Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een goed systeem waarmee ik moeiteloos weer een jaar of 5 vooruit kan en af en toe kan gamen op redelijk hoge resolutie. De games die ik speel zijn onder andere MW:CoD, maar ook The Division en Rainbox Six. Video en Foto`s bewerken gebeurd hier ook regelmatig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag is 800~1000 euro een mooi streven voor nu en dan later nog een videokaart, maar minder is altijd mooi. Ik wil zoveel mogelijk gebruiken van de oude build zoals videokaart, kast, voeding, hdd`s en dan later als de RTX 30xx serie uitkomt upgraden met een 3070 kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten zijn in mijn bezit en een aantal wil ik meenemen zoals voeding, videokaart, kast, toetsenborden, muizen, monitor, ssd en hdd om later te upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en denk met de onderstaande componenten een leuke begin build te maken welke later makkelijk geupgrade kan worden maar als het beter of anders kan hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Asus aangezien daar altijd goede ervaringen mee heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet veeleisend aangezien de PC in een aparte werkkamer staat mag deze best wat geluid maken en met de huidige kast is deze toch vrij stil. Energieverbruik is minder van belang.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik heb al flink wat reviews gelezen maar op een gegeven moment raak je de draad kwijt over wat nu eventueel beter zou zijn.
Ik ben op zoek naar een goed systeem waarmee ik moeiteloos weer een jaar of 5 vooruit kan en af en toe kan gamen op redelijk hoge resolutie. De games die ik speel zijn onder andere MW:CoD, maar ook The Division en Rainbox Six. Video en Foto`s bewerken gebeurd hier ook regelmatig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag is 800~1000 euro een mooi streven voor nu en dan later nog een videokaart, maar minder is altijd mooi. Ik wil zoveel mogelijk gebruiken van de oude build zoals videokaart, kast, voeding, hdd`s en dan later als de RTX 30xx serie uitkomt upgraden met een 3070 kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande componenten zijn in mijn bezit en een aantal wil ik meenemen zoals voeding, videokaart, kast, toetsenborden, muizen, monitor, ssd en hdd om later te upgraden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Asus GTX 660 TI-DC2T-2GD5 | € 323,24 | € 323,24 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Green HDD, 4TB | € 303,06 | € 303,06 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Sniper Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech K280e (Qwerty US) Zwart | € 29,63 | € 29,63 |
| 1 | Muizen | Logitech G5 Laser Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Lightspeed | € 112,11 | € 112,11 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 59,20 | € 59,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,64 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en denk met de onderstaande componenten een leuke begin build te maken welke later makkelijk geupgrade kan worden maar als het beter of anders kan hoor ik het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700 Boxed | € 339,05 | € 339,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z490-E Gaming | € 277,- | € 277,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 790,53 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Asus aangezien daar altijd goede ervaringen mee heb gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet veeleisend aangezien de PC in een aparte werkkamer staat mag deze best wat geluid maken en met de huidige kast is deze toch vrij stil. Energieverbruik is minder van belang.
Ga je overklokken?
Nee niet van plan te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik heb al flink wat reviews gelezen maar op een gegeven moment raak je de draad kwijt over wat nu eventueel beter zou zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door SteveV op 04-09-2020 14:55 ]
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen