Vraag

• Xase
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-09-2020
Hallo allemaal,

ik heb tijden problemen met mijn pc. tijdens het gamen crasht de pc (start zichzelf opnieuw op) ik heb nu sinds kort een beter idee waardoor dit kan komen. hoogstwaarschijnlijk crasht mijn gpu of iets in die richting. ik kreeg namelijk de foutmelding: "toepassing is geblokkeerd voor toegang tot grafische hardware" met daaronder, in kleine letters: "toepassing nvcontainer.ex (geen exe?) is geblokkeerd voor toegang tot grafische hardware." in eerste instantie crashte mijn pc vrijwel meteen en heb ik nooit een foutmelding gevonden. de laatste paar keer leek de pc het programma proberen te sluiten ipv het hele systeem. hierdoor kreeg ik deze keer (5x) deze foutmelding voordat hij zichzelf alsnog opnieuw opstartte. (hier komt geen bsod bij aan te pas).

hiervoor leek het probleem minder vaak voor te komen door me ssd te trimmen ( weet niet waarom ) en ik heb vele andere dingen geprobeerd en getest. temparatuur lijkt normaal. gpu nooit hoger dan 70C gezien, staat ingesteld om te crashen op 83C

specs:
cpu= Intel Core i5 9600KF @ 3.70GHz
gpu= 2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (MSI)
ram= 16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1511MHz (16-20-20-38)
ssd= 465GB Samsung SSD 970 EVO 500GB (Unknown (SSD))
(gekopieerd van speccy, snelheden worden daar volgensmij anders weergegeven, ram is @3000mhz of 32 in bios)
OS= Windows 10 Education 64-bit

Ik hoop graag van iemand te horen die een idee heeft om dit te fixen. bedankt alvast!

Alle reacties

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Als ik jouw was zou ik naar configuratiescherm gaan> programma verwijderen> en dan de nvidia drivers + geforce experience verwijderen. Deze daarna opnieuw installeren via Nvidia's website.

Nvidia graphics driver.
Nvidia geforce experience.
Nvidia physx.
Nvidia audio driver.
Nvidia vision(beide)

Deze wil je verwijderen en worden met een nieuwe installatie weer toegevoegd.
Als je een aangepaste installatie optie tegen komt wil je deze selecteren en een schone installatie doen.

Je kan ook ddu gebruiken, dit is een stukje makkelijker om de drivers te verwijderen:

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

(Het kan zijn dat sommigen genoemde dingen niet bij configuratiescherm staat)
(Niet schrikken als je scherm en misschien geluid gaan glitchen, dit hoort bij het deinstallen/installeren)

[ Voor 43% gewijzigd door Fusi0nking op 03-09-2020 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Xase schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:17:

specs:
cpu= Intel Core i5 9600KF @ 3.70GHz
gpu= 2047MB NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER (MSI)
ram= 16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1511MHz (16-20-20-38)
ssd= 465GB Samsung SSD 970 EVO 500GB (Unknown (SSD))
(gekopieerd van speccy, snelheden worden daar volgensmij anders weergegeven, ram is @3000mhz of 32 in bios)
OS= Windows 10 Education 64-bit
Even voor de volledigheid: welk merk en type voeding en cpu koeler heb je?