• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:16
Hi iedereen,

Misschien een domme vraag, maar ik ben een beetje verbaast over de situatie. Vorige week een Philips OLED804 55" aangeschaft.

Bij mijn oude Sony Bravia kon ik het volume van de TV regelen via de afstandsbediening, die ging met een check kabel naar de AUX ingang van mijn versterker.

Mijn setup is nu als volgt:
PHILIPS 804 --> Toslink kabel --> Bluesound Node 2i (streamer) --> Toslink kabel --> ARCAM SA20 (versterker).

De enige manier hoe ik het volume kan regelen is via de Bluesound of versterker. Niet via de afstandsbediening. Overigens ook niet via een jack ( dan moet het in een sub menu via 'hoofdtelefoon volume' )

Een beetje gek lijkt me dat ik nu 2 afstandsbedieningen op tafel moet hebben liggen lijkt me, zeker voor iets simpels als volumeregeling? :P

Kan dit makkelijker?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb bij een 803 hetzelfde probleem. Mijn soundbar en TV communiceren niet goed via HDMI CEC, dus optische kabel is betere oplossing. Om slechts één afstandbediening te gebruiken, heb ik mijn oude Logitech Harmony One weer uit de kast gehaald. Dat werkt uitstekend.

• Inverted_World
DjVe schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:42:
Ik heb bij een 803 hetzelfde probleem. Mijn soundbar en TV communiceren niet goed via HDMI CEC, dus optische kabel is betere oplossing. Om slechts één afstandbediening te gebruiken, heb ik mijn oude Logitech Harmony One weer uit de kast gehaald. Dat werkt uitstekend.
Snap dat dat in jouw situatie perfect werkt. Maar anno 2020 nog een Logitech Harmony moeten aanschaffen voor zoiets is toch absurd.

Ik hoop stiekem op een andere optie, maar heb nog niets gevonden :P

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Eens, maar zolang CEC door alle fabrikanten anders wordt ingezet, blijf je dit houden.

In jou geval is er geen andere optie dan een universele afstandbediening. Kost even wat geld, maar werkt wel perfect.

• Inverted_World
DjVe schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:18:
Eens, maar zolang CEC door alle fabrikanten anders wordt ingezet, blijf je dit houden.

In jou geval is er geen andere optie dan een universele afstandbediening. Kost even wat geld, maar werkt wel perfect.
Jammer zeg. Audio apparatuur staat bij mij in de kast, dus infrarood zou daar niet op werken. (anders kon ik de TV remote ook mappen op de Bluesound.)

Voor nu maar gewoon met de Bluesound app op de telefoon. :P

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Je hebt ook IR verlengkabels. Oogje buiten de kast plaatsen, IR zendertje in de kast. Kan je alles bedienen van buiten de kast.

Of een RF afstandbediening (met IR zender in kast) gebruiken

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb de 854 en m'n tv, pc, kpn arris box en sony soundbar zijn via hdmi kabels aangesloten. HDMI CEC werkt perfect en ik kan zelfs de remote van m'n kpn box gebruiken om de volume van de tv aan te sturen wat weer indirect door de soundbar wordt opgepakt.

Ltrz,....

• Inverted_World
Steelo schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:44:
Ik heb de 854 en m'n tv, pc, kpn arris box en sony soundbar zijn via hdmi kabels aangesloten. HDMI CEC werkt perfect en ik kan zelfs de remote van m'n kpn box gebruiken om de volume van de tv aan te sturen wat weer indirect door de soundbar wordt opgepakt.
Yep via HDMI zou het waarschijnlijk moeten kunnen. Maar ik heb geen reciever met HDMI, puur een stereo-eindversterker en streamer. Enige optie is dus analoog via jack of digitaal via toslink.

Ik blijf het persoonlijk vreemd vinden. Mijn hele setup is juist bedoelt om high-end geluid (2 Sonos faber zuilen) en beeld te hebben, maar het volume valt niet regelen. ;(

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Inverted_World schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:14:
[...]

Yep via HDMI zou het waarschijnlijk moeten kunnen. Maar ik heb geen reciever met HDMI, puur een stereo-eindversterker en streamer. Enige optie is dus analoog via jack of digitaal via toslink.

