Lithium-Ion accupakket laten maken of kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• teunkoerts
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-04 14:24
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel met een project bezig waar ik hoop een elektrische Onewheel te maken. Ik heb het ontwerp al uitgewerkt en gelukkig online de benodigde aansturing kunnen vinden met duidelijke documentatie. Ik ben alleen nog op zoek naar een accupakket, en ik heb hier zelf weinig verstand van.

Ik moet een 12S2P accupakket hebben, oftewel 2 rijen met 12 cellen. Ik kan echt nergens een adres vinden waar ik deze kan kopen, of kan laten maken. Vaak als ik iets vind vragen ze €200-300 euro voor een pakket waar €75 aan cellen in zit. Ik weet dat het mogelijk is om zelf een pakket te maken, maar heb hier niet de goede tools en kennis voor. Het gaat om 18650 Li-Ion cellen.

Ik vroeg mij af of iemand hier een goed adres in Nederland of eventueel Europa weet, ik probeer onder de €150 euro te blijven.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het internet en youtube staat vol met instructies hoe 18650 cellen tot 1 pakket te maken

Maar je moet dan zeker ook een 12S BMS hebben...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Laatst online: 11-09-2022
Flippy uit het elektrische scooters topic weet hier alles van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is belangrijk ook even te kijken wat je piekstroom gaat zijn, een cell die 10A kan verwerken kost minder dan een cell die 25A kan verwerken.

Voor een flinke hoeveelheid goedkope cellen kan je bijvoorbeeld deze nemen: https://www.nkon.nl/sanyo-18650ga-refurbished.html
Dan zou je voor 66 euro klaar zijn aan hele goede batterijcellen. Dan nog even wat investeren in een goede BMS en wat krimpkous en je bent klaar.

[edit]Bedenk me net dat je waarschijnlijk geen spot-lasapparaat hebt. Dan kan je beter voor cellen met soldeerlip gaan.

Als je bij nkon besteld kan je dat bij de normale cellen erbij bestellen.
Ik heb zelf overigens al een aantal keren bij Nkon.nl besteld en tot nu toe ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de producten

[ Voor 28% gewijzigd door Wolfboy op 03-09-2020 19:40 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• teunkoerts
Wolfboy schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:35:
Het is belangrijk ook even te kijken wat je piekstroom gaat zijn, een cell die 10A kan verwerken kost minder dan een cell die 25A kan verwerken.

Voor een flinke hoeveelheid goedkope cellen kan je bijvoorbeeld deze nemen: https://www.nkon.nl/sanyo-18650ga-refurbished.html
Dan zou je voor 66 euro klaar zijn aan hele goede batterijcellen. Dan nog even wat investeren in een goede BMS en wat krimpkous en je bent klaar.

[edit]Bedenk me net dat je waarschijnlijk geen spot-lasapparaat hebt. Dan kan je beter voor cellen met soldeerlip gaan.

Als je bij nkon besteld kan je dat bij de normale cellen erbij bestellen.
Ik heb zelf overigens al een aantal keren bij Nkon.nl besteld en tot nu toe ben ik erg tevreden over de kwaliteit van de producten
Thanks! Ja ben eigenlijk op zoek naar kant en klare pakketten of iemand die ze op verzoek maakt. Zit ook iets krap met de tijd komende weken en zou me er wel goed in moeten verdiepen voordat ik het zelf zou doen. Ik moet tussen de 20 en 40A continious discharge hebben.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bart2005 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:29:
Flippy uit het elektrische scooters topic weet hier alles van.
Misschien handig om dan te taggen zodat hij een melding krijgt: @flippy

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

sypie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:25:
[...]
Misschien handig om dan te taggen zodat hij een melding krijgt: @flippy
gekregen. ;)

40A gaat niet met 2P, tenminste niet met actieve koeling of een acceptabele levensduur. verander je ontwerp voor je verdergaat.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• teunkoerts
flippy schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:17:
[...]

gekregen. ;)

40A gaat niet met 2P, tenminste niet met actieve koeling of een acceptabele levensduur. verander je ontwerp voor je verdergaat.
Duidelijk! En bedankt voor de reactie :) Ik las net dat iemand voor hetzelfde project Samsung 25R cellen gebruikt heeft, die doen 20A als ik het goed heb.

Weet jij toevallig een adres in Nederland of Europa waar ik een pakket kan laten maken?

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je hebt/krijgt een berichtje

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1