Ik heb een nieuw systeem gebouwd met een Cooler Master Hyper 212 Black Edition op een AMD Ryzen 5 3600. Als koelpasta heb ik de bijgeleverde pasta gebruikt. De eerste keer heb ik met de koelpasta op de CPU een kruis gemaakt en er voor gezorgd dat het mooi verspreid was, daarbij heb ik de koeler enkele keren opgetild, waardoor er misschien luchtbelletjes tussengekomen zijn. Een stresstest met open case resulteerde echter in een temperatuur tot 80° en de koeler blijft koud, het onderste deel en de heatpipes worden slechts een klein beetje warm.
De tweede keer heb ik het gedaan volgens de methode die Intel aanraadt: nadat ik de CPU en de koeler gereinigd heb met IPA heb ik koelpasta ter grootte van een erwt in het midden van de CPU aangebracht en er dan de koeler opgeschroefd, maar het resultaat is even slecht... De koeler is er voldoende hard opgeschroefd.
Een 2600X van 95 watt zou met deze koeler slechts 62 graden mogen worden, terwijl mijn processor slechts 65 watt is: YouTube: The Legend RETURNS! Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Kan een koeler defect zijn? Bvb. door onvoldoende vloeistof in de heatpipes?
De tweede keer heb ik het gedaan volgens de methode die Intel aanraadt: nadat ik de CPU en de koeler gereinigd heb met IPA heb ik koelpasta ter grootte van een erwt in het midden van de CPU aangebracht en er dan de koeler opgeschroefd, maar het resultaat is even slecht... De koeler is er voldoende hard opgeschroefd.
Een 2600X van 95 watt zou met deze koeler slechts 62 graden mogen worden, terwijl mijn processor slechts 65 watt is: YouTube: The Legend RETURNS! Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Kan een koeler defect zijn? Bvb. door onvoldoende vloeistof in de heatpipes?
/f/image/gV9mqH6yvHP6plrRHFpadWIr.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/20xoAqe31fm5yykHihinZM5l.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4qLU2XxUgVkpBrlhEVLxpkwA.jpg?f=user_large)