Waterverbruik meter, na hoofdkraan in de leiding te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Beste Tweakers,

Ik kon geen direct "aankoopadvies" forum vinden dat specifiek was voor "duurzaam en millieu", na wat gezoek kreeg ik de indruk dat dit forum het beste aansloot bij mijn vraag.

Ik ben op zoek naar een verbruiksmeter voor het water die na de hoofdkraan (en hoofdmeter) geplaatst kan worden. Mijn beweegreden is dat ik twijfel of de huidige meter van de watermaatschappij goed functioneert (ondanks dat 2 monteurs langs zijn geweest en beweren dat alles in orde is), maar voornamelijk omdat ik beter wil begrijpen wanneer ik hoeveel water gebruik.
Ik hoop dat het apparaat in staat is om een grafiek te laten zien waarop ik per uur kan zien hoeveel liter/m3 water is gebruikt.
Eigenlijk hoop ik op dezelfde manier naar mijn waterverbruik te kunnen kijken zoals ik met mijn stroom doe dankzij mijn slimme meter en de "[bekende energiemaatschappij]"-app.

Ik heb op Google al zitten neuzen, maar ik kan alleen maar optische sensors vinden die de hoofdmeter proberen af te lezen. In mijn geval (vermoeden dat de meter niet naar behoren werkt) zou dit niet echt helpen.

Mijn wensen zijn het volgende:
- Monteren op de leiding, na de hoofdkraan/-meter
- Mogelijkheid om online data uit te lezen
- Het apparaat mag eventueel op netstroom werken (batterijen is ook prima)

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, of mij een bepaald product kunnen aanbevelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Waarom vertrouw je het apparaat niet? Om het wantrouwen weg te nemen zou je een zelfde apparaat erachter kunnen zetten.

Voor het online inzien zul je wel wat met domotica moeten doen, dus idd een puls meter of sensor die je meter afleest, dat is ook de makkelijkste en goedkoopste oplossing lijkt mij. Als je dan je meter vertrouwd ben je snel klaar.

Ik kon zo niks vinden wat metingen direct doorzet.

Wat wil je er aan uitgeven :)

[ Voor 29% gewijzigd door LuisjeNL op 04-09-2020 13:58 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Ik kon zelf ook weinig vinden, dus het is lastig om een idee te krijgen van gebruikelijke prijzen. Dus eigenlijk had ik nog geen budget voor ogen.

Wij letten goed op ons verbruik. Afgelopen jaar hebben wij extra ons best gedaan. Korter douchen, geen vaatwasser gebruiken, minder wasjes draaien etc etc. Ik houdt al 3 jaar elke maand ons verbruik bij van stroom, water en verwarming. Alles gaat omlaag, maar water blijft gelijk. Afgelopen jaar zelfs iets omhoog. Meerdere keren voor gebeld maar iedere keer zegt de monteur dat alles naar behoren werkt. Met een extra meter hoop ik EN duidelijkheid te krijgen over de meter maar vooral nog beter te zien wanneer we het meeste water gebruiken en hoeveel dit dan is.