Monitoren | Toevoegen Color Gamut geteste monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler1986
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:41
@deepvreezo reviews: Supersnelle schermen - Zeven 240Hz-gamemonitoren van 27" getest

Ik wil graag meer diepgaande metingen zoals ik gewend was bij Hardware.Info. Gemiddelde waardes zijn prima voor een round up om te vergelijken, maar ik wil zien waar die gemiddelden per monitor op worden gebaseerd. Dit is wat HWI altijd toevoegde per monitor:
https://content.hwigroup....431/7/samsung-c43j890.jpg

Dit geeft een veel beter beeld waar een specifiek scherm in uitblinkt. Een gemiddelde is, zoals je zit in dit voorbeeld, niet genoeg aangezien bepaalde kleuren gigantisch afwijken terwijl andere kleuren een prima DeltaE hebben. Zo kan je bijvoorbeeld zien of teveel blauw of teveel rood heeft. Een gemiddelde DeltaE is hierbij niet voldoende om een goede keus te maken.

Graag deze color gamuts toevoegen per monitor die getest zijn op de product pagina van de monitor zoals ik dat gewend ben bij Hardware.info. Of eventueel een betere oplossing bijvoorbeeld dynamic charts zonder printscreens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het is handig om de auteur dan even te pingen @deepvreezo

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler1986
@XWB Sorry, misschien wel. Maar ik dacht dit is iets generieks vandaar ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:58

deepvreezo

Redacteur
Ze staan al wel in de review, zie de pagina 'Uitgebreide metingen' :). Lijkt me inderdaad een goed idee om ze voortaan ook op de productpagina van de monitor zelf te zetten. Sowieso kun je daar nu al de gemiddelde testresultaten terugvinden (helemaal onderaan, onder de specificaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler1986
Ah top :), uitgebreide metingen had ik over het hoofd gezien, excuus. Fijn dat deze uitgebreide metingen ook toegevoegd gaan worden op de product pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanghe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-08-2024
Beste het is vrij tot zeer onmogelijk om niet in het zak gezet te worden door verwarring en bs advertisements als julie niet van de geteste monitoren de Percentages van gamut covering per gamut zetten is het vrij tot zeer onmogelijk om niet verdwaalt te geraken en in het zak gezet te worden.
Pagina: 1