Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(first boot issue) B550 E Gaming Q-Code, 02

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Bij het bouwen van een PC voor mijn schoonvader loop ik tegen een issue aan. De PC start op alleen geeft een Q-02 code weer op het moederboard. We krijgen dus geen beeld. Ik heb geprobeerd alle componenten los te koppelen, dus dat alleen het moederboard nog aangesloten is met de CPU en Cooler (stock) erop. En krijg daarop de Q2 code te zien. Verder draait de CPU cooler wel gewoon.

Als ik de CPU nader inspecteer zie ik geen verbogen pinnetjes, ik heb simpelweg de handleiding gevolgd voor het installeren daarvan.

Bij het booten gaan er 2 lampjes branden op het moederboard, 2 van de 4. Dat is Boot en VGA, tijdens het opstarten van de PC gaat de CPU ook rood blinken.

Moet ik deze terug sturen? Wat kan ik het beste doen... Ik zit al een hele dag te rotzooien en kom er echt niet meer uit!

Volledige lijst met onderdelen:
  • Corsair RM650
  • AMD Ryzen 9 3900X
  • Asus B550 E Gaming
  • Ballistix 2X 16GB RAM DDR4 3200MHZ (maar 1 stick erin)
  • NVIDIA GTX 2080 (niet aangesloten dus)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Videokaart moet geïnstalleerd zijn anders krijg je sws geen beeld. De monitor aansluiten op de videokaart en niet op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart heb ik er nu ingestoken, en krijg nu juist een A9 code. Dat is in eerste instantie de code waarbij ik dacht dat het handig was om te gaan testen zonder extra componenten. @Uszka

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Q-code lijst van Asus

Het kan de eerste keer behoorlijk lang duren voordat een AM4 bord POST. Tot wel meerdere minuten.

Heb je het geheugen in slot A2 en B2?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

A9 staat voor set-up

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Ja opeens doet hij het! heel raar dit
Pagina: 1