Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 17:14
hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn Sony Xperia 10 II.
Het lijkt erop dat (op de achtergrond) de verbinding steeds wegvalt.

Ik heb al meermaals gehad dat mensen mij niet kunnen bellen en direct de voicemail krijgen. Het toestel stond dan gewoon aan, was alleen standby (vaak in broekzak). Achteraf krijg ik dan van de voicemail een berichtje dat ik een oproep heb gemist.

Vanmiddag probeerde ik in te loggen bij mijn creditcard, maar de sms code kwam steeds niet binnen. Pas later kwamen ze ineens allemaal (> 1 uur na de eerste poging).

Maar ook met whatsapp verlies ik steeds verbinding (elke paar minuten). Met name zichtbaar bij whatsapp web die dan aangeeft dat de telefoon geen verbinding heeft. Er komt niks nieuws binnen en nieuw verstuurde berichten blijven staan (klokje ipv vinkje). Soms is dit een halve minuut. Soms helpt het om de telefoon te ontgrendelen en whatsapp te openen. Maar soms duurt het ook met whatsapp op de voorgrond > 1 minuut voor er weer verbinding is. Op de telefoon komt in de tussentijd ook niks binnen en gaat niks uit.

Het toestel geeft in de tussentijd gewoon netjes aan verbinding te hebben met het netwerk (4G+ meestal) en evt Wifi.

Het toestel is een paar weken oud, draait op kpn netwerk (voormalig telfort).

Wat ik verder al gedaan/gechecked heb:
- stamina/battery saver modus --> stond en staat uit
- datasaver --> stond en staat uit
- app restrictions voor whatsapp --> stond en staat uit
- vliegtuigmodus toggelen als whatsapp niet werkt --> ben er nog niet uit of dit werkt

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Of enig idee wat het kan zijn?

mvg
Timberleek