Wasmachine lek... geprikt... door mijzelf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Jullie lezen het goed, ik heb mijn wasmachine lekgeprikt.

We zijn verhuisd, en hebben de trommel vastgezet met van die speciale bouten met een plastic stuk eraan, welke bij de wasmachine kwamen. 2 ervan waren kwijt, dus ik heb 2 bouten gekocht van dezelfde grootte en die erin gedraaid met een metalen plaatje over het schroefgat. Verhuizen ging goed, trommel zat mooi vast.

Echt bij de eerste keer wassen viel me op dat er iets water in de bak stond. Na meerdere keren wassen toch maar gaan uitzoeken waar dit vandaan komt. Backplate eraf gehaald en gaan kijken. Blijkt dat een van de schroefgaten lekt, waar je dus je trommel mee vast zet. Ik denk dat ik de schroef te ver heb gedraaid.

Er komt niet heel veel uit, en ook niet met veel kracht. Vinger erop en het stopt druppelen. Moet dus wel te maken zijn lijkt me.

Ik wil het gaatje dichtmaken, hebben jullie tips? Uiteraard al rondgekeken, maar er zijn niet veel van deze gevallen bekend. :+

Watervaste kit? Montage kit? Schroef erin met veel van die leiding tape eromheen?

[ Voor 9% gewijzigd door luuksnijmegen op 03-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
klodder siliconenkit erin spuiten en klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Juist dat. Machine of gaatje even goed drogen, volblubberen met kit en even de tijd geven om te drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:39

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Lekt uit het draadgat? Heel kort boutje erin draaien?
Of een inbusschroef.
Beetje loctite eraan en klaar. Of teflon tape erom heen.

Succes!

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
luuksnijmegen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:24:
Jullie lezen het goed, ik heb mijn wasmachine lekgeprikt.

We zijn verhuisd, en hebben de trommel vastgezet met van die speciale bouten met een plastic stuk eraan, welke bij de wasmachine kwamen. 2 ervan waren kwijt, dus ik heb 2 bouten gekocht van dezelfde grootte en die erin gedraaid met een metalen plaatje over het schroefgat. Verhuizen ging goed, trommel zat mooi vast.

Echt bij de eerste keer wassen viel me op dat er iets water in de bak stond. Na meerdere keren wassen toch maar gaan uitzoeken waar dit vandaan komt. Backplate eraf gehaald en gaan kijken. Blijkt dat een van de schroefgaten lekt, waar je dus je trommel mee vast zet. Ik denk dat ik de schroef te ver heb gedraaid.

Er komt niet heel veel uit, en ook niet met veel kracht. Vinger erop en het stopt druppelen. Moet dus wel te maken zijn lijkt me.

Ik wil het gaatje dichtmaken, hebben jullie tips? Uiteraard al rondgekeken, maar er zijn niet veel van deze gevallen bekend. :+

Watervaste kit? Montage kit? Schroef erin met veel van die leiding tape eromheen?
Duct Tape :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05
Is het vastzetten van de trommel nou echt nodig? Ik heb dat nog nooit gedaan maar wel eens gehoord bedenk ik mij nu. Ga toevallig zaterdag verhuizen dus ben nu wel benieuwd hoe belangrijk dat is. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
@chaoscontrol het is wel nodig, de meeste wasmachines meten namen met luchtdruk hoeveel water er in de trommel moet worden gepompt. De trommel is namelijk hermetisch afgesloten, en als je er water in pompt, dan stijgt de druk. Er zit een slangetje naar een luchtdrukmeter aan de binnenkant van de machine, dat slangetje kan losschudden als de trommel te veel beweegt. Dan krijg je vaak de vage melding dat er geen water kan worden gepakt. voor de rest valt het denk ik wel wat mee..

[ Voor 1% gewijzigd door Djampire op 03-09-2020 20:42 . Reden: antwoordd gericht aan user ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@chaoscontrol, mijn zus had het niet gedaan, 2 trappen op en dat ding heeft het nog 2x gedaan en daarna de geest gegeven. Of het door het verhuizen kwam is uiteraard de vraag.

Ik heb eerder zonder verhuisd, maar hoefde toen geen trap op. Ik weet het niet, maar nam het zekere voor het onzekere. (Pakte goed uit!)

