Toon posts:

Kabel naar kabelmodem splitbaar??

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje!

is het mogelijk om de kabel die naar de kabelmodem (chello) loopt, te splitsen voor een tv-kaartje :?

Bij Expert zeggen ze dat het niet kan, bij Dynabyte in Amersfoort zeggen ze van wel, maar dan met speciale splitter ofzo. Vaag verhaal, maar toch zou ik graag iemands advies willen 8-)

Verwijderd

volgens mij wel maar tja dan wordt je input ook slechter... use een versterktje :)

Verwijderd

Kan wel, maar je moet dan een splitter gebruiken die zowel inbound trafic als outbound traffic door kan sturen (duurder).
Een gewone splitter is dus onbruikbaar.
Hetzelfde geldt voor een versterker.

• l31p1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07-2025

l31p1

I Think i misplaced my sanity

er hangt een splitter op de plek waar de kabel het huis binnekomt(bij mij dan) en die deelt het in een tv/radio signaal en 1 voor de modem, weet niet zeker, maar volgens mij zit daar geen tv signaal in (kabel naar modem)

Verwijderd

Topicstarter
Toverstaf..

hoe duur is 'duurder'?
:)
En welke splitter is dat dan precies?

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

in 1 woord "JA"

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan gewoon.. alleen als je modem met een F-stekker aangesloten word moet je een speciale (lees: in nederland lastig verkrijgbare) splitter hebben of een paar verloopstukjes (die zijn wel te krijgen).
Splitters maken geen onderscheid tussen in- of outbound traffic, zo slim zijn ze niet :)

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
Op donderdag 09 augustus 2001 18:58 schreef l31p1 het volgende:
er hangt een splitter op de plek waar de kabel het huis binnekomt(bij mij dan) en die deelt het in een tv/radio signaal en 1 voor de modem, weet niet zeker, maar volgens mij zit daar geen tv signaal in (kabel naar modem)
ze stoppen inderdaad een speciaal filter in de muur speciaal voor de kabelmodem. dus ik heb ergens een vermoeden dat dit dus niet mogelijk is.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Heb ik hier al eens bekeken. Dat gaat niet lukken. Er zit een filter in het kastje wat aan de muur zit. Hierdoor wordt het signaal van internet alleen naar je modem gestuurd, en het signaal van TV/Radio alleen naar TV/Radio.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
wat zou je er van zeggen om het upc te vragen? :?

Verwijderd

speciale splitter in de kabel? daar heb ik nog nooit van gehoord is gewoon een standaard splitter hoor alleen zou ik zo min mogelijk splitters in de kabel naar mijn kabelmodem toe willen ivwm signaal verlies en dus trager internet. Kan wel maar liever niet dus als je het wel doet doe het met een wandcontactdoos =minder weerstand

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:22 schreef ultimate het volgende:
speciale splitter in de kabel? daar heb ik nog nooit van gehoord is gewoon een standaard splitter hoor alleen zou ik zo min mogelijk splitters in de kabel naar mijn kabelmodem toe willen ivwm signaal verlies en dus trager internet. Kan wel maar liever niet dus als je het wel doet doe het met een wandcontactdoos =minder weerstand
En toch ('k blijf eigenwijs) moet je een speciale splitter/versterker gebruiken.

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

in principe wel,
maar houd er wel rekenng mee, dat als je een zwak signaal hebt, je grote kans hebt dat je i-net modem vaker offline gaat.
als je opzoek gaat naar zo'n f connector splitter (sb-02)
ik heb er nog wel een.
ik heb ook nog wel een paar van die f connectors kun je zo hebben

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• ETM

ETM

E=TM²

Op donderdag 09 augustus 2001 19:26 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

En toch ('k blijf eigenwijs) moet je een speciale splitter/versterker gebruiken.
:X
als je de kabel doorknipt en er een normale splitter tussen zet, doet ie het ook, alleen heb je dan veel gotere kans op storingen, f connector splitter is de beste oplossing

Verwijderd

Een versterker versterkt het inkomende signaal wat zeg maar uit de muur komt.
Je upstream van de kabelmodem zal dus tegen de stroom in door die versterker heen moeten.

Ik denk dat je grote problemen signaal gaat krijgen. Probeer of een simpele splitter zonder versterker..
Of nog beter, aplit/versterk je gewone uitgang en trek een extra kabel richting je PC

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:31 schreef Smooth2K het volgende:
Een versterker versterkt het inkomende signaal wat zeg maar uit de muur komt.
Je upstream van de kabelmodem zal dus tegen de stroom in door die versterker heen moeten.

