Balk met profielfoto en naam boven in te voeren tekst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Hans Wo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Mijn vraag
Bij het maken van een bericht staat er sinds kort een een balk met de naam en profielfoto boven het tekst invoer vak. daardoor heb ik bijna geen ruimte om te tekst te maken en zie ik de tekst helemaal niet bij het beantwoorden van een bericht.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xiaomo MI 9

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle menu's doorgelopen maar niets kunnen vinden.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
Over welk programma heb je het? Misschien kan je een screenshot toevoegen, zodat het wat duidelijker is wat je bedoelt.

The devil is in the details.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lijkt me duidelijk dat het gaat om de 'berichten'-app van de Xiaomi MI 9?
Misschien kan je een screenshot toevoegen, zodat het wat duidelijker is wat je bedoelt.
Dat is inderdaad handig. @Hans Wo is het misschien ontstaan na een recente update? Heb je het in meer apps (whatsapp bijvoorbeeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Icephase schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:40:
[...]

Als het duidelijk was geweest, had ik het niet gevraagd.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Icephase schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:40:
[...]

[...]

Dat is inderdaad handig. @Hans Wo is het misschien ontstaan na een recente update? Heb je het in meer apps (whatsapp bijvoorbeeld)?
Jij denkt dat hij nog SMSt, ja?

• Hans Wo
Het gaat idd over whatsapp op android telefoon. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhXSC1vJ9biPrjo_RINpnFGDWUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJhv6s4GugKBEXixjHDBs0i9.jpg?f=fotoalbum_large

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je je telefoon 90 graden draait is het opgelost.

• Hans Wo
Heb geen update gehad voor whatsapp. Heb wel Whatsapp Web gebruikt. Lijkt mij niet dat het daar aan ligt.

• Hahn
Hans Wo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:43:
Heb geen update gehad voor whatsapp. Heb wel Whatsapp Web gebruikt. Lijkt mij niet dat het daar aan ligt.
Ik heb het ook op mijn Samsung Galaxy S9. Enige 'oplossing' voor nu is om je telefoon 90 graden te draaien.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:45
Je kan een kleiner toetsenbord kiezen.
Nu heb je 6 regels, terwijl 4 ook een optie is.

TheS4ndm4n#1919

• Hans Wo
Als je je telefoon 90 graden draait is het opgelost.

Dat klopt, dan blijft dezelfde balk in beeld maar heb je meer ruimte. Tot voor twee dagen had ik in horizontale stand van de telefoon de gehele ruimte boven het toetsenbord vrij.
Ik vind het prettig zo te typen.

• Hans Wo
Je kan een kleiner toetsenbord kiezen.
Nu heb je 6 regels, terwijl 4 ook een optie is.

Dat klopt ook. Maar ik wil graag de oude toestand terug.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:51
Ik vrees dat je hiervoor bij Whatsapp moet gaan aankloppen. Het heeft echt helemaal niets met Whatsapp Web of zoiets te maken. Whatsapp heeft gewoon geen rekening gehouden met deze combinatie van schermgrootte, beeldverhouding, resolutie, weergavegrootte en toetsenbordgrootte. Je hebt dus net een ongelukkige combinatie te pakken.

Vraag is natuurlijk hoeveel Whatsapp hier daadwerkelijk aan kan doen. Als 60% van het scherm het toetsenbord beslaat en 20% van het scherm is bezet door de bovenste balken, dan is er gewoonweg heel weinig ruimte meer over.

Gelukkig heeft Android daar nog een oplossing voor bedacht: een fullscreen tekstinvoer als je je telefoon in landscape-modus hebt. Echter heeft Whatsapp er dus blijkbaar voor gekozen om die functie op dit textveld uit te schakelen, waardoor de fullscreen tekstinvoer niet meer verschijnt. (Of Google heeft dit uit hun toetsenbord gehaald, dat kan ook nog...)

oh, en wat is je college voor morgen dan? :9 :9

[ Voor 25% gewijzigd door xFeverr op 03-09-2020 21:00 ]

• Hans Wo
Ik heb de telefoon al een jaar. Altijd de ruimte gehad. Nu verschijnt opeens de balk boven het toetsenbord. Waar kan ik de fullscreen tekstinvoer in Android instellen?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hans Wo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:55:
Ik heb de telefoon al een jaar. Altijd de ruimte gehad. Nu verschijnt opeens de balk boven het toetsenbord. Waar kan ik de fullscreen tekstinvoer in Android instellen?
Zoals je wellicht weleens gemerkt hebt, worden je apps regelmatig voorzien van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Even voor iedereen die probeert mee te denken met ts.
Zo zag het er normaal uit.
Zo ziet mijn whatsapp eruit in landscape mode.
Ts wilt terug naar deze weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtzEMp19OpwOi-4zKtwub4XRGmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W87EV6xKrOUyZBGKZNVmKhQN.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zelf alle settings doorgelopen maar heb helaas niks kunnen vinden die dit zou aanpassen.
Misschien even proberen whatsapp opnieuw te installeren.
En anders daar een support ticket aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hans Wo ik heb dit zojuist geprobeerd te reproduceren, maar met een geüpdatet WhatsApp versie krijg ik het niet voor elkaar.

Ik gebruik echter wel SwiftKey. Zou je die eens kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Wo
Dag allen, bedankt voor het meedenken. Intussen ben ik er achter gekomen dat het te maken heeft met een update zoals eerder al gesuggereerd werd. Mijn vrouw heeft een oudere versie en die heeft het niet en mijn zoon heeft een versie die nagenoeg gelijk is aan die van mij en die heeft hetzelfde als ik.
Dus nogmaals dank aan allen.

Misschien ben ik voor het volgende onderwerp niet in de juiste groep, maar probeer het toch maar.
Ik heb Google assistent uitgeschakeld. Nu verschijnt irritant vaak de melding met het verzoek Google assistent weer in te schakelen. Hoe kan ik dat voorkomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3VJhiRiP7uUR158ETh8x0lqjok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BdovXQEmJPW5u5RFN3OFRoir.jpg?f=user_large
Pagina: 1