WIFI extenders

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views

Onderwerpen

Vraag

• Vrouwgien
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Mijn vraag
Kunnen netwerken automatisch gekozen worden

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo modem
TP Link WiFi extender

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na veel gedoe heb ik een TP LINK range extenders geïnstalleerd.
Nu heb ik dus 2 netwerken; de originele naam van het netwerk en een netwerk met dezelfde naam met de extensie EXT
nu kan ik kiezen welk netwerk ik wil gebruiken, op de zolder die methode extensie EXT.
MIij vraag is of het mogelijk is het sterkste netwerk automatisch te selecteren, of wordt dat al gedaan?

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55
ja ... in een ziekenhuis bv hangen wel honderden wifi punten , en kan je feilloos rondwandelen in het gebouw en "wisselen/roamen" tussen de verschillende wifi zenders

helaas... heb je gekozen voor tp link wifi extenders, deze zijn vaak uitgerust met erg simpele software en hebben nogal de gewoonte om zn extended netwerk... WiFi_EXT te noemen
das goed omdat je duidelijk weet met wat je verbonden bent
das slecht omdat je zelf moet wisselen van wifi

dus ja het kan, maar dan moet je eens inloggen op je repeater en kijken of je het uberhaupt kan aanpassen

ps. doe voor de fun ook eens speedtesten op de modem en wifi versterker , dan ga je zien waarom ze professioneel nooit gebruikt worden

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:59
Welk ssid je mee connect maakt natuurlijk niets uit.
Je device probeert meestal eerst te connecten met het device waar hij het laatst een connectie mee had, maar dat is verschillend per device.
Sommigen proberen ook de sterkste te selecteren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:47
Je hebt dan mesh of iets met een controller nodig. Zo gaat het 99,9% niet werken.

• Vrouwgien
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Het was maar een idee.
Bedankt voor jullie reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Vrouwgien schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:55:
Het was maar een idee.
Bedankt voor jullie reacties
Welk model heb je? Als ik dit lees kun je het ssid aanpassen
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1267/

Als het ssid en encryptie/wachtwoord hetzelfde is, dan gaan je client automatisch op het sterkte punt. De performance zal alleen karig blijven met een simpele repeater.

De rol van mesh of een “controller” is overrated, roamen doen clients als hij ziet dat de netwerken hetzelfde zijn.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:59
Clients gaan helemaal niet automatisch over naar het sterkste signaal.
Zolang ze nog een connectie hebben gaan de meesten helemaal niet over.

Dat is het grote probleem bij repeaters en dus ook bij mesh systemen, de client bepaalt de roaming en als zo'n repeater signaal krijgt dan krijgt die client dat ook en gaat die dus niet roamen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
KnoxNL schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:48:
Je hebt dan mesh of iets met een controller nodig. Zo gaat het 99,9% niet werken.
Mesh heeft natuurlijk niks met roaming te maken want in de basis principe is de client de gene die bepaalt hoe er geroamd wordt.

@Vrouwgien
Zorg ervoor op je extender dat de volgende dingen identiek als op de routers wifi om je roaming experience te verbeteren;

SSID
Authentication
Encryption

Laat beide apparaten niet in het zelfde kanaal opereren.
Let op is geen garantie aangezien je nog afhankelijk blijft van de client wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik heb het volgende vraagstuk:

Ik heb mijn Renault Twizy voorzien van een kastje waarmee ik mijn Home Assistant dynamisch het oplaadvermogen kan laten aanpassen. Daarvoor is connectie met het wifi nodig (2,4GHz, het kastje bevat een ESP32), maar het probleem is dat het wifi niet (betrouwbaar) tot op de oprit reikt. Ik heb gewoon een standaard KPN router/access point, maar die hangt in het trappenhuis om zodoende het hele huis te kunnen bedienen en straalt 180 graden de andere kant op.

Nu kan ik aan de voorkant van het huis (binnen bij een raam) eenvoudig een repeater/extender (de exacte definitie van die termen is me niet duidelijk) plaatsen om voor voldoende wifi-dekking buiten te zorgen. Op de plek waar ik hem kan plaatsen is de dekking vanuit het modem prima. Er is nauwelijks bandbreedte nodig. Een netwerkkabel trekken wil ik zien te vermijden. Als form factor zou mijn voorkeur hebben een "grote stekker", dus direct in het stopcontact. Als de prijs beperkt kan blijven zou dat mooi zijn :)

Nu las ik ergens dat sommige repeaters/extenders ervoor zorgen dat de wifi van het basismodem wordt uitgeschakeld (?), dat is dus niet wat ik wil. Ik wil mijn wifi uitbreiden en de dekking van het originele modem intact laten. Als dat bv voor de dekking buiten een ander SSID oplevert is dat geen enkel probleem.

Heeft iemand een tip voor wat ik op basis van bovenstaande kan kopen?

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
DAt uitschakelen zal alleen voorkomen als je iets koopt in het ecosysteem van de wifi van de basismodem (bv superwifi icm experiabox 10)

Als jij een simpele extender haalt dan gaat dit goed. Het hangt even van je model af maar mooiste zou zijn als het ook een apart ssid krijgt dat alleen je laadpaal hem gebruikt.

Deze zou prima zijn:
https://www.action.com/nl...nk-wifi-versterker-ac750/

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:12

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Het lijkt mij verstandiger om hier je eigen topic voor aan te maken dan deze weg te kapen. Zo blijft alles netjes en kunnen gebruikers jou beter helpen.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.