Ik denk dat je grote problemen signaal gaat krijgen. Probeer of een simpele splitter zonder versterker..
Of nog beter, aplit/versterk je gewone uitgang en trek een extra kabel richting je PC
Psies ! En daarom heb je speciale versterkers/splitters die ook je upstream doorlaten. Heb ze laatst nog in een electronica zaak zien liggen.

• Theuno
  • Laatst online: 00:44

Theuno

Da Devil Crew

als je pc bij het modem staat,
en je maakt netjes, met een standaart splitter voor DIKKE coax een splitsing, dus zonder kortsluiting, met maar een klein kabeltje naar je pc werkt het gewoon (MODEM WERKT OP TV SIGNAAL (DUHHHHH))
De kans op storingen word idd verhoogd, met met splitter voor DIKKE kabel, en een korte kabel van splitter naar pc en van splitter naar modem merk je hier niets van..

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wat let het je om het te proberen :?
Gewoon eerst die kabel effe in de TV prikken en kijken wat het doet, hebbie beeld dan een splitter ertussen.

Maak dan wel een splitter zonder filters en geen versterker gebruiken.

Bij een Casema modem werkt het zeker omdat daar het modem ongefilterd aan de binnenkomende kabel hangt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Bij een Casema modem werkt het zeker omdat daar het modem ongefilterd aan de binnenkomende kabel hangt.
Dit is bij UPC ook zo, teminste, bij mij word het signaal beneden met een standaart dikke coax splitter gesplit in een kabel naar het modem en een naar de tv's...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• ETM

ETM

E=TM²

Op donderdag 09 augustus 2001 19:36 schreef Sinclair het volgende:
Wat let het je om het te proberen :?
Gewoon eerst die kabel effe in de TV prikken en kijken wat het doet, hebbie beeld dan een splitter ertussen.

Maak dan wel een splitter zonder filters en geen versterker gebruiken.

offtopic:
cool ico

idd gewoon proberen

Verwijderd

Binnenshuis moet internet en tv apart zijn ivm storing van het internet kanaal. Wij zijn hier al eens afgesloten omdat we tv en internet via 1 kabel door het huis hadden liggen.

• ETM

ETM

E=TM²

Op donderdag 09 augustus 2001 19:47 schreef Crookie het volgende:
Binnenshuis moet internet en tv apart zijn ivm storing van het internet kanaal. Wij zijn hier al eens afgesloten omdat we tv en internet via 1 kabel door het huis hadden liggen.
sorry hoor, maar dat is de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb
en hoe denk je dat die twee signalen voordat ze jouw huis binnenkomen, afgescheiden worden?

niet dus
als ze je dat verteld hebben, :X

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Op donderdag 09 augustus 2001 19:47 schreef Crookie het volgende:
Onzin..
Het is beter om het signaal meteen bij de binnenkomst te SPLITTEN tussen tv en internet, niet verplicht. Het is niet verplicht, en niet nodig als het werkt.
Het signaal word gesplitst, dat wil zeggen dat op het kabelmodem ook tv en radiosignaal binnenkomt, en op de tv en radio ook internet signaal.
Bij iedere chello klant word het met een splitter gesplits bij de binnenkomst van het signaal (indien mogenlijk), en niet gescheiden.

Nu nog betere koffie...

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 15:59
Hoi,
het lijkt me sterk dat de inkomende kabel rechtstreeks op je modem is gezet.
zit er geen splitter op optimiser( kastje op je wandcont. doos) op.
Als je hem daarvoor wilt splitsen kan je het beste een spltter met f-conn. gebruiken. Misschien komt het modem dan niet online omdat die splitter altijd iets dempt. een modem heeft rond de 60db nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 19:30 schreef ETM het volgende:

[..]

:X
als je opzoek gaat naar zo'n f connector splitter (sb-02)
ik heb er nog wel een.
ik heb ook nog wel een paar van die f connectors kun je zo hebben
waar woon je?? of add me ff op icq ofzo (ICQ#:46845938)

thnx :)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:50 schreef ETM het volgende:

[..]
:? wie moet ik dan geloven?

Dat mannetje van chello/upc heeft dat verteld. Toen alles weer zo zat zoals het volgens hem moest deed het modem gewoon weer. Heeft zelfs nog met zijn mobieltje doorgebeld aan het hoofdkantoor(ofzoiets) dat hij de storing in onze woonplaats had opgelost. :D

Het enige wat er fout was: de splitter voor internet(optimizer) zat niet direct waar de kabel het huis binnenkwam. Die hadden we een verdieping hoger gezet, dat mocht niet.