Ik blijf het persoonlijk vreemd vinden. Mijn hele setup is juist bedoelt om high-end geluid (2 Sonos faber zuilen) en beeld te hebben, maar het volume valt niet regelen. ;(
Je hebt inderdaad een high-end setup maar zowel de streamer als de versterker hebben geen enkele hdmi in/uitgang...ik denk dat de logitech harmony hub een oplossing zou kunnen zijn. Dan kan je van je telefoon een afstandsbediening maken? Of een fysieke harmony remote, maar die zijn een stuk prijziger.

Ltrz,....

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-10 09:29

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Inverted_World schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:14:
[...]

Wat je eventueel zou kunnen doen, is een Onkyo TX-8390-B kopen, die gebruiken als voorversterker.
Dat is een stereo receiver met HDMI ingangen en 1 uitgang en kan als pre-amp fungeren.
Daarmee zou je eventueel een 'oplossing' kunnen hebben ;)

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
Sinds gisteren in het bezit van een 55OLED804 en aangesloten via ARC op mijn Sony HT-XF9000 soundbar. Nu krijg ik op mijn TV de melding "Er kan niet naar het het audiosysteem worden geschakeld. De TV-luidsprekers zijn al in gebruik.". Stroom eraf en erop verhelpt het probleem.

Vreemd dat dit anno 2020 niet feilloos werkt. Ik wil liever ook niet terug naar een optische kabel met meerder afstandsbedieningen. Ik overweeg om een Philips soundbar te kopen maar ik betwijfel of dit mijn problemen gaat verhelpen. De Philips klantenservice is ook om te janken.

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 16:23
@Steelo gebruik jij nog een speciale HDMI kabel om e.e.a. werkend te krijgen? HDMI 1.4 kabel zou volgens mij voldoende moeten zijn voor ARC.

[ Voor 0% gewijzigd door Xeor op 09-09-2020 11:58 . Reden: typo ]

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Xeor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:58:
@Steelo gebruik jij nog een speciale HDMI kabel om e.e.a. werkend te krijgen? HDMI 1.4 kabel zou volgens mij voldoende moeten zijn voor ARC.
Ik heb belkin hdmi 2.0 (tot 18 gbps bandwidth) (AV10175BT2M-BLK 2m) kabels gekocht en daarmee m'n apparatuur op m'n sony ht st-5000 soundbar aangesloten en die op de arc van m'n 854 en soundbar aangesloten. Werkt verder perfect en ervaar geen issues. Had hiervoor ru connected kabels, maar die stekkers gingen bij mij snel kapot en de kabels zelf stoorden nog al merkte ik.

Ben je al via de veelgebruikte instellingen naar het 'alle instellingen' menu gegaan? Ga daar vervolgens naar geluid -- geadvanceerde instellingen en zet bij audio out het op hdmi-geluidssysteem en zet bij digitale uitvoer het op meerkanaals (bypass).
De stekker van je soundbar uit het stopcontact halen en weer opnieuw aansluiten zou ook mogelijk nog het probleem kunnen verhelpen, same met je tv.
Soms loopt de 'shake' tussen de twee apparaten in eerste instantie niet helemaal lekker.

[ Voor 29% gewijzigd door Steelo op 10-09-2020 01:36 ]

Ltrz,....

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
DjVe schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:42:
ik heb een philips oled icm sonos en dat werkt gewoon perfect met de philips ab

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 10-09-2020 05:26 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Xeor schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:41:
Sinds gisteren in het bezit van een 55OLED804 en aangesloten via ARC op mijn Sony HT-XF9000 soundbar. Nu krijg ik op mijn TV de melding "Er kan niet naar het het audiosysteem worden geschakeld. De TV-luidsprekers zijn al in gebruik.". Stroom eraf en erop verhelpt het probleem.
Heb exact hetzelfde gehad, maar dan met een Teufel soundbar. Andere kabels geprobeerd en alle geluidsinstellingen afgegaan. Niets werkt. Soms werkt het 20 min prima en soms stopt hij e rmet ene minuut al mee.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Volgens mij is volume niet te regelen als je Toslink gebruikt. Ik gebruik ook Toslink op een LG C7V, en daar werkt het ook niet
Pagina: 1