HDMI versie poorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:25
Met de 'grote' stap naar HDMI 2.1, en alle variaties daaromheen - zoals wat nu volledige bandbreedte is (40 of GB/s), en bijvoorbeeld passthrough, zou het erg fijn zijn als je in de productgegevens van bijv. de TV's en receivers zou kunnen aangeven hoeveel poorten er zijn van een bepaald type.

Je kunt aardig de mist ingaan met "Hoogste HDMI" versie als er vervolgens maar 1 poort beschikbaar is.

Dit zou dus een suggestie en hele concrete verbetering zijn voor de Pricewatch / vergelijker.

[ Voor 10% gewijzigd door MatthiasL op 04-09-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
Helaas wordt door fabrikanten niet vaak aangegeven hoeveel poorten er van welk type op een product/receiver zitten. Daarom hebben we ervoor gekozen om dit niet standaard te specificeren in de pricewatch. We noemen dan inderdaad alleen de hoogste HDMI versie.

Echter hebben we wel een extra 'HDMI-opmerking' veld waarin we extra informatie plaatsen als dat bekend is bij ons.
Deze zul je echter niet in de filters tegenkomen maar alleen bij de specificaties als er informatie staat ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
Bij de TV's toch wel? De opsplisting = 2.1 of < 2.0 zou dan wel gemaakt kunnen worden per product?

Dus bijv. 2 x HDMI 2.1 en 2 x HDMI < 2.0.

[ Voor 74% gewijzigd door MatthiasL op 07-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MatthiasL schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:08:
Bij de TV's toch wel? De opsplisting = 2.1 of < 2.0 zou dan wel gemaakt kunnen worden per product?

Dus bijv. 2 x HDMI 2.1 en 2 x HDMI < 2.0.
En hoeveel heeft pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart er dan in jouw voorbeeld?

Zeker met de aanvullende opmerking "HDMI eARC op HDMI 2" in de specificaties, kan je als leek dus ook lezen dat alleen HDMI2 een 2.1 uitvoering is vanwege de expliciete toevoegen voor eARC.

Lastig; zeker omdat je HDMI-versies ook nog eens kan upgraden / uitschakelen in firmwares; dan lijkt me dat een ondoenlijk proces worden, helemaal als jij firmware 16 nodig zou hebben maar ondertussen verhuisd bent naar Roemenie waar alleen firmware 15 ondersteund wordt, bijvoorbeeld.

Ik snap absoluuuuut je vraag maar het is lastig in 1 "spec-seet" te vatten.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 07-09-2020 11:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
Gewoon 4 poorten, zoals duidelijk vermeld wordt door TV fabrikant op spec. Ik weet niet wie die verwarrende opmerking erbij heeft gezet of wat het betekend.

Juist omdat HDMI2.1 een stap vooruit is adverteert vrijwel elk product duidelijk met het aantal poorten. Daarvoor kon ik het argument nog wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MatthiasL schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:37:
Gewoon 4 poorten, zoals duidelijk vermeld wordt door TV fabrikant op spec.
Volgens mij lees je selectief wat je wil lezen? Er staat:
Het type video-aansluiting waarover het apparaat beschikt.
4x HDMI
HDMI ingang 4x
Hoogste HDMI versie HDMI 2.1
Nergens staat dat dat 4x HDMI2.1 is.

Er staat letterlijk: er zijn 4 HDMI-ingangen. En minstens 1 (dus niet per definitie alle vier) bevat HDMI2.1.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
MAX3400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:37:
[...]

Volgens mij lees je selectief wat je wil lezen? Er staat:

[...]

Nergens staat dat dat 4x HDMI2.1 is.

Er staat letterlijk: er zijn 4 HDMI-ingangen. En minstens 1 (dus niet per definitie alle vier) bevat HDMI2.1.
Doh, dat is precies mijn punt waarom ik een -suggestie- heb zodat je dit wel kan zien in de PriceWatch, Ik denk dat je het oorspronkelijke verzoek verkeerd geïnterpreteerd hebt.

Zoals ik al zei staat op de productpagina van de fabrikant netjes 4x HDMI 2.1

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55cx6la
Pagina: 1