Verwijderd

Kan heel goed wat je wilt, mits met de juiste spullen gebruikt.
Kijk bij www.antenne.nl (Schrader Electronica) Kun je zelfs nog netwerken via dezelfde kabel. Systeem werkt bij mij ruim 6 mnd. zonder storingen en werkelijk alles brult tegelijk door 1 coaxkabeltje.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 22:42 schreef acs het volgende:
Kan heel goed wat je wilt, mits met de juiste spullen gebruikt.
Kijk bij www.antenne.nl (Schrader Electronica) Kun je zelfs nog netwerken via dezelfde kabel. Systeem werkt bij mij ruim 6 mnd. zonder storingen en werkelijk alles brult tegelijk door 1 coaxkabeltje.
??

Wat hij wil, kan voor een tientje. Je gaat toch niet de aansluiting voor het kabelmodem splitsen |:(

Wat zou die vette kast daar doen denk je, een beetje TV signalen doorgeven ?

Die kast is voor de adressering en het splitsen van de analoge TV (niet addresseerbaar) en de digitale Telefoon en Internet.(Hebben ze ook nodig voor abonnee TV etc..)

Als wat je beweert kan, hadden ze die hele kast niet nodig. Die hele kast is wel een splitter ja. Maar iets gecompiceerder denk ik. :P

Dusseh,
koop voor een tientje een t_splitter voor de TV, op de TV aansluiting. Dat Kabelmodem zou ik lekker met rust laten...
>:)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kheb hier een tv kaart, daarin een splitter waar de kabel op binnenkomt die van beneden komt, en aan de andere kant gaat de kabel naar het modem
gewoon met een doodnormale splitter

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:29 schreef Chaser2600 het volgende:
kheb hier een tv kaart, daarin een splitter waar de kabel op binnenkomt die van beneden komt, en aan de andere kant gaat de kabel naar het modem
gewoon met een doodnormale splitter
Dat zal best,
maar bij chello is 'de kabel die van beneden komt' dus niet de kabel die in het modem gaat. Als je dat probeert, gebeurt er geen zak.

Die met TV signaal er op is een andere kabel. Wat naar het modem gaat komt apart uit die witte kast die wordt geplaatst als je Telefoon en/of Internet van hun neemt.

Het is dus niet het TV signaal kabeltje... 8-)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb gewoon een TV-Out op m'n Casema modem?
Effe met een kabeltje doorlussen naar TV klaar..

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 20:05 schreef robbynaish het volgende:
een modem heeft rond de 60db nodig.
Das wel erug veel hoor 60dB ik heb uit bronnen dat 3 wel genoeg is, en dat is ook precies waar ik hier thuis op zit als ik mijn modem menu's door blader!

• Bigs
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 00:20 schreef Hooi het volgende:
Die met TV signaal er op is een andere kabel. Wat naar het modem gaat komt apart uit die witte kast die wordt geplaatst als je Telefoon en/of Internet van hun neemt.
Onzin, voor modem zit er gewoon een normaal splittertje, geen grote kasten of wat dan ook en je kunt hem ook gewoon op een andere kabel zetten (tis tenslotte maar een gewone splitter).

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

Canis Lupus

Vosbot

Je kan inderdaad het beste gewoon eerst proberen. Volgens mij gebruikt chello [in Rotterdam in ieder geval] de onderste VHF band voor internetverkeer.
Ze adviserenn om niet meer dan 2 meter coaxkabel tussen de modem en de wandaansluiting, maar ja kan het altijd proberen.

Wat wel zeker is, is dat je prestaties achteruit gaan. Bij mijn buurbvrouwe deed de aansluiting het bij splitsen helemaal niet en een vriend heeft duidelijk mindere prestaties als ik. Misschien het beste om gewoon een lange UTP kabel door je huis te trekken:?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Vage verhalen hier allemaal hoor???

Ja, je kan splitten, maar wel na de filter die je kabelmaatschappij plaatst, en dan wel op de aansluiting waar TV bij staat.

