Generale check box voor hoofd standaarden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Generale check box voor hoofd standaarden.

Laten we zeggen als gemiddeld voorbeeld, je zoekt een simpele WiFi kaartje maakt niet uit wat.

Je hebt besloten een PCIe kaartje te gebruiken, nu moet 5 checkboxen zoeken en aan klikken in een ellen lange lijst om al je mogelijke koop opties te zien, kan dat niet wat simpeler?

Want in dit voorbeeld maakt het niet uit welke versie PCIe gebruikt wordt, want het is niet de beperkende factor voor het gebruik.

Kan er geen simpeler keuzeoptie komen, je klikt op PCIe en het klapt uit zoals hier onder.

M.2
USB
PCIe
- Versie
- O--------------O
- x1 . . . . . . . .x16
- Generatie
- O----------------
- 1.0 . . . . . . . .4.0
Mini PCI
Thunderbolt
PCI

En als je een USB-versie wilt, dan klik je USB, en dan krijg je een slider met de minimale snelheid, en klappen er extra checkbox uit met de verschillende stekker type.

Dit zou het imho een stuk eenvoudiger maken om snel wat te zoeken, want vaak is een versie/snelheid niet relevant, en als het weel relevant is, is het vaak een minimum snelheid/versie, en dat zou op deze manier ook een stuk makkelijker zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat in het voorbeeld wat je nu post onderscheid maakt tussen M.2, USB en PCIe.

Je vergeet echter dat M.2 een "connector type" is en de andere twee (in jouw voorbeeld) bus standaarden. Zo kan je ook USB1.0 over een M.2-key praten. Maar je kan ook USB1.0 over Thunderbolt praten.

En als laatste: tenzij je expliciet de bus-maat wil aanvinken, heb je niks aan versie want theoretisch kan je PCIe 1.0 ook praten in een PCIe 4.0 x16 slot.

Ben dus even kwijt wat je nu eenvoudiger wil maken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:54:
Je vergeet echter dat M.2 een "connector type" is en de andere twee (in jouw voorbeeld) bus standaarden.
Je zoekt toch 99.999% van de tijd naar een bepaalde type verbinding, als ik voor een laptop zoek, klik ik op M.2, een dan klapt de optie van mini-PCI of PCIe kaartje, klik je op M.2 PCIe dan klapt hij weer veder uit (indien aanwezig) naar versie 2.0~4.0
Zo kan je ook USB1.0 over een M.2-key praten. Maar je kan ook USB1.0 over Thunderbolt praten.
Ja en?, hoe is dit relevant voor je aankoop, je selecteer een netwerk adapter met de verbinding die je wil gebruiken, wat voor een protocollen over die verbinding gaan is niet echt relevant..
En als laatste: tenzij je expliciet de bus-maat wil aanvinken, heb je niks aan versie want theoretisch kan je PCIe 1.0 ook praten in een PCIe 4.0 x16 slot.
Dat is mijn hele punt, ik klik op PCIe, en krijg meteen alle PCIe kaartjes te zien, en hoef je niet verschillende versies aan te klikken uit een hele lijst, want dat is al gefilterd toen je WiFi versie-x aanklikte.

Maar, indien nodig, je hebt bv de keuze uit PCIe x4 2.0 of x1 3.0, een je hebt maar een PCIe x1 3.0 slot vrij, dan kun je weer veder verfijnen, en in dat geval is een slider nog steeds makkelijker dan een hele lijst door spitten.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?