• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 23:35
Hallo.

Sinds vandaag de Surface Pro 7 binnen. Nu valt mij op dat de helderheid bij bijvoorbeeld een donkere website of een fullscreen YouTube filmpje automatisch lager gaat. Dit gaat erg geleidelijk. Zodra er weer een "lichtere'' achtergrond is gaat hij weer op normaal. Dit is alleen wanneer ik de Surface Pro op accu gebruik. Bij netstroom niets aan de hand. Verder staat helderheid automatisch uit. Verder staat de instelling op de beste prestaties.

Heb al gekeken bij energiebeheer en bij geavanceerde instellingen. Hier kan ik helaas niets bruikbaars vinden.

Draai op Windows 10 1909. Beeldscherm updates verder up to date.

Iemand enig idee? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nb95Y20kufrGOuq-FRoM60y_1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h16gd0bqEi2JakmCOoDExQLi.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 7% gewijzigd door JustName op 04-09-2020 15:42 ]

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Heb dat ook soms op mijn PRO7.
Wat bij mij helpt is rechtsonder de schuifbalk van helderheid helemaal naar links schuiven en dan helemaal terug naar rechts.
Dan blijft de helderheid wel gelijk.
Als ik dit toepas kan ik ook raar maar waar de helderheid veel hoger zetten.

• JustName
Bedankt voor je reactie @sn0w13
Helaas blijft hij net zo laag. Er veranderd alleen iets zodra er een site oid komt die erg licht is.
Ga ik daarna bijvoorbeeld weer naar een donkere website dan dimt hij weer..

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:01
Vervelend dingetje in de Intel instellingen. Stoor me er al jaren aan en de enige oplossing lijkt nog steeds een aanpassing in het register te zijn.
https://dancharblog.wordp...s-on-new-uwd-dch-drivers/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Intel noemt dit "Dynamic Contrast" en het is inderdaad afhankelijk van wat er op je scherm staat.
Ik heb er vooral 's avonds last van bij het wisselen tussen Spotify (donker scherm) en websites/Word (licht scherm).

Vroeger zat er een vinkje in de "energy settings" van de Intel Graphic Control Panel. Die is er uit gehaald en de enige manier is nu via een registersleutel.

Zet in
HKLM:\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0001
De DWORD sleutel FeatureTestControl op 9250 en herstart je machine.
(Voor als je het weer aan wilt zetten: de standaard waarde is 9240)

Aanvulling: dit ziet er ook veelbelovend uit
https://www.windowscentra...ontrast-surface-pro-7?amp

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustName
edit: gevonden. En het werkt. Jullie zijn toppers. Nu loop ik tegen nog iets aan, en jullie weten misschien wel dé oplossing; Als de accu op de SP7 rond de 30% is, merk ik dat het systeem veel trager wordt. Het browsen gaat niet soepel en stottert. Idee waar ik deze instelling(?) kan uitschakelen?

[ Voor 88% gewijzigd door JustName op 04-09-2020 15:47 ]

Pagina: 1