En nee, tuurlijk kan je de kabel die naar je kabelmodem gaat niet voor TV gebruiken. Je propt je kabel van je radio toch ook niet in je TV? Als je dus TV wilt kijken op je PC dan zal je de kabel moeten splitten die uit je filter komt op de plaats waar TV bij staat. (je hebt drie plaatsen, TV, Radio en Internet)

Dus als jij je hardware niet wilt mollen, neem dan gewoon de TV kabel en splits die.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 07:27 schreef Bigs het volgende:

[..]

Onzin, voor modem zit er gewoon een normaal splittertje, geen grote kasten of wat dan ook en je kunt hem ook gewoon op een andere kabel zetten (tis tenslotte maar een gewone splitter).
:D LOL

Volgens mij ben je een heeeeeeeel klein beetje verward geraakt...

D'r zit dus een FUCKING BIG witte kast op de muur voor chello.

Paarse pijl = Fucking Big witte kast
Oranje Pijl = TV uitgang van FB witte kast
Groene Pijl = Internet Modem uitgang van FB witte kast

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/chello.jpg
*D

Verwijderd

PS Je ziet dus ook op de TV uitgang bij mij het Hfl. 10,= splittertje braaf op de TV aansluiting zitten. Want natuurlijk zit er ook een Video Recorder op, die weer op de PC zit aangesloten enzovoort....
(Er naast zit links de Radio aansluiting, uiteraard.. :P )

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:42 schreef Hooi het volgende:

[..]

Die kast is toch alleen voor UPC telefonie of nie?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:50 schreef Ook het volgende:

[..]

Die kast is toch alleen voor UPC telefonie of nie?
Nee dus. Daar komt ook je internet uit.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:57 schreef obsidian het volgende:

Ja, je kan splitten, maar wel na de filter die je kabelmaatschappij plaatst, en dan wel op de aansluiting waar TV bij staat.

En nee, tuurlijk kan je de kabel die naar je kabelmodem gaat niet voor TV gebruiken. Je propt je kabel van je radio toch ook niet in je TV? Als je dus TV wilt kijken op je PC dan zal je de kabel moeten splitten die uit je filter komt op de plaats waar TV bij staat. (je hebt drie plaatsen, TV, Radio en Internet)

Dus als jij je hardware niet wilt mollen, neem dan gewoon de TV kabel en splits die.
|:( |:( |:(

Ehm....een antennesignaal is een antennesignaal. Gefilterd of niet, je kan er niets mee opblazen.
Radio stop je niet in je TV en andersom omdat die juist alleen voor die doeleinden gefilterd zijn, TV: 40-70MHz en 200-600MHz en radio:80-110 MHz (grof geschat). Bij Casema en ook bij de anderen zoals hier uitgelegd krijgt het modem een ongefilterd signaal en moet het geen probleem zijn om de TV erbij te koppelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ETM

ETM

E=TM²

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:05 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee dus. Daar komt ook je internet uit.
hahahahahahhahahahahhahaa en waar denk je dat dat lancity modem voor is wat er naast staat, voor de gitaar te stemmen ? :)
ff alle gekheid op een stokje, maar ik weet niet hoe ze dat bij jouw hebben aangesloten hooi.

in elk gebied van upc gebruiken ze andere regeltjes komt er simpelweg op neer, dat als je je voedende coax kabel die naar de modem gaat doorknipt en er een splitter tussen zet je daar gewoon tv op kunt kijken.
je moet alleen ff opletten dat er geen abonnee overname punt (klein wit vierkant kastje) tussen zit, want dan kan het dus niet bij een optimizer (ook een klein wit kastje , maar deze zet je gewoon op je aansluitingen daar komen dus data tv en radio uitgaat het wel , maar dan moet je die eraf halen en een sb02 plaatsen of een doodgewone gamma splitter, houdt er in alle gevallen wel rekening mee, dat als je dan te weinig signaal hebt en je modem komt niet meer online (dan had je sowieso al een zwak signaal) ga dan niet lopen zeuren bij chello voor een storing, want als de monteur dan langskomt zegt ie heel simpel dat het je eigen schuld is en heb je dus grote kans om centjes te moeten dokken voor de storing.

als al deze moeite voor de tweakerd toch teveel is, zet dan een splitter op je dichtstbijzijnde aansluiting en leg dan gewoon nog een coax'je naar de pc en geniet van je tv kaart (want kabels liggen er door de regel toch al genoeg door de kamer

Verwijderd

Bij mij heben ze het kabel kastje vervangen voor een kastje met twee uitgangen een voor tv/radio en een voor mijn kabelmodem. Ik heb die van mijn radio/tv naar een antenne versterker met 4 weg systeem geleid en zo het huis door verdeeld. Maar ik heb ook @home.

