(Green) screen voor online meetings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo mensen,

Nu thuiswerken bewezen werkt en we dus meer online vergaderingen hebben, ben ik opzoek naar een green screen die ik achter mij kan opklappen, omdat de achtergrond soms kan afleiden.

In Teams en Zoom kun je een achtergrond instellen maar ik vind de meeste afbeeldingen wat onprofessioneel ogen en vaak zit er enorme ghosting om de subject heen en als er spontaan dingen bewegen gaat het helemaal mis. Zeker als je een headseat op hebt, ziet het er niet al te best uit.

Zou een green screen die ghosting verminderen? Wie heeft hier ervaring mee? Of werkt een effen witte achtergrond net zo goed?

[ Voor 9% gewijzigd door Aviv1 op 04-09-2020 21:49 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In Teams kan je ook je eigen achtergrond toevoegen. Heb ik ook gedaan (zakelijke achtergrond logo) en dat werkt prima. Die ghosting vind ik amper zichtbaar trouwens in Teams. Zeker als het een meeting is met meer personen, dan is het videobeeld per persoon toch al niet zo groot zodat de ghosting amper opvalt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Misschien ligt het aan je omgeving maar ik heb totaal geen problemen met ghosting met in dit geval Zoom. Nu is mn fysieke achtergrond wel vooral wit wat het voor Zoom wellicht makkelijker maakt. In dat opzicht zou een green screen best kunnen werken maar is het je dat waard? Ze zullen vast wat kosten en ik twijfel of dit onder noodzakelijke spullen valt die je werkgever zou kunnen vergoeden voor thuiswerken..

Ik heb gewoon in Zoom een achtergrond van Doge aan een sterrenhemel/horizon waardoor ghosting wellicht ook niet opvalt :P

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:19
De ghosting is aanwezig, maar eigenlijk meer dan goed genoeg te noemen.
Bij mij staat in teams standaard de virtuele office achtergrond op.

Als je quasi permanent een green screen moet hebben (veel meetings op een dag) dan kan je ook investeren in een betere achtergrond zodanig dat je de green screen niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je op Google zoekt dan zie je zo veel voorbeelden en mogelijkheden, van € 10 to € 500, alles is mogelijk.

https://www.google.nl/sea...AIHHaWGCJcQ_AUoAHoECAEQAA

Maar je kan ook zelf maken.

YouTube: GOEDKOOP GREENSCREEN Maken

[ Voor 20% gewijzigd door Wim-Bart op 04-09-2020 22:44 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.