Edpnet telefonie glasvezel ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 20:46
Ik ga binnenkort verhuizen naar een locatie waar glasvezel ligt. Dat betekent dat ik eindelijk onder het juk van Telenet uit kan. Edpnet staat momenteel bovenaan de rangorde om bij aan te sluiten.

Ik zit echter niet zo te wachten op de fritzbox, die zou immers op de zo wat slechtste plaats voor WiFi komen en dus niks toevoegen op mijn bestaande bedrade router van ubiquity.

Wat de fritzbox wel doet is sip omzetten naar POTS/dect.

Ik dacht misschien een SIP based telefoon te gebruiken. (Zou ook zorgen dat het mijn dect telefoontjes zijn altijd leeg als er iemand belt probleem, opgelost is) Heeft er iemand ervaring hiermee met Edpnet België of Nederland? Ik vind wel de connectie gegevens maar verder zeer weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

redfox314 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:55:
...de fritzbox, die zou immers op de zo wat slechtste plaats voor WiFi komen...
Dan zet je de wifi op de Fritz uit en wire je je ubiquiti als AP

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Ken je deze: klik ?
Werkt hier prima op mijn iPhone, zal het op Android ook vast wel goed doen.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03
@redfox314 Zelf heb ik sinds begin augustus EDPNet fiber. Vrij tevreden van, maar ik maak geen gebruik van hun telefonie.

Heb zelf voor een eigen installatie gekozen waar EDPNet enkel de ONT geleverd heeft, en alles daarna in eigen beheer is. In mijn geval gaat dit via een MikroTik.

Telefonie heb ik zelf via OVH (https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/), waar ik een Cisco SPA112 gebruik om SIP naar een analoog signaal om te zetten. Reden hiervoor is dat de lijn wel gratis is, maar zodra je zelf belt de kosten vrij hoog zijn... Dan liever een lage vaste kost ;)

Ik denk trouwens dat als je zelf de SIP info wilt hebben, best eens aan de helpdesk vraagt. Volgens hun site sturen ze deze per mail, maar heb ook dit gevonden: https://www.edpnet.be/en/...figuration-sip-trunk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 20:46
@hp-got da's wel een goede oplossing voor het altijd leeg zijn van de dectjes.

Ik begrijp dat edpnet duur is om uitgaand te bellen?

De reden waarom ik een vaste lijn heb is vooral om gebeld te worden. Dat is ook het nummer dat ik opgeef als iemand mij moet bellen (e.g. winkel belt even om te melden dat x of y geleverd is). Kunnen ze mij verder niet lastig vallen op het apparaat dat in mijn broekzak zit. Ook heb ik heel beleefde grootouders die alleen naar mijn vaste lijn zullen bellen om mij zeker niet te storen. Alleen een mobiel nummer hebben zou de drempel te zeer verhogen. Uitgaand bellen doe ik eigenlijk altijd met mijn mobiel gezien de baas die betaalt en privé gesprekken toegestaan zijn tot een bedrag waar ik nooit aan kom. Voor mij is de rekening waarschijnlijk anders maar wel bedankt voor de tip.

@azerty Passeert de connectie naar OVH door je NAT of moet je kunst en vliegwerk doen om de SPA112 buiten je netwerk te krijgen met een publiek IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03
redfox314 schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:30:
@hp-got da's wel een goede oplossing voor het altijd leeg zijn van de dectjes.

Ik begrijp dat edpnet duur is om uitgaand te bellen?

De reden waarom ik een vaste lijn heb is vooral om gebeld te worden. Dat is ook het nummer dat ik opgeef als iemand mij moet bellen (e.g. winkel belt even om te melden dat x of y geleverd is). Kunnen ze mij verder niet lastig vallen op het apparaat dat in mijn broekzak zit. Ook heb ik heel beleefde grootouders die alleen naar mijn vaste lijn zullen bellen om mij zeker niet te storen. Alleen een mobiel nummer hebben zou de drempel te zeer verhogen. Uitgaand bellen doe ik eigenlijk altijd met mijn mobiel gezien de baas die betaalt en privé gesprekken toegestaan zijn tot een bedrag waar ik nooit aan kom. Voor mij is de rekening waarschijnlijk anders maar wel bedankt voor de tip.

@azerty Passeert de connectie naar OVH door je NAT of moet je kunst en vliegwerk doen om de SPA112 buiten je netwerk te krijgen met een publiek IP?
Gaat gewoon door mijn NAT, geen extra configuratie moeten doen om dat werkende te krijgen. Ik ga ervan uit dat dat bij een SIP trunk van EDPNet ook niet veel anders zal zijn.
Pagina: 1