Verwijderd

Als je de posting goed had gelezen, had je gezien dat het splitsen van de chello internet modem aansluiting, alleen maar je internet laat stoppen met werken.

Theoretiseren is leuk, als je er tenmiste wat van afweet.

Een van de slimmerds die net als ik ooit een amateurzendvergunning hebben geheaald, met examen in Utrecht ??

Nou.. ??

8-)

Goed, in dat geval nemen we de empirische data die hier is aangedragen door mensen die het thuis hebben geprobeerd, met negatief resultaat. Samen met mijn boerenverstand, mijn klompengevoel, en enige kennis van antenne en radio techniek.

HET GAAT NIET !! Probeer 't nou niet als je een Chello internet aanskuiting hebt, dat heeft totaal geen zin !!

:Y)

• Bigs
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:57 schreef obsidian het volgende:

Moet je dat kastje eens open maken.. goh, HET IS DEZELFDE KABEL!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is allemaal leuk en aardig dat jullie allemaal discusseren, maar kent nou echt niemand, iemand die hetzelfde probleem ofzo heeft

(ik heb trouwens een COM21 modem)

in ieder geval, hoop ik nog steeds dat iemand een oplossing voor me heeft, want ik ben eigenlijk toch niet van plan om een kabel van beneden naar boven te trkenne , das namelijk zo'n 20 meter :( :( :(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:19 schreef Sinclair het volgende:

[..]

|:( |:( |:(

Ehm....een antennesignaal is een antennesignaal. Gefilterd of niet, je kan er niets mee opblazen.
Radio stop je niet in je TV en andersom omdat die juist alleen voor die doeleinden gefilterd zijn, TV: 40-70MHz en 200-600MHz en radio:80-110 MHz (grof geschat). Bij Casema en ook bij de anderen zoals hier uitgelegd krijgt het modem een ongefilterd signaal en moet het geen probleem zijn om de TV erbij te koppelen.
Hehehe.... heb jij elektronica gestudeerd? Ik wel. :) Zet jij maar eens een 500Mhz signaal op apparatuur wat gemaakt is voor < 75Mhz en kijk dan eens wat er gebeurt...

Waarom denk je dat dat gefilterd word voordat het de elektronica ingaat? Anders kunnen ze toch net zo goed de kabel elke keer splitten en het totale signaal aanbieden aan de radio en TV, die zoeken zelf dan wel uit wat voor hun is en wat niet.

Hoog frequente signalen mag je dus niet op laag frequente elektronica zetten, anders blaas je het dus wel degelijk op.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:16 schreef Geppie het volgende:
Maar het is allemaal leuk en aardig dat jullie allemaal discusseren, maar kent nou echt niemand, iemand die hetzelfde probleem ofzo heeft

(ik heb trouwens een COM21 modem)

in ieder geval, hoop ik nog steeds dat iemand een oplossing voor me heeft, want ik ben eigenlijk toch niet van plan om een kabel van beneden naar boven te trkenne , das namelijk zo'n 20 meter :( :( :(
Heb je geen TV boven dan?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:03 schreef obsidian het volgende:

[..]

Hehehe.... heb jij elektronica gestudeerd? Ik wel. :) Zet jij maar eens een 500Mhz signaal op apparatuur wat gemaakt is voor < 75Mhz en kijk dan eens wat er gebeurt...

Waarom denk je dat dat gefilterd word voordat het de elektronica ingaat? Anders kunnen ze toch net zo goed de kabel elke keer splitten en het totale signaal aanbieden aan de radio en TV, die zoeken zelf dan wel uit wat voor hun is en wat niet.

Hoog frequente signalen mag je dus niet op laag frequente elektronica zetten, anders blaas je het dus wel degelijk op.
En als je het niet opblaast, krijg je toch wat subtiele problemen met de andere apparatuur, omdat je een 100% kortsluiting van het signaal veroorzaakt. Andersom is nog erger, als de bron een veel lagere frekwentie heeft, als de waar de kring die hem belast voor is bedoeld, heb je een aardige kans het stuurcircuit op te blazen.

Maar t'geeft niet. Dan hebben de monteurs weer wat te doen....

Geppie,
heb je al eens de moeite genomen het probleem aan jullie kabel bedrijf voor te leggen???

(Ik ben dol op simpele oplossingen, maar je moet wel effe simpel beginnen....)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:19 schreef obsidian het volgende:

[..]

