Mediaplayer voor audio en video

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zoek een?
Een mediaspeler voor video én audio, voor tv en externe audioset.

Wat is je budget?
100-200euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de mediaspeler gebruiken om via NPO, Netflix, Plex videos te kijken op een LG smart tv. Maar ik zoek ook een mogelijkheid om met dezelfde mediaplayer die op m’n audioset (via bijv. Jack) aangesloten kan worden om via iTunes/Apple Music muziek te streamen via een iPad Pro of iPhone.

Wat heb je zelf al gevonden?
Enkel twee losse apparaten, bijvoorbeeld een Chromecast Ultra icm met iEast AudioCast.

Welke vragen heb je hier nog over?
Maar ik zou graag juist één apparaat willen die aangesloten is op tv en de boxen, zodat ik ook de audio van de tv op de boxen kan afspelen - maar dus ook soms alleen audio afspelen zonder dat de tv onnodig aanstaat.

Bestaat dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is naar mijn mening met diverse mediaspelers te realiseren. Zelf maak ik gebruik van een Nvidia Shield. Deze zit aangesloten op mijn receiver. Als ik video’s (via Plex) wil kijken gaat uiteraard de televisie aan. Als ik audio wil luisteren (via Plex, TuneIn of Spotify), blijft de tv uit en cast ik het naar de genoemde Shield.

Edit: met de door jou gevonden Chromecast Ultra, zou dat toch ook gewoon moeten kunnen. Sluit hem aan op je receiver (als je die hebt dan) en klaar. Wat heb je voor een audioset? Dat is nu nog onbekend.

[ Voor 23% gewijzigd door S1NN3D op 04-09-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:49
Ik heb hier ook een nVidia Shield.
Geluid gaat over HDMI naar versterker (en uiteindelijk naar TV), dus is ook zonder TV alleen voor geluid te gebruiken.
Shield is aan de prijs, maar biedt enorm veel opties

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
S1NN3D schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:18:
Dit is naar mijn mening met diverse mediaspelers te realiseren. Zelf maak ik gebruik van een Nvidia Shield. Deze zit aangesloten op mijn receiver. Als ik video’s (via Plex) wil kijken gaat uiteraard de televisie aan. Als ik audio wil luisteren (via Plex, TuneIn of Spotify), blijft de tv uit en cast ik het naar de genoemde Shield.

Edit: met de door jou gevonden Chromecast Ultra, zou dat toch ook gewoon moeten kunnen. Sluit hem aan op je receiver (als je die hebt dan) en klaar.
Oh het is dus gebruikelijker dan ik dacht, fijn om te lezen. En met wat voor een aansluiting zit de Shield dan op je receiver?
Wat heb je voor een audioset? Dat is nu nog onbekend.
Denon receiver dra-f102, volgens mij best gedateerd, maar het werkt voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb het nog simpeler, gewoon een Chromecast, die zit direct in de receiver. Wordt bij jou denk ik lastig, want jouw versterker heeft geen HDMI ingangen (noch uitgangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
jsprvndrn schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:05:
[...]

Oh het is dus gebruikelijker dan ik dacht, fijn om te lezen. En met wat voor een aansluiting zit de Shield dan op je receiver?
HDMI
Denon receiver dra-f102, volgens mij best gedateerd, maar het werkt voor nu.
Die is inderdaad op leeftijd en zal de door jou gewenste opzet moeilijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
Nu zat ik een beetje te googelen en kwam ik uit op een HDMI audio extractor, dit lijkt ook te werken met een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Lijkt een prima oplossing. En samen met een Chromecast nog altijd binnen budget. Ik zou zeggen bestellen en proberen. Mocht het niet werken, kan het retour.
Pagina: 1