëren en te plakken in GIMP, daar ook hetzelfde probleem.
Gebruik ik echter Chromium (die nog versie 83), dan werkt het als vanouds probleemloos. Het probleem zit dus echt in de nieuwere Chrome.
Hoe kan ik dit verhelpen zonder een andere browser te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ubuntu MATE 20.04
Google Chrome 85
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het plakken naar GIMP om uit te sluiten dat het toevallig aan LibreOffice ligt.