Heb je geen TV boven dan?
DUUUUUUUUUUUHHHHHH |:( |:( |:( anders had ik allang niet moeilijk gedaan, het gaat eromdat ik geen extra kabel naar boven wil trekken!!! :Z

• Sine
  • Laatst online: 18-08 22:19
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:46 schreef Geppie het volgende:

[..]

DUUUUUUUUUUUHHHHHH |:( |:( |:( anders had ik allang niet moeilijk gedaan, het gaat eromdat ik geen extra kabel naar boven wil trekken!!! :Z
Zou ik toch maar een kabeltje trekken

die @home modems zitten in het 60 MHz bereik

en je tv zit een beetje hoger :)

de tv signalen worden dus uit het signaal voor je modem gefilterd

maw gaat niet werken

Repareren doe je zo.

• _JGC_
  • Nu online
Ik gebruik het als volgt:
code:
1
2
3
-> upcsplit -> modem
   +--> splitter-2 +---> splitter 3 -> 3TVs
             +---> splitter 3 -> 2TVs

Ik heb het dan over die mooie dikke groene kabel die binnenkomt, die ik met hoge kwaliteitssplitters telkens weer opsplits.
Ik had eerst het kabelmodem gepland op een van die 3weg splitters, maar dat mocht niet volgens de monteur van KabelNoord, dat zou volgens hem niet werken vanwege storingen.
Op elk uiteinde zit gewoon zo'n kastje als normaal in huis binnenkomt. Ik split dus niet alleen TV, maar direct alles, zodat ik overal met 1 kabel TV+radio heb.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Wat een onzin, speciale splitter!
Ik heb bij de formido een splittertje gehaald van 5 gulden en die tussen mijn modem en tv gezet en nog haal ik makkelijk de 500 kb/s (mijn max), dus, echt super onzin!

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Hmmz, hier zit alles op een kabel en hebben het vol zitten met splitters en uiteinden zonder connector/terminator etc.

De kabel komt hier binnen wordt eerst afgetakt naar de videorecorder, en de coax uitgang daarvan is aangesloten op de hoofd TV. Aan de andere kant van de splitter loopt ie door naar achteren, om vervolgens opgesplitst te worden in een kabel naar boven en naar achter. Naar boven toe zitten er nog twee loze uiteinden (= 2 splitters) en op het overige uiteinde een TV.
Naar achteren toe eindigt het geheel in een UPC splitter waarbij de ene eindigt in TV 3 en de andere in het kabelmodem. Het signaal is goed, en het maximum wordt redelijk vaak gehaald. (er zitten dus 3 splitters tussen voordat het signaal bij het kablemodem is, verder hangen er dus ook nog 3 TV's en een Videorecorder aan)

Maarre, nog een tweede opmerking: Het personeel bij UPC is erg verschillend. De werknemer die bij ons kwam, checkte gewoon of het signaal achter goed genoeg was, en heeft toen daar het modem aangehangen.
Bij een kennis aan de andere kant van het dorp weigerde een andere werknemer zoiets te doen. Dat was onmogelijk etc etc. Dus daar moest door een net nieuw huis overal weer kabel getrokken worden :(

Mijn oordeel: het signaal zal niet al te makkelijk te zwak worden, en als je zorgt dat het goed aangesloten is, moet het geen probleem zijn.

• _JGC_
  • Nu online
Op zaterdag 11 augustus 2001 21:59 schreef -OverSoft- het volgende:
Ik heb bij de formido een splittertje gehaald van 5 gulden en die tussen mijn modem en tv gezet en nog haal ik makkelijk de 500 kb/s (mijn max), dus, echt super onzin!
Ik gebruik dezelfde splitters die heel wat goedkoper bij de Gamma hangen :(
Moet je wel met van die busaansluiting gebruiken, niet van die normale dingen die je in je contactdoos prikt.

• PCR
  • Laatst online: 10:45

PCR

Op zaterdag 11 augustus 2001 21:59 schreef -OverSoft- het volgende:

Ik ben echt ongelooflijk jaloers,
:( :( :(
ik haal met mijn kabelmodem maar max. 8 kb/s en das al snel voor mij

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:42 schreef Hooi het volgende:

[..]

Paarse pijl = Fucking Big witte kast
Oranje Pijl = TV uitgang van FB witte kast
Groene Pijl = Internet Modem uitgang van FB witte kast

[afbeelding]
*D
Die witte kast is de kast voor je internet telefonie. Die heeft verder niks met je internet zelf te maken.