@KnoxNL En WD40 als de trommel niet meer draait? :+

@Rest, dank voor de reacties, in wilde het even valideren. Ik ga er siliconenkit kit (dat bedoelde ik met watervaste kit) inspuiten en dan zien of dat het oplost. Ander evt nog iets er overheen. Laat het resultaat weten.

[ Voor 10% gewijzigd door luuksnijmegen op 03-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05
luuksnijmegen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:44:
@chaoscontrol, mijn zus had het niet gedaan, 2 trappen op en dat ding heeft het nog 2x gedaan en daarna de geest gegeven. Of het door het verhuizen kwam is uiteraard de vraag.

Ik heb eerder zonder verhuisd, maar hoefde toen geen trap op. Ik weet het niet, maar nam het zekere voor het onzekere. (Pakte goed uit!)
Nouja... :+ Was dit alweer een beetje vergeten en dus gaan verhuizen zonder eraan gedacht te hebben. Hij heeft het nog een goede 4 weken gedaan maar gisteren lag er ineens een plas water onder. Moest meteen aan dit draaide denken en voel mij best dom. :+ :+

[edit] grapje, filter was verstopt... :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door chaoscontrol op 07-10-2020 14:17 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Djampire schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:42:
@chaoscontrol het is wel nodig, de meeste wasmachines meten namen met luchtdruk hoeveel water er in de trommel moet worden gepompt. De trommel is namelijk hermetisch afgesloten, en als je er water in pompt, dan stijgt de druk. Er zit een slangetje naar een luchtdrukmeter aan de binnenkant van de machine, dat slangetje kan losschudden als de trommel te veel beweegt. Dan krijg je vaak de vage melding dat er geen water kan worden gepakt. voor de rest valt het denk ik wel wat mee..
Mijn familie die een transport bedrijf hebben zeiden bij korte afstand niet nodig is. Mijn wasmachine die door hun vervoerd is doet het nog (is nog geen half jaar oud) dus kan ik die aanklagen als het stuk is :')

Afstand was nog niet eens 1 km .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik denk dat een optie met schroef het beste is als je ook eens in de zoveel tijd een kookwas doet. Als het niet mechanisch vast zit, zou het bij de de verkeerde kit keuze gewoon weer gaan lekken door de warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
En? Wat is de staat nu, een maandje later?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
Djampire schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:42:
@chaoscontrol het is wel nodig, de meeste wasmachines meten namen met luchtdruk hoeveel water er in de trommel moet worden gepompt. De trommel is namelijk hermetisch afgesloten, en als je er water in pompt, dan stijgt de druk.
Het lijkt me dat dit niet waar kan zijn.. als een wasmachine water pakt dan loopt dat via het zeepbakje de trommel in. Dat zeepbakje is bij lange na niet hermetisch afgesloten.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Excuses, niet meer aan gedacht! Het bleek dat ik er 2 had lekgeprikt. Beiden gevuld met kit, werkt goed. Geen lekkage meer en geen problemen met wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 23:28
@S0epkip en toch is het waar, net voordat de trommel gaat centrifugeren, trekt de trommelvacuum, waardoor een klep wordt gesloten bij het zeepbakje. ik zie dat mijn vorige omschrijving niet helemaal klopt, het wordt gemeten voor het afpompen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
Djampire schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:31:
@S0epkip en toch is het waar, net voordat de trommel gaat centrifugeren, trekt de trommelvacuum, waardoor een klep wordt gesloten bij het zeepbakje. ik zie dat mijn vorige omschrijving niet helemaal klopt, het wordt gemeten voor het afpompen.
Ik kan het nog steeds niet helemaal volgen.. ben oprecht geïnteresseerd. Vlak voor het centrifugeren is het water toch al weg? Maar is het systeem dan bedoeld om de pomp op tijd te stoppen tijdens het afpompen? Kan dat niet veel makkelijker met een level switch onderin de kuip?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ElMacaroni schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:35:
Lekt uit het draadgat? Heel kort boutje erin draaien?
Of een inbusschroef.
Beetje loctite eraan en klaar. Of teflon tape erom heen.

Succes!
Loctite en kunststof wel mee opletten, is vaak geen goede combi.
Pagina: 1