windows95/netwerkkaart/problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik wil dus in m'n ouwe 486-er een netwerkkaart zetten. Op zich is dat prima gelukt, het kaartje(compaq netelligent) staat ook mooi in system. Maar als ik bij "netwerk" kijk, in config, dan staan er verder geen netwerkonderdelen in terwijl dat wel zou moeten.
Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat kan verhelpen?
Het gaat om een prolinea 4100 486DX4/100 met overdrive. win95 400.950C

Er is ook een keer iets gewijzigd aan de config van de PC. Hierdoor start hij op met de melding"invalid electronic serial number". Op de site van compaq zijn er wel proggies voor om dat weg te krijgen, maar ik zie niks van de prolinea 4100 staan. Maar ik denk niet dat dat invalid bla bla te maken heeft met mijn probleem.

Verwijderd

Probeer eens wat te voegen en kijken of het dan wil werken? Zo niet dan moet je ff in de veilige modus de nic verwijderen en in normale modus weer configgen.

Zorg er wel voor natuurlijk dat je de laatste win95 drivers hebt voor je NIC.

Verwijderd

Netwerk onderdelen toevoegen.
Extera toegangs adapter moet er staan

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Als ik adapter toevoegen doe dan krijg ik links dat lijstje met merken en bovenaan staat:
(gedetecteerde netwerkstuurprogramma's)
En rechts staat dan:
Bestaand Ndis2-stuurprogramma
Bestaand ODI-stuurprogramma

welke moet ik kiezen?
Ik kan ook diskette kiezen, maar als ik dat doe dan vind ie geen drivers |:(
Ik heb gister de drivers gedownload bij compaq(de juiste), hij heeft er twee diskettes van gemaakt dus die zouden in principe goed moeten zijn.
Bij system staat: Compaq Netelligent 10 T PCI UTP controller(zonder vraagtekens/uitroeptekens)
Maar ik vind het toch raar dat die kaart daar niet automatisch in komt.

Verwijderd

wat voor netwerkkaart betreft het?

Heb je op het kaartje zelf gezien wat voor merk/type het is?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb op nummer gekeken. Er zit een stickertje op met de tekst spare: 242501-001
Ik heb bij de drivers gekeken en heb die met nummer 242501000 gedownload. die andere was er niet.
Op het PCB staat: replace with compaq(dan stickertje)dan 10 T PCI UTP.

Dus ik neem aan dat de drivers wel goed zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
omgetwijfeld een op een AMD chip gebaseerde chip (ja amd doet ook in netwerkchips, al voor dat ze met cpu's begonnen zelfs...)

check ff wat voor 1 het is

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

heb je deze al gedownload?

http://www.compaq.com/support/files/networking/nics/Compaq_Netelligent_10T_PCI_UTP_NIC.html

ja dus..
zorg er wel voor dat je de win95 dir kiest op de diskette

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
idd, dat zijn de drivers die ik gedownload heb.
Ik heb toen ik win95 opstartte toen ik de kaart erin had gestopt stond de kaart in het vakje met de vraagteken. Ik heb toen de kaart aangeklikt en ben toen naar eigenschappen gegaan en heb toen drivers vernieuwen gedaan. Dat heb ik dus met die diskettes gedaan. Hij gaf wel de goeie kaart weer en zo. Ik neem aan dat het op die manier ook kan?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. Ik heb de netwerkkaarten van PC gewisseld en nu gaat alles wel goed. Toch weird. win2000 pakt die kaart gelijk goed(is ook wel logisch want is nieuwer).
En die realtek kaart word goed gevonden(met drivers) door win95.

toch bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Over dat serienummer, kijk ff in de bios van de machine... bij het opstarten,blokje rechtsboven in het scherm dan F10
mocht je de "system/compaq partitie" gewist hebben moet je eerst de systemsoftware van compaq ff downloaden.. is ongeveer 3 floppen.. :(

als het goed is kun je in de bios het serienummer weer goedzetten.. maar meestal gebeurt dit na "ingrijpende" wijzigingen aan de pc ( wisselen mb of backplane ). ;)

suc6
Pagina: 1