Wat betreft splitters en andere rommel.
Modem bij je binnenkomende kabel zetten, en vanaf daar een UTP naar je PC. En niet je coax-kabel voor het kabelmodem splitsen.
En vraag het anders even bij je provider.

Verwijderd

Op de kabelwandcontactdoos (uitgang televisie) heeft UPC bij mij een 2-weg splitter opgezet.

De volgende tekst staat op de splitter:

5-862 Mhz.

Uit: 3,7 dB (naar de tv)
Uit: 3,7 dB (naar kabelmodem)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:10 schreef JcaG het volgende:
Bij mij heben ze het kabel kastje vervangen voor een kastje met twee uitgangen een voor tv/radio en een voor mijn kabelmodem. Ik heb die van mijn radio/tv naar een antenne versterker met 4 weg systeem geleid en zo het huis door verdeeld. Maar ik heb ook @home.
dat systeem heb ik ook. ik heb ook @home.
naja ik zal kijken of ik fotos kan maken vanavond(als ik het haal met de wabcam)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Bij ons thuis hebben ze een speciale splitter gemaakt toen wij naast chello ook kabeltelefoon kregen.
Deze splitter heeft een normale uitgang en een data in/uitgang. Die data aansluiting laat teruglopende signalen door maar die van de tv niet dus kan het kabelmodem niet op de tv storen en krijg je geen problemen met je kabelmodem als die iets met de tv doet.

Opvallend te melden als je het kabelmodem aan de gewone uitgang doet kan ie geen verbinding maken :7

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 19:29 schreef FerryHeibrink het volgende:
Bij ons thuis hebben ze een speciale splitter gemaakt toen wij naast chello ook kabeltelefoon kregen.
Deze splitter heeft een normale uitgang en een data in/uitgang. Die data aansluiting laat teruglopende signalen door maar die van de tv niet dus kan het kabelmodem niet op de tv storen en krijg je geen problemen met je kabelmodem als die iets met de tv doet.

Opvallend te melden als je het kabelmodem aan de gewone uitgang doet kan ie geen verbinding maken :7
een gewonen uitgang is gefilterd voor tv/radio en nie voor internet
dus je zal er niet/moeilijk een kabel moden op krijgen

owja maak je AOP(abbonee overname punt) niet open of verander VOOR dat punt er nix aan.
laat dat doen door hun dan kost het je nix

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
cut the crap,
wat je moet doen is dit
kabel word gesplit zonder naar signaal te kijken, 1 naar modem, 1 naar tv, hang aan die van de tv een versterker, daarna pas een splitter en dan aparte TV kabels.. is enigste goed werkende manier

het is bovendien onzin dat je kabel op je tv stoort, op een 4 baans weg heb je toch ook geen last van de eerste baan als je op de 4e zit... zo loopt het door die coax zegmaar ook... maar dan is iedere baan een frequentiegebied...

Verwijderd

ik heb 3 pc's op dezelfde kabelmodem aangesloten met splitters. Alledrie tegelijk internetten zonder probleem.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:24 schreef hm het volgende:
ik heb 3 pc's op dezelfde kabelmodem aangesloten met splitters. Alledrie tegelijk internetten zonder probleem.
Zonder router?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 21:31 schreef OetelDonk het volgende:

[..]

Zonder router?
ja, gewoon een splitter op de com21 modem en verdelen die hap. werkt perfekt.

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

JEZUS..
wat een HOOP onzin word hier gepost.

Een KABELmodem (zoek maar op in de specs) moet op het zelfde signaal als je TV, en de KABELmodem SCHEID zelf het signaal wat hij nodig heeft af... DAT WOR DUS NIET van tevoren gedaan.

Die big white stoeptegel is enkel je PRIORITY modem. En hij word hier NA het priority modem gesplits, en dan gewoon met splitsertjes.. standaart troep.
Maar elke monteursafdeling heeft ofcuz zun eigen regeltjes om het te doen. Maar het komt erop neer (probeer het maar), als je een kabel NA die priority kast in je modem douwt dat het dan werkt. Als je de kabel die nu in je tv gaat erin stop, dat het dan werkt.

Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 11:25 schreef Theuno het volgende:
JEZUS..
wat een HOOP onzin word hier gepost.

Een KABELmodem (zoek maar op in de specs) moet op het zelfde signaal als je TV, en de KABELmodem SCHEID zelf het signaal wat hij nodig heeft af... DAT WOR DUS NIET van tevoren gedaan.

