Homeoffice setups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:16
@deepvreezo

reviews: Supersnelle schermen - Zeven 240Hz-gamemonitoren van 27" getest

Beste Friso, Ik heb niets tegen gaming monitors, ook al lijken die dingen wel dagelijks voorbij te komen, maar ik zoek een "thuiswerkmonitor". leuk als die 240 Hz kan met 1 ms responsetime.... maar zo snel kan ik eigenlijk niet eens niet typen, dus eigenlijk voor MS Office niet werkelijk nodig....

wat ik zoek is een monitor voor office gebruik, maar met zo min mogelijk kabelzooi, b.v. 1 USB C kabel die tegelijk de monitor van beeld voorziet en de laptop van prik. Ik heb nu 2 Dell 24" monitoren op een gemeenschappelijke standaard en 4 kabels, ook te onhandig om weg te ruimen.

In dezelfde categorie, draadloze muis/toetsenbord combo's.
En b.v. handige kleine printers: ik gebruik een inktjet printer om te corrigeren papers e.d. uit te printen en lekker in de tuin te lezen... enig idee hoe goed dat tegen een paar druppels regen kan?
Kortom, er is een toch wat andere manier van werken ontstaan voor veel mensen, maar artikelen die daar serieus op ingaan zijn vrij zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Nee, absoluut niet!

Ik wil liefst een setup met precies 2 kabels: 1 kabel tussen monitor en laptop, waarschijnlijk USB-C, en 1 netsnoer om monitor en daardoor laptop van stroom te voorzien. Dan nog een draadloos toetsenbord/muis en dat is alles... hoe minder zooi hoe beter!

Een docking station is een ding met meestal 1 datakabel en vaak 1 netsnoer als input en een ongelooflijke berg kabeltjes naar van alles en nog wat als output - heb ik op kantoor en nu dus thuis bij mijn MS Surface, maar dat is vrij precies wat ik niet zoek! Tuurlijk een USB port of twee aan de monitor zit niet in de weg, b.v. voor de kaartlezer of een USB stick, maar die kunnen gedurende gebruik ook direct in de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan werk je die kabels toch netjes weg? Hier twee monitoren die beiden aan een monitor arm hangen waar alle kabels door een gootje gaan. Onder de tafel kabelgoten waar het docking station ook in ligt. Komt een enkele kabel naar boven die in de laptop gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Docking station is heel veel netter dan jouw gedachte. Plaats de docking station uit het zicht en je hebt maar 1 nette USB C kabel naar jouw laptop.

Verder niks in het zicht.

En zelfs met de DS op je bureau zie je 1 kabel naar jouw laptop lopen. Verder valt alles weg te werken. Ga dat maar eens proberen met een losse videokabel. Gaat een stuk lastiger worden.

[ Voor 35% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-09-2020 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58

deepvreezo

Redacteur
Daar heb ik recent nog over geschreven op HWI, zie https://nl.hardware.info/artikel/9974/ideaal-voor-je-thuiskantoor-18-betaalbare-zakelijke-monitoren-met-goed-beeld. Drie daarvan hebben usb-c, als je perse geen docking station wil. Er zijn ook schermen met ethernetaansluiting en webcam ingebouwd als je echt álles in 1 wilt.

Draadloze toetsenborden zou je hier kunnen kijken (zit ook wat bekabeld bij). Inkjetprintjes kunnen niet heel erg goed tegen water over het algemeen, dan zou je misschien beter laser kunnen overwegen. Ik heb sinds een paar maanden deze compacte laserprinter op mijn bureau, vooral om pakketlabels uit te printen. Als redacteur-aan-huis in coronatijd gaan er nu een stuk meer pakketjes heen en weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Ok, bedankt voor de suggesties: Ik zou een docking station onder mijn eettafel kunnen schroeven... moet je er wel voor zorgen dat bij een etentje de gasten niet met hun knieën tegen dat ding stoten en zaken aansluiten vereist dat je onder de tafel kruipt, maar dat is te doen. Mijn tafel staat op een centrale kolom, dus dat ding kan niet helemaal in het midden onder de tafel geschroefd worden. Dan nog moet er waarschijnlijk 1 kabel naar de laptop en dan nog video en power naar de monitor.... kom ik aan 3 kabels, dus meer als bij een monitor= docking station opstelling.

Hardware.info kende ik nog niet tot het bericht van de fusie mij erop attent maakte!

• _Alkaline
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-07-2024
Goedenavond,

Ik heb onlangs om de hoeveelheid kabels te reduceren gekozen voor een mooi docking station.
Op dit moment heb ik een Lenovo P52 Mobile workstation met daarbij het volgende:
- Thinkpad Thunderbolt 3 gen 2 dock
- 2x Philips 27" 1440P

Ik las dat je geen dockingstation wilt, maar de oplossing met dock zorgt voor slechts 1 kabel in beeld.
Een usb-c (+power) combokabel (usb-c alleen is niet voldoende omdat de P52 170watt aan stroom trekt). Voor laptops met een verbruik onder de 100 watt heb je voldoende aan 1 usb-c.

Groet,

edit: excuus, laatste bericht gemist.

[ Voor 3% gewijzigd door _Alkaline op 23-09-2020 19:24 ]

• batteries4ever
Hello _Alkaline: hoeveel kabels heb je nu totaal? Er gaan er toch ook 1 of 2 kabels naar de monitors?
De gedachte is Monitors en zooi volledig af te nemen, b.v. bij een etentje, dan telt elke kabel.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:40

Kheos

FP ProMod
Wat doet deze topic hier eigenlijk?
Wat heeft dit met de redactie te maken?

• batteries4ever
Ha Kheos: dit begon als vraag van mij aan de redactie eens met een artikel voor praktische thuiswerkopstellingen te komen, na de honderdste 1ms game monitor....

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt het dan over een home office setup maar je werkt aan een keukentafel die je moet kunnen afruimen, dat valt bij mij al niet onder een home office setup. Je hebt dus aardig wat beperkingen waardoor het altijd maatwerk blijft afhankelijk van requirements.

• batteries4ever
Nou, het is een eettafel van160 cm diameter in de woonkamer. Ik heb de ene helft in gebruik als bureau en eet aan de andere helft (kijk dan tegen de achterkant van de monitoren aan). gaat prima, zwarte achterkanten storen 's avonds ook niet echt, maar wel als ik gasten heb en de hele tent even moet afbreken... maar in de home office tijd zijn er waarschijnlijk veel mensen met soortgelijke omstandigheden.
Ik heb overigens een groot huis met een bureaukamer, maar de huiskamer is veel aangenamer, licht, uitzicht, stereo enz. en ik zit liever hier.
Pagina: 1