Polderpioniers: Ton Roosendaal (Blender)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bartvdn
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09-2024
Het is al weer enige tijd geleden dat er een Polderpioniers de Frontpage heeft gepasseerd. Mocht er nog eens een gemaakt worden dan zou ik graag Ton Roosendaal willen voordragen!

Ton is de man achter 3D software Blender. Ver voor kickstarter heeft hij met crowdfunding Blender als vrije software kunnen delen, en gaande weg is dit pakket is met een behoorlijke opmars bezig.

Het verhaal van deze man is boeiend en een mooi voorbeeld van een polderpionier.

Hier een paar andere interviews met hem:

Nederlands:
YouTube: Ton Roosendaal (Blender.org): "Het faillissement was het beste dat m...

Engels:
YouTube: "Money doesn't interest me" - Creator of Blender talks about its future

Een openingsspeech van hem op een Blender conference:
YouTube: Blender Conference 2019 Keynote - Ton Roosendaal

Met een knipoog: Stukje uit de Blender Conference presentatie van Captain Disillusion over Ton.
YouTube: Captain Disillusion: World's Greatest Blenderer - Live at the Blende...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 19:02

TradeMarkNL

Videoproducer
Dank voor de suggestie! Ik zet hem op de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 15:12
Helemaal mee eens. Pionier op vele gebieden, in een tijd dat open source & crowdfunding nog geen gemeengoed waren, en dan ook nog eens met een niche product waar alleen zwaargewichten actief waren. Deze man verdient zoveel respect _/-\o_

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.