Die big white stoeptegel is enkel je PRIORITY modem. En hij word hier NA het priority modem gesplits, en dan gewoon met splitsertjes.. standaart troep.
Maar elke monteursafdeling heeft ofcuz zun eigen regeltjes om het te doen. Maar het komt erop neer (probeer het maar), als je een kabel NA die priority kast in je modem douwt dat het dan werkt. Als je de kabel die nu in je tv gaat erin stop, dat het dan werkt.
Zoals UPC bij mij heeft gedaan:

Op de kabelwandcontactdoos (uitgang televisie) heeft UPC bij mij een 2-weg splitter opgezet.
De volgende tekst staat op de splitter:

5-862 Mhz.

Uit: 3,7 dB (naar de tv)
Uit: 3,7 dB (naar kabelmodem)

Verwijderd

Topicstarter
OK ik ben er helemaal uit, ik heb het gewoon geprobeert met een F-Connector splitter contra, met 1uitgang naar mijn Kabelmodem en de ander naar het tv kaartje, het werkt allemaal perfect, het signaal is sterk ik heb super scherp beeld , mijn internet is nog steeds even snel, allemaal bedankt voor jullie reacties, maar de conclusie is dus gewoon dat het WEL kan, je kan hem gewoon splitten, het signaal blijft Bijna gelijk >:) >:) >:)

Verwijderd

graag gedaan :)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:09 schreef Bigs het volgende:
Kan gewoon.. alleen als je modem met een F-stekker aangesloten word moet je een speciale (lees: in nederland lastig verkrijgbare) splitter hebben of een paar verloopstukjes (die zijn wel te krijgen).
Splitters maken geen onderscheid tussen in- of outbound traffic, zo slim zijn ze niet :)
Weet je zeker wat je zegt over geen onderscheid maken tussen in- en outbound signaal? Hoe kom je aan die kennis/waar heb je dat gelezen/gehoord. Ik vermoed sterk het tegenovergestelde en zoek bevestiging.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:22 schreef ultimate het volgende:
Voor de goede orde: een 'zwakker signaal' leidt niet tot 'trager internet' immers het internet-signaal is een digitaal-signaal; het is er of het is er niet, de sterkte bepaald alleen of het signaal wel of niet kan worden verwerkt(geen tussenvorm in de zin van variabele verwerkingssnelheid leidend tot trager/sneller internetten)

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 12:46 schreef Sine het volgende:

[..]

Zou ik toch maar een kabeltje trekken

die @home modems zitten in het 60 MHz bereik

en je tv zit een beetje hoger :)

de tv signalen worden dus uit het signaal voor je modem gefilterd

maw gaat niet werken
Ik werk voor @home en kan je vertellen dat alleen de upstream van het com21 modems tussen de 5 -60 mhz ligt de downstream ligt tussen 400-800 mhz en het is niet verstandig om er meer dan 2mtr coax tussen te leggen ivm signaal sterkte je verleist namelijk op elke meter ong. 1Db signaal. Dus uitijndeleijk zal je modem offline gaan

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt gewoon, en ik heb geen fucking @home maar gewoon upc, de splitter die het signaal voor tv en kabel split is gewoon usual splittertje, en niet iets byzonders met versterkers end at soort shit..

allemaal bullshit, het werkt perfect

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
Op zondag 19 augustus 2001 15:01 schreef 5491 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: een 'zwakker signaal' leidt niet tot 'trager internet' immers het internet-signaal is een digitaal-signaal; het is er of het is er niet, de sterkte bepaald alleen of het signaal wel of niet kan worden verwerkt(geen tussenvorm in de zin van variabele verwerkingssnelheid leidend tot trager/sneller internetten)
Toch wel... Als de ruis te groot wordt kunnen er bitjes om gaan vallen. Dit is te zien via de error-checking en als daar iets niet goed zit moet het pakketje dus opnieuw gestuurd worden dus gaat inet trager... sim-pel

• Dericteur
  • Laatst online: 07:58
Het kan prima, ik woon in almere en heb ook chello en ik kan zowel internetten met me max snelheid als via me tvkaart tv kijken

ik heb me coax uit me modem gehaald (f-connector), deze op zo'n F-connector splitter gezet en daar weer twee draden uit laten komen, eentje naar t modem en de andere naar me tvkaart

geen enkel snelheidsverlies, wel beetje beeldverlies bij de wat zwakkere kanalen (turknet, duitslandnet enzo)

conclusie: het werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Idd directeur
Pagina: 1