Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvgansewinkel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 19:40
Beste mede-tweakers

Na ruim 2 jaar wachten hebben ze gisteren eindelijk de glasvezel binnengelegd in het buitengebied waar ik woon _/-\o_ nu kan het "hobbyen" beginnen. Ergens volgende week komt een (tweedehandse) USG Pro binnen welke ik graag wil inzetten als router op onze verbinding van Solcon (150/150)

Mijn vraag is al volgt: zijn er zaken waar ik rekening moet houden bij het opzetten van het netwerk vanuit de Genexis Media Converter?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:21
Heb je ook IPTV?

Ik denk dat je hier wel een heel eind mee moet komen.

https://www.solcon.nl/par...instellingen-voor-modems/ + https://netwerkje.com/eigen-router

[ Voor 83% gewijzigd door HKLM_ op 04-09-2020 17:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvgansewinkel
IPTV zit inderdaad ook in het pakket. Had de pagina van Solcon zelf al ontdekt, echter is het afwachten en testen welke specifieke configuratie ik moet aanhouden mbt de VLANS. Geen flauw idee of er een CIF of GPON netwerk gelegd wordt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerloh
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik zit in dezelfde situatie en was benieuwd of de opzet gelukt is.. met name het IPTV gedeelte.
Heb je de usg direct op de glasvezel zitten of staat de modem in bridgemode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvgansewinkel
Ondertussen zijn we even verder en is de verbinding volledig opgeleverd. Heb de USG met succes direct op de glasvezel zitten(via de Media converter) hij krijgt dus zijn extern ip adres vanuit Solcon toegewezen(DHCP)

VOIP gaat nu nog via de Fritz Box(VOIP telefoons komen zeer binnenkort in huis) Echter IPTV heb ik niet werkend gekregen. Schijnt een heel gedoe te zijn met WAN bridging etc. Lees in verschillende posts dat het mogelijk zou moeten zijn, echter is het mij nog niet gelukt. Hopelijk heb ik jouw vraag er ook gelijk mee opgelost @Jerloh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:40

Allanon

appearance is overrated

@cvgansewinkel Welke Vlan instellingen of handleiding heb je gebruikt als ik vragen mag?

Ik hoop ook mijn Ubiquiti USG direct aan te sluiten op de media converter.
Pagina: 1