Toon posts:

met apt-get easy gnome installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook met apt-get heel makkelijk gnome en zooi installeren?
of moet ik het eerst downloaden en installeren?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gewoon je sources.list op orde hebben. Zet eerst je CD, dan:

deb ftp://ftp.nl.debian.org/pub/linux/debian/ [slink|potato|woody|sid] main contrib non-free
deb ftp://ftp.nl.debian.org/pub/linux/debian-non-US/ [slink|potato|woody|sid]/non-US main contrib non-free

Hij zal dan namelijk als hij nieuwe packages installeert eerst op de cd kijken voor hij uitwijkt naar ftp.

dan gewoon:

apt-get update
apt-get upgrade (om zeker te zijn dat je alles up-to-date hebt)
apt-get install task-gnome

voilà

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
uhhhh
E: Couldn't find package task-gnome
:'(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

tasksel

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
je kunt met alleen gnome nix! je moet ook de X server hebben geinstaleerd.. ik zou gewoon ff met tasksel X server en Gnome packages instaleren! s

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op donderdag 09 augustus 2001 19:56 schreef RooT het volgende:
je kunt met alleen gnome nix! je moet ook de X server hebben geinstaleerd.. ik zou gewoon ff met tasksel X server en Gnome packages instaleren! s
Alles wat je qua X nodig hebt wordt ook automatisch meegeïnstalleerd. Dat is nou juist het handige van dependencies :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Hoe werkt dat tasksel eigenlijk?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:25 schreef XKB het volgende:
Hoe werkt dat tasksel eigenlijk?
In de oudere Debian-versies (slink, potato) gebruik je tasksel om tasks te selecteren. In woody en sid zijn die tasks vervangen door task packages, zoals bijvoorbeeld het package task-gnome, dat een leeg package is, dat depend op dat wat zeker nodig is voor Gnome (zoals dus X, en iig 1 window manager) en andere Gnome-dingen suggest. In deze Debianversies hoef je dus tasksel niet meer te gebruiken, hoewel het volgens mij nog wel bestaat...

(correct me if I'm wrong. Ik ben slechts een Debian-gebruiker, geen -expert)

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort debian.. en apt-get bevalt erug goed! Ik heb ge apt-get naar woody toe, met kde2.2 en de nieuwe kernel 2.4.7 enzo, alleen krijg ik het niet voor elkaar om gnome met nautilus en evolution ed te installen. Ik krijg elke keer Depends: fouten met 1 package van Gnome. Een libgnomenogwat.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb apt-get -f install al gedaan en dat hielp niet. :(

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:45 schreef XKB het volgende:
Ik gebruik sinds kort debian.. en apt-get bevalt erug goed! Ik heb ge apt-get naar woody toe, met kde2.2 en de nieuwe kernel 2.4.7 enzo, alleen krijg ik het niet voor elkaar om gnome met nautilus en evolution ed te installen. Ik krijg elke keer Depends: fouten met 1 package van Gnome. Een libgnomenogwat.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb apt-get -f install al gedaan en dat hielp niet. :(
Wat is precies de foutmelding die je te zien krijgt, en welke Debianversie heb je?

Verwijderd

in heb progeny eerst installed, toen in de sources.list de cdrom en netwerk regels van progeny uitcommentarieerd, unstable en testing toegevoegd.. apt-get update, apt-get distro update.. Fout is: (nu kan ie ineens task-gnome niet vinden???)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Heb je al eens gekeken of dat wel de correcte naam is? Als ik ff kijk op de debian-site, dan staat hij daar onder een andere naam. Namelijk task-gnome-desktop

HINT: Op de Debian site staat een hele goede package-search. Gebruik die.
http://www.debian.org/distrib/packages

Verwijderd

Het probleem was dat ik de stable entry uit sources.list had gehaald. De unstable en testing branches kennen geen task-gnome-desktop of task-gnome. Op het moment issie hard aan het installen en zo te zien werkt het ook nog ;)
Pagina: 1